هرم تنور سیاست در تابستان ۹۵/از نصیحت سیاسی مطهری تا خودکشی یک کارگزارانی

مرور اخبار و مواضع سیاسی احزاب و جریانات سیاسی درباره اقدامات و عملکرد دولت، انتخابات ۹۴ و ۹۶ در گرم‌ترین فصل سال اهمّ موضوعاتی است که این گزارش فصلی به آنها می‌پردازد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سال ۱۳۹۵سالی مهم از نظر فعالیت سیاسی و حزبی بود. دلیل اهمیت آن نیز این که این سال مابین دوسال انتخاباتی قرار داشت.

از سویی انتخابات مجلس دهم در اسفند ۹۴  و از سویی دیگر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی اردیبهشت ۹۶ دو قطب مغناطیس سیاسی بودند که به طور طبیعی احزاب و جریانان سیاسی را دستخوش تحول و جنب و جوش قرار دادند.

این گزارش فصلی با تمرکز بر بازه زمانی تابستان ۹۵، به بازخوانی اخبار و مواضع جریانات سیاسی در این فصل از سال گذشته می‌پردازد.

*ناظمی‌اردکانی: ابوترابی‌ تنها سخنران اصولگرای ضیافت رئیس جمهور بود/مخالفت نهاد ریاست‌جمهوری با سخنرانی نماینده جبهه پیروان

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در مراسم افطاری رئیس جمهور با احزاب از میان اصولگرایان تنها آقای ابوترابی‌فرد فرصت صحبت داشت، گفت: بیشترین زمان سخنرانی به آقای موسوی لاری اختصاص یافت و با درخواست سخنرانی نماینده جبهه‌پیروان مخالفت شد.

ناظمی اردکانی پیرامون ترکیب شخصیت‌های حاضر در این مراسم اظهار داشت:‌ بیشتر شخصیت‌ها از طیف‌های غیراصولگرا بودند و چهره‌های کمی از اصولگرایان در مراسم حاضر بودند.

*شریف: هیچ‌یک از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب به ضیافت رئیس جمهور دعوت نشدند

عضو شورای مرکزی خانه احزاب به ضیافت افطاری رئیس جمهور با فعالان سیاسی اشاره کرد و اظهار داشت: هیچ‌یک از اعضای شورای مرکزی خانه احزاب به ضیافت افطاری رئیس جمهور دعوت نشدند.

وی افزود: برای ما جای سؤال است اگر دبیران کل احزاب و اعضای شورای مرکز خانه احزاب فعالان سیاسی محسوب نمی‌شوند پس چه کسی در این کشور فعال سیاسی است.

*جزئیات ضیافت افطاری رئیس جمهور با فعالان سیاسی:
درخواست موسوی لاری از روحانی برای برخورد با حقوق‌های نجومی و انتقاد به راهبرد رسانه‌ای دولت/تذکر ابوترابی‌فرد به رئیس جمهور درباره بروز بی‌اخلاقی در سیاست

امیر محبیان دبیرکل حزب نواندیشان ایران اسلامی به جزئیاتی از ضیافت افطاری رئیس جمهور با فعالان سیاسی اشاره کرد و گفت: در این نشست آقایان موسوی لاری، علی نوبخت، محمدحسین ابوترابی‌فرد و خانم زهرا ساعی به سخنرانی پرداختند.

وی افزود: آقای ابوترابی‌فرد در این ضیافت افطاری تذکرات اخلاقی نسبت به بروز بی‌اخلاقی‌ها در سیاست داد که تذکر به‌ جا و خوبی بود.

دبیرکل حزب نواندیشان ایران اسلامی با اشاره به اظهارات آقای موسوی لاری در این مراسم گفت: وزیر کشور دولت اصلاحات در مورد حقوق‌های نجومی تذکراتی را مطرح و گفت که با اینکه آقای رئیس جمهور در این مورد دستور دادند بنابراین اگر این موضوع صحیح است باید برخورد شود.

*آیت‌الله خاتمی :سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم به زیان دولت جبار آ‌ل‌خلیفه است/تجمعات بحرینی‌ها باوجود وحشی‌گری‌ رژیم بحرین مسالمت‌آمیز بوده است

امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: جنایت اخیر دولت آ‌ل‌خلیفه در مورد سلب تابعیت جناب آیت‌الله شیخ عیسی قاسم صرف‌نظر از آنکه کار دیکتاتورمنشانه‌ای است به زیان این دولت جبار هم است.

وی افزود: این آیت‌الله حاج‌ شیخ عیسی قاسم بود که انقلابیون را کنترل می‌کرد تا رو به قیام مسلحانه نیاورند و تظاهرات و تجمعات بحرینی‌ها علی‌رغم تمام وحشی‌گری‌های دولت بحرین تماما مسالمت‌آمیز بوده است.

*آیت‌الله مجتهد شبستری:عدم جبران جسارت آل خلیفه به شیخ عیسی واکنش شدید شیعیان را در پی دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدام رژیم آل سعود در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، اظهار داشت: شیخ عیسی قاسم، رهبری انقلابیون بحرین را بر عهده دارد و از شخصیتی قابل تقدیر و شایسته برخوردار است.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تاکید بر اینکه اقدام اخیر رژیم بحرین، شیعیان به ویژه شیعیان این کشور را آزرده خاطر کرده است، تصریح کرد: همه شیعیان این اقدام آل خلیفه را محکوم می‌کنند و رژیم بحرین باید این مساله را جبران کند.

