تأخیر معارضان سوری در آستانه، تلاشی سیاسی با هدف تشدید اوضاع میدانی

نماینده پارلمان سوریه تأخیر معارضان سوری جهت حضور در مذاکرات آستانه را تلاشی سیاسی با هدف تشدید اوضاع میدانی و نظامی در سوریه ارزیابی کرد.

«جمال رابعه»، نماینده پارلمان سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تصریح کرد: از یک‌سو، آمریکا خواهان شمرده شدن بعنوان یکی از طرف‌های اساسی در قضیه مبارز با «داعش» در سوریه است و از سوی دیگر، ائتلاف بین المللی نیز در تلاش برای بدست آوردن جایگاهی در مذاکرات سوریه است.

نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر اینکه ورود نظامیان آمریکایی به خاک سوریه، ادامه روند تجاوز به دولت و ملت سوریه شمرده می‌شود، افزود: این حضور نظامی، تجاوز آشکار و علنی به تمامیت ارضی و نقش قوانین و حمایت بین المللی و تهدید امنیت و صلح جهانی است.

رابعه تاکید کرد: متوسل شدن آمریکا به دستاویزی به نام «نیروهای سوریه دموکراتیک» و کُردهای سوریه نمی‌تواند، این تجاوز را توجیه کند و ابزار ادامه این تجاوز باشد.

وی این اقدام آمریکایی‌ها را تلاش برای دستیابی به اهداف سیاسی و اقتصادی مورد نظر در مذاکرات آستانه عنوان و خاطرنشان کرد: ورود مستقیم نظامی آمریکا به بحران سوریه، بمعنای شکست گروه‌های تروریستی مزدور این کشور مانند داعش و جبهه النصره در تحقق اهداف ترسیم شده است.

رابعه خاطر نشان کرد: آمریکا با این اقدام، آینده منطقه را به خطر می‌اندازد و در این تردید نیست که نظام سوریه هم حق دفاع و هم توان و ابزار سیاسی و نظامی برای پاسخگویی به چنین تجاوزهایی را دارد، لذا در قبال آن، بویژه در صورت هدف گرفته شدن ارتش سوریه، ساکت نخواهد ماند.

نماینده پارلمان سوریه ادامه داد: بی‌شک نزاع و رقابتی پنهان بین آمریکا و روسیه برسر تقسیم مناطق نفوذ در سوریه جریان دارد، بویژه آنکه آمریکایی‌ها از قرار گرفتن روس‌ها در صف محور مقاومت آشفته هستند.

 با این حال وی ارتش سوریه و محور مقاومت را بدلیل داشتن تجربه و توانایی، تنها نیرویی دانست که توان غلبه بر داعش و ریشه‌کنی این غده سرطانی از سوریه را دارد و روس‌ها تلاش دارند، با استفاده از این فرصت بار دیگر خود را در معادلات بین المللی مطرح کنند.

رابعه تأخیر هیأت نمایندگی معارضان سوری در نشست‌ آستانه را تلاشی سیاسی از سوی معارضان و اربابان آنها جهت تشدید اوضاع میدانی و عملیات نظامی در سوریه با هدف اعمال فشار بر طرف سوری در مذاکرات و گرفتن امتیازات سیاسی ارزیابی کرد.

نماینده پارلمان سوریه با بیان اینکه حضور هیأت سوری در نشست آتی ژنو، متفاوت‌تر از حضورهای قبلی خواهد بود، توضیح داد: دستاوردهای سیاسی و میدانی دمشق در امر مبارزه با تروریسم، گروه‌های تروریستی وابسته به معارضان مورد حمایت عربستان را وادار به درج این گروه‌ها در فهرست تروریسم خواهد کرد.

وی تحقق این امر را گامی بزرگ جهت حل بحران سوریه و دستیابی به توافق میان طرف‌های مذاکره کننده عنوان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =