کسب رتبه اول کمیته امداد کردستان در اشتغالزایی مددجویان

گروه اجتماعی: بر اساس اعلام دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، کمیته امداد کردستان با ایجاد بیشترین اشتغال جدید استان در سال ۹۵ و اختصاص بیش از ۵۰ در صد از مشاغل ثبت شده در سامانه رصد به این نهاد، در میان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، رتبه اول را کسب کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، فرشید جهان‌بین، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان بابیان اینکه یکی از رویکردهای اصلی کمیته امداد تلاش جهت خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت از طریق ایجاد اشتغال است، عنوان کرد: سال جاری با پرداخت ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات سه هزار و ۱۱۲ شغل در استان ایجادشده است.

وی افزود: هم‌چنین از طریق مراکز کاریابی و کارگاه‌های تولیدی برای  ۷۰۹ نفر شغل ایجادشده است.

جهان بین اظهار کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، کمیته امداد کردستان با ایجاد بیشترین اشتغال جدید استان در سال ۹۵ و اختصاص بیش از ۵۰ در صد از مشاغل ثبت شده در سامانه رصد به این نهاد،  در میان دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان،  رتبه اول را کسب کرد.

وی بابیان اینکه حدود ۳۳ درصد از تسهیلات پرداخت‌شده به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به زنان سرپرست خانوار و ۶۷ درصد آن به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مردان پرداخت‌شده است، افزود: ۵۲ درصد از تسهیلات پرداخت‌شده به مناطق محروم و روستایی اختصاص داده‌شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کردستان گفت: باهدف فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان تحت حمایت،  ۹ هزار و ۱۰۰ نفر از افراد تحت حمایت این نهاد در سال جاری  آموزش شغلی مقدماتی، کوتاه‌مدت، بلندمدت و ترویجی داده‌شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل پایداری طرح‌های اشتغال ایجادشده توسط کمیته امداد،  نظارت مستمر بر طرح‌های ایجادشده است، بیان کرد: از طریق سامانه نظارت هوشمند این نهاد،  ۴۰ هزار بازدید از طرح‌های اشتغال ایجادشده در سال جاری انجام شد.

جهان‌بین در پایان از همکاری و همراهی خوب بانک‌های عامل استان، دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف و مسئولان با این نهاد تقدیر و تشکر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 17 =