*قدیری ابیانه:ابتدا باید از «پادشاه سعودی بحرین» سلب تابعیت شود/ آل خلیفه بعثی‌های عراق را به تابعیت بحرین درآورده

کارشناس سیاسی و دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به اقدام رژیم آل سعود در سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، اظهار داشت: بحث سلب تابعیت از کسانی که مهاجر بود‌ه‌اند و به داخل کشور آمده‌اند در برخی مواقع اتفاق افتاده است ولی اینکه اتباع یک کشور را سلب تابعیت کنند، معنی ندارد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: اگر قرار باشد سلب تابعیتی هم صورت بگیرد، باید از پادشاه بحرین سلب تابعیت شود چرا که آنها اتباع سعودی هستند.

*آیت‌الله ممدوحی:آل‌خلیفه و آل‌سعود با تعرض به شیخ عیسی قاسم انقراض خود را شاهد خواهند بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لغو تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه اظهار داشت: تمام غرض این رژیم تضعیف و از بین بردن قدرت فوق‌العاده شیعه است چون جهان کفر از آن احساس خطر می‌کند.

وی افزود: جهان کفر می‌خواهد جوانب و عوامل تشیع را قیچی کند و به در همین راستا از علما شروع کرده است و سراغ مردم، انقلاب‌ها، کتاب‌ها و کتابخانه‌های تشع نیز خواهد رفت.

*شیخیانی:دولت فعلی جهادی نیست/کابینه ترمیم نشود روحانی به راند دوم نمی‌رود

دبیرکل حزب مردم با تاکید برضرورت تغییر کابینه دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: تغییر و تحول در کابینه و استانداران مبین استمرار دولت یازدهم در دوره بعدی است.

وی افزود: بعضاً گفته می‌شود، چند ماه بیشتر به عمر دولت نمانده، پس نیاز به اصلاح کابینه و تغییر و تعویض استانداران نیست. به اعتقاد من این افراد به آرا و افکار عمومی جامعه و اجتماع، توجه جامعه شناختی ندارند و نمی‌دانند سکون و سکوت در وضع فعلی و عدم تغییر در دولت و استانداران نوعی تاییدیه و باور یک دوره‌ای بودن دولت آقای روحانی است که خواستگاه اردوگاه رقیب و مخالفین این دولت است.

*تغییرات در معاونت‌های مختلف حزب موتلفه اسلامی

در جلسه شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی برخی معاونت‌های این حزب تغییر کرد.

براساس این خبر صالح اسکندری معاون سیاسی و مهدی صولی معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی شدند.

*اکرمی:هیچ‌ توجیهی درباره حقوق‌های خلاف عرف قابل پذیرش نیست/ نمی‌توان مدیر متخلف را با «شتر دیدی، ندیدی» عزل نکرد

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز درباره حقوق‌های نجومی برخی از مدیران دولتی گفت: در زمینه مواجهه با موضوع حقوق‌های نجومی باید به سه نکته مهم توجه کرد؛ اولین نکته این است که آیا در قانون موجود نقصی وجود دارد که برخی با استفاده از این نقص اقدامات خود را به صورت قانونی پیش می‌برند یا خیر.

وی با تاکید بر لزوم ارزیابی دقیق و شایسته توسط کارشناسان از قانون در این زمینه تصریح کرد: در مرحله بعد باید مشخص شود که این عمل خلاف قانون توسط چه کسانی صورت گرفته و آیا قصد این  افراد غارت بیت المال برای منافع شخصی بوده یا مسائل دیگری در میان است.

*سجادی: تاخیر در عزل مدیران «نجومی‌بگیر» قابل پذیرش نیست/ دولت باید رودربایستی را کنار بگذارد

سخنگوی مرکزی جبهه پیروان امام و رهبری با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی برخی مدیران دولتی گفت: اعلام این خبر و افشای فیش حقوقی برخی مدیران دولتی از طریق رسانه‌ها باعث ایجاد یک ناراحتی عمیق در بین مردم شد.

وی آثار تخمینی این حقوق‌های کلان در اعتماد عمومی جامعه را یادآور شد و افزود: اعتماد مردم جامعه با آگاهی از این حقوق‌های نجومی مدیران دولتی با خدشه جدی مواجه شد و قطعا باید برای برطرف کردن این ناراحتی اقدام جدی از سوی دولت و دستگاه‌های مسؤول صورت بگیرد.

*پرونده «الی بیت‌المقدس» -1/ شیخ‌الاسلام: چهار دیپلمات را از صهیونیست ها می‌خواهیم/ درگیر دعوای پیچیده اطلاعاتی با صهیونیست‌ها هستیم

مدیرکل امور بین‌الملل مجلس با اشاره به این فرمایش امام که «راه قدس از کربلا می‌گذرد» یک تعبیر مادی و یک تعبیر معنوی دارد گفت:‌ نماد ظلم واضح در زمان ما رژیم صهیونیستی است و جمعیت میلیونی اربعین می‌تواند قدس را هم آزاد کند.

*پرونده «الی بیت‌المقدس» -2/ رفیقدوست: جنگ با داعش مقابله با اسرائیل است/ اگر درباره زنده بودن متوسلیان مدرکی هست چرا سکوت شده

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با تاکید براینکه اگر در سوریه با داعش مقابله نمی‌کردیم امروز مجبور بودیم در خیابان زعفرانیه تهران با آنها بجنگیم گفت: جنگ با داعش مقابله با اسرائیل است.

*پرونده «الی بیت‌المقدس» -3/ آصفی: اگر امروز در سوریه هزینه نکنیم به سراغ ما هم می‌آیند/ آمریکا به تعهدات برجامی خود عمل نکرده/ شورای‌ عالی امنیت ملی به پرونده «چهار دیپلمات» ورود کند

سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات با تاکید بر اینکه غربی‌ها یا به صورت طراحی شده یا به شکل اتفاقی موضوع فلسطین را در چارچوب «پان عربیسم» تئوریزه کرده بودند، گفت: تکرار هرساله روز قدس برای اسرائیلی‌ها دردآور است.

