صادرات محصولات پتروشیمی انتخاب به ۷ کشور جهان

مدیرعامل پتروشیمی انتخاب با اشاره به اینکه این مجتمع تولید ۷۰ هزار تن پلی‌استایرن انبساطی را برای سال آینده برنامه‌ریزی کرده است، گفت: در طول زمان راه‌اندازی توانستیم محصولات خود را به چین، روسیه، کوزوو، آلبانی، امارات، آذربایجان، ازبکستان صادر کنیم.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مهران تربیت مدیرعامل پتروشیمی انتخاب امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به  عملکرد این مجتمع پتروشیمی گفت: فعالیت پتروشیمی انتخاب از مهرماه ۹۵ آغاز شده و ظرفیت تولید آن ۲۵۰ هزار تن درسال است که در این مدت توانستیم ۳۵ تا ۴۰ درصد ظرفیت اسمی یعنی ۹۵۰۰ هزار تن را تولید کند و تا کنون ۵ تا ۶ میلیارد ریال درآمد داشته است.

تربیت ادامه داد: تا پیش از تولید پلی‌استایرن انبساطی در پتروشیمی انتخاب سایر تولیدکنندگان داخلی ۳۰ تا ۴۰ هزار تن درسال تولید می‌کردند و ۶۰ تا ۷۰ هزار تن وارد کشور می‌شد.

به گفته این مقام مسئول پتروشیمی انتخاب تولید و فروش ۷۰ هزار تن پلی‌استایرن انبساطی در داخل کشور برای سال آینده را هدف‌گذاری کرده است.

وی افزود: لایسنسور این پتروشیمی، شرکت دانش بنیان نروژی و آلمانی است که پتروشیمی انتخاب آن را خریداری کرده است که در حال حاضر علاوه بر تامین لایسنس در حال مطالعه بر روی تهیه لایسنس برای گریدهای مختلف EPS است .

تربیت تصریح کرد: این مجموعه توانسته محصولات خود را به کشورهایی چون چین، روسیه، کوزوو، آلبانی، امارات، آذربایجان، ازبکستان صادر کند.

به گفته وی، ارزش فعلی این مجتمع ۱۲۰۰ میلیارد تومان است و کلیه مراحل مهندسی، ساخت، نصب، پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =