پیروزی حزب راست میانه در انتخابات پارلمانی بلغارستان

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی بلغارستان نشان می دهد که حزب راست میانه موسوم به “جی ئی آر بی” توانسته است اکثریت نسبی آراء را کسب کرده و این شانس را داشته باشد تا دولت دیگری را تشکیل دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نتایج انتخابات زودرس پارلمانی در بلغارستان نشانگر پیروزی حزب راست میانه است، آن هم پس از اینکه بویکو بوریسوف نخست وزیر در ماه نوامبر از این سمت استعفا کرده است.

آمارهای رسمی که پس از شمارش ۲۶ درصد کل آرا مشخص شده حاکی است که این حزب موفق به کسب ۳۳ درصد آرا شده است. این سومین انتخابات پارلمانی در این کشور بالتیک در ۴ سال اخیر به شمار می رود. سوسیالیست های چپگرا نیز در این انتخابات ۲۷.۲ درصد آرا را کسب کرده اند.

بوریسوف در سخنانی تاکید کرد که نتیجه آرا نشان می دهد که حزب راست میانه جی ئی آر بی قادر به تشکیل دولت خواهد بود.

این انتخابات آزمونی برای طرفداران و حامیان اتحادیه اروپا در برابر طرفداران اتحاد با روسیه است. بلغارستان در سال ۲۰۰۷ میلادی به اتحادیه اروپا پیوسته است.

سوسیالیست ها که وعده بهبود روابط با روسیه را داده اند، در این انتخابات موفق شدند تا سهم خود را نسبت به انتخابات ۲۰۱۴ میلادی دو برابر افزایش دهند. اگر بوریسوف بار دیگر موفق به تشکیل دولت ائتلافی شود، احتمالا سیاست های سختگیرانه مالی را ادامه خواهد داد.

بلغارستان با مفاسد گسترده اقتصادی و مالی روبرو است و فقیرترین کشور اتحادیه اروپا به شمار می رود.

به اعتقاد تحلیلگران سیاسی، نتایج انتخابات نشان می دهد که آینده سیاسی بلغارستان همچنان به شدت بی ثبات و شکننده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 13 =