*پرونده «الی بیت‌المقدس» -4/ ترقی:کرانه باختری و غزه مانند قیچی صهیونیست‌‌ها را از پای در می‌آورد/ وزارت خارجه مسئله چهار دیپلمات را از صلیب سرخ جهانی پیگیری کند/ اصلاح‌طلبان نگران رأی نیاوردن روحانی هستند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه کرانه باختری و غزه مانند قیچی صهیونیست‌‌ها را از پای در می‌آورد، گفت: آمریکا در گذشته حاضر نبود دو دولت شکل گیرد؛ اما اکنون به دو دولت تن می‌دهد و این گام اول برای تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی است.

*پرونده «الی بیت‌المقدس» -5/ قدیری‌ابیانه:چهار دیپلمات زنده‌اند و اسرائیل باید پاسخگو باشد/ طبق پیش‌بینی پنتاگون اسرائیل تا ۲۰۲۵ سقوط می‌کند/ تقویت جبهه مقاومت ضریب امنیتی ایران را بالا می‌برد

قدیری ابیانه گفت: برخی می گفتند اگر با آمریکا گفتگو کنیم و لبخند بزنیم مشکلات حل می‌­شود در حالی که ما در این دولت شاهد قهقهه‌‌های غیردیپلماتیک هم بودیم اما از دشمنی‌های آمریکا چیزی کم نشد و این به معنای نشناختن دشمن است.

پرونده «الی بیت‌المقدس» -6 و پایانی/ کوثری:«احمد متوسلیان» از پایه‌گذاران حزب‌الله لبنان بود/ اسرائیل تا ابد بابت چهار دیپلمات به ما بدهکار است/ بخش اعظم کمک‌های مالی به فلسطین مردمی است

کوثری با اشاره به نقش «احمد متوسلیان» در تشکیل حزب‌الله لبنان، گفت: ما چهار دیپلمات خود را از اسرائیل مطالبه می‌کنیم و این پرونده باید بالاخره برای ما تعیین تکلیف شود از این رو تا ابد اسرائیل به ما بدهکار است.

*حزب ندای ایرانیان: فرافکنی در برخورد با حقوق‌های نجومی تبدیل به نقطه سیاهی در کارنامه دولت خواهد شد/مدیرانی که دریافت نامتعارف داشته‌اند، در اسرع وقت برکنار شوند

حزب ندای ایرانیان در نامه خود خطاب به رئیس جمهور با تاکید بر برخورد با مدیران دریافت کننده حقوق‌های نجومی آورده است: حامیان شما انتظار داشتند اگر نظام پرداخت و سیستم اداری نقصی دارد، در این سه سال برای اصلاح آن اقدامی انجام شود.

*باهنر: دولت درصورت برنداشتن قدم‌ جدی، در انتخابات دچار مشکل می‌شود/ حقوق‌های نجومی ۳ مدیرعامل بانک را زیر گرفت

دبیرکل جامعه مهندسین در ضیافت افطار این تشکل که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، با اشاره به نتیجه انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: پس از انتخابات مجلس تحلیل برخی افراد شکست اصولگرایان بود در حالی که از نظر ما اینطور نبود؛ آقای عارف در مجلس تمام تلاش خود را کرد و ۱۰۳ رای آورد که این تعداد اقلیت قدرتمندی است که اگر به صورت درست از لابی و مذاکرات استفاده کند می‌تواند موثر واقع شود.

باهنر با بیان اینکه من معتقدم اقلیت مجلس هم باید به اندازه کرسی‌های خود به مردم خدمت کند افزود: گرچه برخی دوست دارند که ساز ناکوک، کوک کنند اما مجلس دهم یک مجلس فرهیخته و معتبری است که خیلی از مشکلات را می‌تواند حل کند.

*سروری: برخورد امیرالمومنین(ع) با برادرش «عقیل»، الگویی برای برخورد رئیس جمهور با «فریدون»

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان بازرسی پیرامون نقش نزدیکان رئیس جمهور در نصب مدیران دولتی متخلف، اظهار داشت: دولت و رئیس جمهور از دوران تبلیغات انتخاباتی خود تاکنون، مدعی پاسخگویی و نداشتن خط قرمز بودند و اکنون همه منتظرند ببینند آقای رئیس‌جمهور در رابطه با مداخله غیرمسئولانه آقای فریدون، چه اقدام عملی انجام می‌دهد.

سروری با بیان اینکه مداخله نابجا و غیرمسئولانه‌ اطرافیان رئیس جمهور و به ویژه آقای فریدون، باعث فرافکنی مسئولین فرادست در پاسخگویی می‌شود، گفت: شاهد آن هستیم که مسئول و وزیر مافوق رئیس بانک رفاه، از مسئولیت نصب این مدیر متخلف شانه خالی می‌کنند.

*فروزنده: وعده برخورد با حقوق‌های نجومی دردی را درمان نمی‌کند/نهادهای نظارتی توضیح دهند که چرا نظارت نکرده‌اند

قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی مدیران و لزوم برخورد با این مسئله اظهار داشت: بهترین کسی که می‌تواند این پدیده شوم را جمع کند، خود دولت است.

وی افزود: دولت باید اطلاعات را جمع‌آوری کند و قانون خدمات کشوری را مبنا قرار دهد. قانون مدیریت خدمات کشوری به صراحت گفته است که فاصله بین کف و سقف دریافتی‌ها ۱ به ۷ است و در این زمینه شرکت‌های شامل اصل ۴۴، شرکت‌های دولتی و بانک‌ها را مشمول خود کرده است.

