ماموریت ولایتی در الجزایر

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در راس هیئتی از مقامات این وزارتخانه به الجزایر رفت. وی با اشاره به مطرح شدن مجدد بحث میانجیگری برخی کشورها در جنگ بین ایران و عراق گفت: هر نوع میانجیگری که انجام شود به نفع حکومت صدام است و ما قاطعانه اعلام می کنیم که هیچ نوع میانجیگری از جانب ما پذیرفته نیست.

رخدادهای ۲۲ اسفند  62

چکیده:

آیت الله خامنه ای: ما قصد کشورگشایی و استعمارگری نداریم.

 

موسوی: بمباران های شیمیایی به هیچ عنوان نمی تواند در سرنوشت جنگ تعیین کننده باشد.

 

تاریخ برگزاری و شرایط نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی وزیر کشور اعلام شد.

 

دکتر ولایتی ایران هیچگونه میانجیگری را در جنگ تحمیلی نمی پذیرد.

 

کابینه جدید سوریه معرفی شد.

 

رئیس جمهور: انگیزه ارتباطی ما با دنیا تنها ابلاغ و تبلیغ است

آقای خاتمی وزیر ارشاد اسلامی به اتفاق نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: کاری که ما با کشورهای جهان داریم نه کشورگشایی و استعمارگری و نه استفاده از زور و سلطه و ایجاد شبکه های اطلاعاتی- امنیتی و نه بی تفاوتی در مقابل ملت ها و خواست آنهاست.انگیزه ارتباطی ما با دنیا تنها ابلاغ و تبلیغ است که استفاده از تبشیر و انذار برای انتقال اندیشه مترقی و سازنده و حیات بخش و فلاح آفرین اسلام به ملت ها مهمترین وظیفه ماست.

رئیس جمهور موج تبلیغاتی دشمنان اسلام علیه انقلاب اسلامی یادآور شد و گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای حیات ابرقدرت ها و قدرت های فاسد در جهان نبود آنها اینطور هر روز بر حجم تبلیغات خود علیه ما نمی افزودند و این همه سرمایه گذاری برای مخالفت با جمهوری اسلامی نمی کردند.(۱)

 

موسوی: قانون رسیدگی به تخلفات اداری تصویب شد

برادر میر حسین موسوی نخست وزیر دیروز در پایان جلسه هیئت دولت طی مصاحبه ای با اشاره به بمباران های شیمیایی رژیم بعثی گفت: بمباران های شیمیایی به هیچ وجه نمی تواند در سرنوشت جنگ تعیین کننده باشد و ما به خاطر نشان دادن تمایل رژیم صدام به خارج شدن از مقررات بین المللی لازم می دانیم این مسائل را در سطح جهان افشا کنیم.

وی افزود: مسئله ای که برای ما قابل اهمیت است این می باشد که در این ماجرا کشورهای عضو بلوک شرق حتی کلمه ای در محکومیت این امر نگفته اند و این مسئله نشان دهند پشتیبانی عمیق این کشورها از صدام است.

نخست وزیر درباره مصوبات هیئت دولت نیز گفت: در جلسه هیئت دولت قانون رسیدگی به تخلفات اداری که به تصویب مجلس نیز رسیده بود و می بایست ابلاغ می شد مورد بحث قرار گرفت و آئین نامه ای که از سوی اداره استخدامی تهیه شده بود به تصویب رسید.(۲)

 

ناطق نوری: انتخابات مجلس دوم ۲۶ اسفند برگزار می شود

آقای ناطق نوری وزیر کشور بعد از ظهر دیروز در یک مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی گفت: کلیه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی می توانند از روز ۲۸ اسفند ماه به مدت یک هفته  با مراجعه به وزارت کشور یا حوزه انتخابیه خود اقدام به ثبت نام نمایند.

وی گفت: پس از بررسی صلاحیت ها اسامی آنها اعلام خواهد شد و کسانی که تائید شدند ۲۳ روز فرصت خواهند داشت تا برنامه های خود را اعلام کنند. انتخابات  نیز در ۲۶ فروردین ماه برگزار خواهد شد به گفته وزیر کشور  کلیه احزاب و گروه هایی که غیر قانونی بودن آنها از سوی مقامات ذیصلاح اعلام نشده باشد می توانند در این انتخابات کاندیدا داشته باشند..(۳)

 

ولایتی عازم الجزایر شد

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشرومان دیروز در راس هیئتی از مقامات این وزارتخانه به الجزایر رفت.

وزیر امور خارجه کشورمان پیش از سفر به الجزایر در گفت و گویی با اشاره به مطرح شدن مجدد بحث میانجیگری برخی کشورها در جنگ بین ایران و عراق گفت: هر نوع میانجیگری که انجام شود به نفع حکومت صدام است و ما قاطعانه اعلام می کنیم که هیچ نوع میانجیگری از جانب ما پذیرفته نیست و قضیه ما و عراق  از میانجیگری گذشته است.

وی گفت: حکومت عراق حکومتی است که به هیچ چیز پایبند نیست و به اجرای هیچ قرارداد و معاهده ای خود را ملزم نمی داند مگر این که مجبور باشد.(۴)

 

دولت جدید سوریه معرفی شد

حافظ اسد رئیس جمهور سوریه دیروز یک دولت جدید تشکیل داد به موجب فرمان ریاست جمهوری سوریه که یک شنبه شب در دمشق انتشار یافت سه پست معاونت ریاست جمهوری در کابینه سوریه ایجاد شده است. بر اساس این فرمان عبدالحلیم خدام وزیر سابقه سابق به عنوان معاون اول در امور سیاسی و روابط خارجی رفعت اسد برادر حافظ اسد به عنوان معاون دوم و محمد ظهیر مشتاق به عنوان معاون سوم منصوب شده اند. و همچنین عبدالرئوف قاسم مامور تشکیل کابینه جدید شده است.(۵)

منابع:

۱. اطلاعات، ۲۲ اسفند ۶۲، ص ۳
۲. اطلاعات، ۲۲ اسفند ۶۲، ص ۳
۳. کیهان، ۲۲ اسفند ۶۲، ص ۳
۴. کیهان، ۲۲ اسفند ۶۲، ص۳
۵. اطلاعات، ۲۲ اسفند ۶۲، ص ۱۶

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 4 =