*میرتاج‌الدینی: مراکز قضایی و نهادهای اطلاعاتی باید در خصوص فیش‌های نجومی وارد عمل شوند

معاون پارلمانی دولت سابق بابیان اینکه هیچ‌جای دنیا فاصله کم‌ترین و بیش‌ترین حقوق ۵۰ برابر نیست، اظهار داشت:‌ مراکز قضایی و نهادهای اطلاعاتی بر اساس اطلاعات متقنشان وارد عمل شوند و با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی برخورد کنند.

*سعید قاسمی:کسانی که مانع عملیات آزادسازی چهار دیپلمات شدند باید دادگاهی شوند/ «نصرالله» گفت در ایران انگیزه‌ای برای این پرونده نیست

سردار سعید قاسمی گفت: ما به نقاط ویژه‌ای در پرونده ۴ دیپلمات رسیده‌ایم که پای خیلی‌ها گیر است، خیلی‌ از شخصیت‌ها و چهره‌ها در ایران و در لبنان در این پرونده پای‌شان گیر است، ما به این مسئله رسیده‌ایم و سند هم داریم.

*شجاع‌پوریان: هیچ‌کس در هر رتبه‌ای نباید حاشیه امنی برای تخلفات اقتصادی داشته باشد/لزوم برخورد بدون مماشات با حقوق‌بگیران نجومی

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تأکید بر اینکه نباید مماشاتی در برخورد تخلفاتی همچون فیش‌ های نجومی شود گفت: در قوانین کشور برای هیچ‌کس و با هیچ درجه‌ای حاشیه امن تعریف نشده است.

وی افزود: اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی علی‌رغم ایجاد ستادهای مختلف مبارزه با مفاسد و همچنین تأکید رهبر معظم انقلاب بر این امر، هنوز محقق نشده است، مزید بر علت می‌شود که هیچ اراده جدی برای برخورد با این تخلفات وجود ندارد.

*یونسی:کسی از نزدیکان دولت فیش نجومی نداشته و متخلفین با دولت فاصله دارند

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی با بیان اینکه از نزدیکان دولت کسی فیش نجومی دریافت نمی‌کند، گفت: چنین دریافت‌هایی به بنگاه‌های اقتصادی برمی‌گردد که با دولت فاصله زیادی دارند.

*زاکانی:دولت نباید به «اتاق بازرگانان» تبدیل شود/شیوه جدید «حلقه فریدون»برای کسب ثروت‌های افسانه‌ای/وام‌های صدها میلیاردی دانیال‌زاده و مالامیر بابهره صفر

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه پیوند بین قدرت و ثروت فرصتی را برای چنگ‌اندازی عده‌ای به منابع بیت‌المال فراهم می‌کند، گفت: آقای رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد جلوی فساد را بگیرد به اخوی خود مراجعه کند.

*پرویز داودی:مشکل کنونی دولت «دولتمردان هزار میلیاردی» است/ فعالیت اقتصادی مدیران دولتی غیرقانونی است

معاون اول دولت نهم با بیان اینکه دولت‌مردان دولت یازدهم باوجود فعالیت اجرایی در بخش خصوصی نیز فعالیت می کنند گفت: مشکل کنونی دولت، دولت‌مردان هزار میلیاردی است که منشأ بسیاری از آسیب‌‌ها شده است.

وی ادامه داد: اگر شما وزیری داشته باشید که ثروت هزار میلیاردی دارد و یا در فعالیت‌های بازرگانی شرکت داشته باشد که درآمد چندصد میلیونی برایش ایجاد می‌کند،دیگر چه انتظاری از آن وزیر دارید؟

*حسین طائب:پیگیری‌های جدی درخصوص ۴ دیپلمات در حال انجام است/ برای نتیجه هنوز ناامید نیستیم

رئیس سازمان اطلاعات سپاه از پیگیری‌های جدی برای به نتیجه رسیدن پرونده چهار دیپلمات خبر داد و گفت: در اینکه پیگیری‌های‌مان به نتیجه‌ برسد، ما هنوز ناامید نیستیم.

وی افزود: در این راستا پیگیری‌های جدی انجام می‌شود و مراجع ذی‌‌ربط این مساله را دنبال می‌کنند تا این پرونده به انجام برسد.

*سلیمانی:دادستانی به پرونده «حلقه فریدون» ورود کند/ دولت به «اتاق بازرگانان» تبدیل شده است/ رئیس‌جمهور شفاف‌سازی مالی را از دولت آغاز کند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه دولت به «اتاق بازرگانان» تبدیل شده است گفت: آنها برای خودشان پاداش و حقوق‌های نجومی تصویب کردند که مدعی‌العموم باید آنها را احضار کند و جلسات دادگاه آنها مانند دادگاه کرباسچی علنی برگزار شود.

سلیمانی با تاکید براینکه دادستان باید از این افراد شکایت کند، ادامه داد: در فساد اخیر برخی با پول بیت‌المال وام گرفته و آن را با نرخ ۲۴ درصد در بانک سرمایه‌گذاری کرده‌اند که این تخلف آشکار است و قوه قضاییه باید برخورد کند اما چون اتفاقی نمی‌افتد برخی سوءاستفاده می‌کنند.

*دانشجو: نیازی به تشکیل اتاق فکر علیه دولت یازدهم با عملکرد سه‌سال گذشته وجود ندارد/دولت دریافتی وزیران را شفاف اعلام کند

وزیر علوم در دولت دهم گفت: وقتی سخنگوی دولت از مردم درخواست می‌کند که از دریافت یارانه انصراف دهند، زیرا برخی مسئولان دولتی باید این‌ دریافتی‌ها را داشته باشند؟ آیا باید مردم از دریافت یارانه انصراف دهند که برخی ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان دریافتی ماهانه داشته باشند؟!

این فعال سیاسی با اشاره به فرجامِ برجام و رکود علمی، اقتصادی و رکود معیشتی مردم یادآور شد: به نظر می‌رسد که آنها در صدد انحراف افکار عمومی و توجه دادن مردم به بازی‌های سیاسی هستند و از این رو موضوعاتی همچون اتاق فکر علیه دولت روحانی را مطرح می‌کنند.

*میرسلیم:دستور مبارزه با مفاسد اقتصادى به‌درستی اجرا نمی‌شود/ انتقاد از مخدوش شدن نظارت عمومی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ دستورالعمل مبتنى بر مبارزه با مفاسد اقتصادى برای به دام انداختن تبهکاران و اصلاح آنها صادر شده اما تاکنون آن دستور در اجرا موفقیت لازم را نداشته است.

*پرونده ویژه «ماموریت در تابستان» -1:پشت صحنه فرمان «شورش علیه نظام» در «تابستان داغ»/از صحنه‌گردانی دولتمردان اصلاحات در فتنه ۷۸ تا نطق انقلابی روحانی

اصلاح قانون مطبوعات در مجلس پنجم فقط یک رمز و یک بهانه بود تا فرمان شورش علیه نظام در غائله کوی دانشگاه صادر گردد و پیش بینی رسانه‌های غربی برای تابستان داغ سیاسی تهران را جامه عمل بپوشانند.

*پرونده ویژه «ماموریت در تابستان» -2/ شاکری:بی‌اعتبار کردن نظام هدف اصلی فتنه گران در ۱۸ تیر بود/ اصلاح‌طلبان اگر به قدرت برسند هرگز با هاشمی، روحانی و لاریجانی توافق نمی‌کنند

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی بابیان اینکه مجریان غائله ۱۸ تیر دانش‌آموختگان مکتب سروش بودند گفت:‌ بی‌اعتبار کردن نظام هدف اصلی فتنه گران در ۱۸ تیر بود.

*پرونده ویژه «ماموریت در تابستان» -3/ سردار ناصح:برای شورش مسلحانه در ۱۸ تیر برنامه داشتند/ بهره‌برداری عناصر تندروی دولت اصلاحات از غائله کوی دانشگاه

فرمانده وقت لشگر ۱۰سیدالشهداء تهران با بیان اینکه از داخل جلسه شورای امنیت برای آشوب‌گران غائله ۱۸ تیر پالس می‌فرستادند، گفت: مجریان غائله کوی دانشگاه برای شورش مسلحانه برنامه داشتند.

*پرونده ویژه «ماموریت در تابستان» -4/ براتلو:تاج‌زاده معرکه‌گردان غائله کوی دانشگاه بود/توسعه سیاسی اصلاح‌طلبان یعنی همان ۱۸تیر

فرمانده اسبق ناحیه مقاومت جنوب تهران و ری با بیان اینکه تاج‌زاده که خود چندین بار انتخابات برگزار کرده‌ در سال ۸۸ با تهمت تقلب، نظام را لکه‌دار کرد،گفت: معاون وزارت کشور درسال ۷۸ معرکه‌گردان و در خدمت آشوبگران غائله ۱۸تیر بود.

*پرونده ویژه «ماموریت در تابستان» -5/ حسینی:حجاریان،تاج‌زاده و خوئینی‌ها دنبال دامن زدن به غائله ۱۸ تیر بودند/ تشکیل کمیته ایکس با حضور اعضای حلقه کیان/ فرمان اصلی غائله کوی دانشگاه در دست دولت بود

نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای اصلی کمیته ایکس را افراد فعال در حلقه کیان تشکیل می‌دادند گفت: حجاریان،تاج‌زاده و خوئینی‌ها دنبال دامن زدن به غائله ۱۸ تیر بودند.

*پرونده ویژه «ماموریت در تابستان» -6/ طلایی: پلیس به دنبال قیچی و یا برخورد گازانبری نبود/کشف سلاح‌های خاص در غائله ۱۸ تیر /وقتی پای منافع ملی در میان است اهمیتی ندارد سرهنگ باشی یا حقوقدان

رئیس پلیس اسبق تهران با بیان اینکه وقتی پای منافع ملی در میان است اهمیتی ندارد سرهنگ باشی یا حقوقدان اظهار داشت: به دنبال قیچی و یا برخورد گازانبری نبودیم.

*پرونده ویژه «ماموریت در تابستان» -7/ ترقی: واگذاری بیسیم به تحکیمی‌ها توسط خانم ابتکار/ ۲۳تیر توطئه ۱۸ تیر را خنثی کرد/مرد خاکستری بازیگر اصلی غائله کوی دانشگاه

عضو کمیسیون تحقیق و بررسی غائله ۱۸ تیر بابیان اینکه رئیس وقت سازمان محیط زیست (معصومه ابتکار) بیسیم‌های این مرکز را در اختیار تحکیمی‌ها قرار داد گفت: فائزه هاشمی دنبال تداوم غائله کوی دانشگاه بود.

*مولاوردی هم فراکسیون امید را مورد انتقاد قرار داد/ چرا اصول کار تشکیلاتی را رعایت نمی‌کنید؟

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه کار تشکیلاتی باید با برنامه باشد گفت: فراکسیون امید باید پاسخگوی رفتارهای مغایر تشکیلاتی خود باشد.

وی ادامه داد: وقتی لیستی درمی‌آورند اصول کار تشکیلات همین است و باید پاسخگو باشند که چرا به این شکل عمل می‌کنند.

*مهرعلیزاده:تغییرات اخیر در دولت چندان اساسی نبود/ دولت فکر نکند با این وضعیت می‌تواند توقعات مردم را پوشش دهد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تغییرات اخیر در دولت چندان اساسی نبود، گفت:‌ امیدواریم دولت فکر نکند که با این وضعیت می‌تواند تمام توقعات مردم را پوشش دهد.

*تابش: لازم باشد استیضاح و طرح سؤال از دولت را مطرح می‌کنیم

عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت: اگر در جایی دیدیم وظیفه قانونی و شرعی ما اقتضا می‌کند با رعایت سلسله مراتب استیضاح و طرح سؤال را نیز مطرح می‌کنیم.

وی افزود: اشکالات، ایرادات و انتقاداتی توسط فراکسیون به دولت وارد است که به نوبخت و انصاری منعکس شده است تا در جلسه با رئیس‌جمهور مطرح و بازخورد آن به ما اعلام شود و تا متناسب با آن تصمیم‌گیری صورت گیرد.

*ابتکار:مجلس دهم حتی نمایندگان مخالف دولت تعامل را سرلوحه خود قرار دهند/ما سرباز رئیس‌جمهور هستیم

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه امیدواریم دوستان حتی از جناح منتقد دولت رویه تعامل را پیش بگیرند، گفت: ما خواهان حل و فصل مسائل خود با مجلس هستیم و در مرحله بعد باید استیضاح مطرح شود.

*حمید روحانی:برائت روحانی از برادرش کمترین کاری است که باید انجام دهد/ دولت یازدهم به «نااهلان» اعتبار بخشیده

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی با بیان اینکه برائت روحانی از برادرش کمترین کاری است که باید انجام دهد، گفت: اعتبار بخشیدن به نااهلان و منحرفان یکی از راه‌های مقابله با ارزش‌هاست و دولت یازدهم همین کار را انجام داد.

*آصفی:نتیجه همه آزمون‌های ما در قبال غربی‌ها منفی بوده/لزوم اقدام قاطع دستگاه دیپلماسی در برابر اقدامات فرانسوی‌ها

سخنگوی اسبق وزارت خارجه با بیان اینکه فرانسه اگر می‌خواهد با ایران رابطه خوب اقتصادی داشته باشد باید حساسیت‌های ما را هم مدنظر قرار دهد، گفت: دستگاه دیپلماسی در برابر اقدامات فرانسوی‌ها دچار بی‌عملی نشود.

*سلیمانی: دولت برنامه‌ اقتصادی ندارد و دچار تناقض‌گویی شده/ چرا مشاوران رئیس‌جمهور تجارت می‌کنند

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: دولت در زمینه اقتصادی با مردم صادقانه رفتار نمی‌کند و مطالب متناقض رئیس‌جمهور درباره رکود نشان‌دهنده عدم صداقت آنها با مردم است.

*ترقی:کسی از دولت فعلی راجع به تخلفات دولت قبل سوال نکرده/دولت حداقل سال آخر پاسخگو باشد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه تعمیم اشکالات به گذشته بیانگر ضعف دولت در عملکرد سه‌ساله است، گفت: هرکس مسئول پاسخگویی به دوران مسئولیت خودش است و کسی از دولت فعلی راجع به تخلفات دولت قبل سوال نکرده است.

وی افزود: هرکس مسئول پاسخگویی به دوران مسئولیت خودش است و کسی از دولت فعلی راجع به تخلفات دولت قبل سوال نکرده است که الان این دولت پاسخگوی آن باشد.

*فروزنده: مواضع سینوسی رئیس‌جمهور درباره رکود به دولت آسیب می‌زند/ ثبات مواضع باعث رونق بازار می‌شود

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مواضع سینوسی و متناقض رئیس‌جمهور درباره رکود به دولت آسیب می‌زند، گفت: اگر مردم در مواضع دولتمردان ثبات ببینند، بازار رونق گرفته و فعالان اقتصادی اعتماد پیدا می‌کنند.

فروزنده با بیان اینکه وقتی در گذشته دولت ادعا کرد که از رکود عبور کرده‌ایم، همه تأکید کردند که این مسئله توهمی بیش نیست، افزود: حالا که دولت بحث رکود را پذیرفته، چه کسی باید آن را حل کند، آیا غیر از رئیس‌جمهور و دولت به عنوان دستگاه اجرایی به این مسئله رسیدگی کنند، اینکه رئیس‌جمهور بگوید که دچار رکود هستیم، مشکلی را حل نمی‌کند و نباید شعار دهند.

*آیت‌الله کعبی:کشمیر زخم کهنه جهان اسلام و «فلسطین فراموش شده» است/ سکوت مسلمانان جایز نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری با محکومیت فاجعه قتل عام مسلمانان کشمیر توسط ارتش هند گفت: کشمیر زخم کهنه جهان اسلام و «فلسطین فراموش شده» است و سکوت مسلمانان در قبال این فاجعه جایز نیست.

وی تاکید کرد: کشمیر زخم کهنه جهان اسلام بوده که سابقه آن مثل فلسطین است و حتی به کشمیر، ایران صغیر هم گفته می‌شود اما آنجا عاشقان امام و رهبر انقلاب را با وحشی‌‌گری می‌کشند.

*کریمی اصفهانی:از کجا معلوم رئیس‌جمهور در آینده به این جمع‌بندی برسد که تورم نیز تک‌رقمی نیست/ روحانی در مشاوران خود تجدیدنظر کند

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید در مشاوران خود تجدیدنظر کند، گفت: از کجا معلوم روحانی در آینده متوجه شود که تورم تک‌رقمی نیست و مشاورانش مانند قضیه عبور از رکود مشاوره غلط برایش داده‌اند.

وی با بیان اینکه حرکت برای رفع رکود با خود رفع رکود حداقل یک سال فاصله زمانی دارد، تصریح کرد: دولت در این فرصت باقی‌مانده قادر به خروج از رکود نیست و دولت دوازدهم نیز اگر به این شکل عمل کند، باز با مشکل رکود مواجه خواهد شد.

*جلیلی:«آلوده دامن‌ها» یک جناح هستند/ شهید شهریاری برای غنی سازی ۲۰ درصد یک ریال نگرفت/پس از برجام چرخ کارخانه ها بهتر می چرخد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:«آلوده دامن‌ها» هر چقدر هم اختلاف داشته باشند نهایتاً در یک جناح قرار می گیرند،ولذا جناح‌های سیاسی قبل از آنکه به فکر غلبه بر رقیب سیاسی باشند باید به حذف عناصر آلوده درون خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برخورد جناحی و مقطعی با مساله فساد خود یک فساد خسارت بار است، افزود: آرمانگرایی عین فراجناحی بودن است و با جناح‌گرایی قابل جمع نیست؛ جناح زدگی یا به تعبیر مقام معظم رهبری  «قبیله گرایی» با آرمان‌گرایی در تقابل است.

*مطهری:احزاب می‌توانند برای نظام کادرسازی کنند/اگر از نردبان یک حزب بالا رفتید نباید به آن جریان پشت پا بزنید

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید تعهدات حزبی را بپذیریم یعنی اگر از نردبان یک حزب بالا رفتیم باید تعهدات خود را بپذیریم و به آن جریان پشت پا نزنیم.

وی افزود: خط قرمز ما انتقاد و مخالفت نیست بلکه خط قرمز ما قیام عملی و مسلحانه است.

باهنر: رؤسای جمهور ما از شانه احزاب بالا می‌آیند و بعد زیر نردبان می‌زنند/باید به سوی احزاب فراگیر حرکت کنیم

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه برای آینده نظام مردم‌سالاری دینی نگرانم، گفت: باید به سمت احزاب فراگیر و چند حزب پاسخگو برویم.

وی افزود: همه فعالان سیاسی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که هر مطالبه‌ای باید پای صندوق‌های رأی مطرح شود و غیر از صندوق‌های رأی با هیچ روش دیگری یعنی به خیابان ریختن و لاستیک آتش زدن مطالبات محقق نمی‌شود.

*فؤاد ایزدی:«مقابله به مثل» با نقض برجام قانون است و در نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور هم قید شده است

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه «مقابله به مثل» با نقض عهد آمریکایی‌ها قانون است و در نامه رهبری به رئیس‌جمهور قید شده است، گفت: وقتی می‌توان درباره مقابله به مثل تصمیم گرفت که وزارت خارجه نقض برجام از سوی آمریکا را توجیه نکند.

ایزدی با بیان اینکه بعضی ها در وزارت خارجه برخی نقض‌های برجام را توجیه می‌کنند گفت: این توجیه به شدت به امنیت کشور ضربه می‌زند و قبل از هر کاری باید این توجیهات متوقف شود.

*فیاض زاهد در مصاحبه تفصیلی:آمریکا می‌تواند برجام را فریز و مزاحمت ایجاد کند/ از روحانی به‌عنوان نقطه گریز از شرایط استفاده کردیم / عارف نشان داد چند نفریم/ تیم رسانه‌ای دولت حرفه‌ای نیست/ مردان دولت، رئیس جمهور را همراهی نمی‌کنند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ما از آقای روحانی به‌عنوان نقطه گریز از شرایط استفاده کردیم؛ آقای روحانی با عملکرد خودش نشان داد که فراتر از انتظارات ماست.

*کنعانی‌‌مقدم: باید در اجرای برجام با آمریکا مقابله به مثل شود/ لزوم بازنگری در اجرای برجام

دبیرکل حزب سبز گفت: اگر مجلس، شورای امنیت، کمیته نظارت و مکانیزمی که از سوی رهبری مشخص شده، تشخیص دهند که برجام از سوی طرف مقابل با بدعهدی آنها اجرا نمی‌شود باید نسبت به آن مقابله به مثل صورت گیرد.

*پرونده آسیب‌های اشرافی‌گری/ مهدی نصیری:آغاز مسابقه اشرافی گری از دولت سازندگی/ روحانی به مردم نشان دهد فساد ستیز است/ مسئله فیش‌های حقوقی آزمونی برای کل جناح‌ها است

مدیرمسئول نشریه صبح گفت: دولت آقای روحانی اگر با پدیده فیش‌های نجومی فوراً و قاطعانه برخورد کند می‌تواند این تهدید علیه مشروعیت خود را به فرصت تبدیل کند، بدین معنا که به مردم نشان دهد دولتی فساد ستیز است.

*پرونده آسیب‌های اشرافی‌گری/ سلیمی‌نمین:نگاه دولت یازدهم مدل سرمایه‌داری قرن ۱۸ است/ثروت اندوزی از زمان سازندگی مباح شد/بررسی مفاسد در دانشگاه آزاد برای ما یک دوره فوق دکترا بود/برخی دولتی‌ها برای برخورد با فساد دغدغه ندارند

رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران معتقد است: اشرافی‌گری مانند یک بیماری واگیردار است که سرایت می‌کند در حالی که باید جلوی یک بیماری واگیردار را گرفت و قرنطینه کرد.

*پرونده آسیب‌های اشرافی‌گری/ زرشناس: پدر معنوی کارگزاران معتقد بود مسئولان باید مانور تجمل بدهند/ قوه مجریه از سال ۹۲ تحت کنترل مدیریت اشرافی‌ است/ اگر دولت مدعی برخورد با نجومی‌هاست چرا کاری نمی‌کند

زرشناس با بیان اینکه قوه مجریه از سال ۹۲ تحت کنترل مدیریت اشرافی‌ است به موضوع بازسازی اقتصاد سرمایه‌داری توسط حلقه بوروکراتیک کارگزاران و مشارکت اشاره کرد و گفت: تیم اقتصادی دولت یازدهم همگی نئولیبرالیست هستند.

*پرونده آسیب‌های اشرافی‌گری/ گنجی:اقدام «فریدون» برای انتصاب مدیران بانک‌ها تدبیر روحانی بود/ اشرافی‌گری مسئولان حاصل تفکر امثال هاشمی‌رفسنجانی است/ کرباسچی پرچمدار اشرافی‌گری/ مسئولانی که شفافیت مالی ندارند از قدرت کنار بروند

مدیر مسئول روزنامه جوان اقدام فریدون برای انتصاب مدیران بانک‌ها را تدبیر رئیس‌جمهور دانست و گفت: آقای فریدون از موضع رئیس جمهور به صورت غیررسمی مسائل را دنبال می‌کند و از این رو دولت در زمینه فیش‌های نجومی برخورد جدی نخواهد کرد.

*آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:بعضی‌ها با نام اسلام باعث بدنامی مسلمانان می‌شوند

رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اوضاع نابسامان مسلمانان در منطقه گفت: این اختلافات دل هر مسلمان مخلصی را خون می‌کند که می‌بیند بعضی‌ها با نام اسلام، باعث بدنامی مسلمانان می‌شوند.

*ترقی:شورای بررسی مسائل انتخابات ریاست‌جمهوری در مؤتلفه تشکیل شد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه از تشکیل شورای بررسی مسائل انتخابات ریاست‌جمهوری در حزب موتلفه خبر داد.

*اعضای ستاد روحانی: تغییر استاندار گلستان کمترین خواسته ماست/ انتقاد از تشکیل پرونده‌های امنیتی و قضایی برای منتقدین دلسوز در استان

اعضای ستاد روحانی در شرق استان گلستان با انتقاد از تشکیل پرونده‌های امنیتی و قضایی برای منتقدین دلسوز توسط استاندار و برخی مدیران منصوب وی، اعلام کردند تغییر استاندار گلستان کمترین خواسته ماست.

*سلیمانی:دولت برای نقض برجام باید از آمریکا و متحدانش شکایت کند/ بستر غنی‌سازی بیشتر توسط سازمان انرژی اتمی فراهم شود

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: ما با نقض برجام توسط آمریکا مواجه هستیم و نه تنها تحریم‌ها را رفع نکرده‌اند بلکه تحریم‌های جدیدی علیه ما وضع کرده‌اند.

وی افزود: اگر قرار بود ما مذاکره کنیم و تحریم‌ها برداشته نشود پس این مذاکرات چه نفعی برای ایران داشت؟ اگرا قرار بود تحریم‌ها برداشته نشود پس هیچ نفعی در برجام نبود.

*یاری:تیم دیپلماسی در مقابله با نقض آشکار برجام پیگیری حقوقی کند/منویات ۹ ماده‌ای مقام معظم رهبری در کجای اتاق کار شما خاک می‌خورد؟

رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید در مقابل نقض‌های پی‌درپی آمریکا طبق برجام اقدامات حقوقی را صورت دهد.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده باید نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها را به مردم اطلاع‌رسانی کند تا مردم بدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. نباید به دستاوردهای ۲۰ ساله برجام فکر کرد و گفت برجام خوب است چون از جنگ جلوگیری کرده است.

*کنعانی‌مقدم در مصاحبه تفصیلی: احزاب در دولت یازدهم زینت‌المجالس هستند/ آمریکا می‌خواهد ما پول‌های‌مان را در فروشگاه‌های آن‌ها خرج کنیم/ دولت بیشتر مقاومت اقتصادی می‌کند تا اقتصاد مقاومتی/ اصلاح‌طلبان سال ۹۶ با روحانی گروکشی می‌کنند

دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه پاکستان به دلیل اینکه قدرت اتمی دارد در شانگهای وارد شد اما ایران را راه ندادند گفت:‌ آمریکا می‌خواهد ما پول‌های‌مان را در فروشگاه‌های آن‌ها خرج کنیم.

*زاکانی: جریان انقلابی در همه دولتها به فساد اقتصادی اعتراض کرده است/شعار«با کسی عقد اخوت نبسته ام» را در برخورد با برادرتان عملی کنید

نماینده سابق مردم تهران درمجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: کمتر از یک سال دیگر، حضرتعالی در معرض انتخاب مجدد مردم برای دوره‌ای دیگر هستید. تردید نکنید که اگر عزم خود را در مبارزه با فساد نشان دهید و این مدعای خود که «با کسی عقد اخوت نبسته‌ام» را در برخورد جدی با اخوی و اطرافیان و مدیران منتصب خود ثابت نمائید، در نگاه مردم جایگاه ویژه‌ای خواهید داشت.

*رئوفیان:دولت تاکنون قدم چشمگیری درباره احزاب برنداشته است/جهانگیری نامه ما را بی جواب گذاشت

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین گفت: دولت همواره بر ضرورت استفاده از پتانسیل احزاب صحبت کرده است اما تاکنون قدم چشمگیری در این زمینه بر نداشته است.

وی افزود: علی‌رغم یادآوری‌های مجدد به دفتر معاون رئیس‌جمهور و شخص آقای جهانگیری متأسفانه تاکنون هیچ استقبالی از نامه حزب اسلامی ایران زمین صورت نگرفته است.

*باهنر:رئیس‌جمهور سریعاً به قضیه فریدون رسیدگی کند/ قصد کاندیداتوری در انتخابات ۹۶ را ندارم/ گزینه بازگشت به قبل از برجام روی میز است

دبیرکل جامعه مهندسین با بیان اینکه دولت گروهی را مامور به موضوع فریدون کند گفت: اگر انتقادات از فریدون برادر رییس جمهور خلاف واقع است، رسما اعلام نظر و خود را مبرا کنند.

*حبیبی:تحزب از لوازم تحقق جمهوریت نظام است/ متاسفانه نسبت به تحزب کم اعتنایی شده

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه تحزب یکی از لوازم مهم تحقق جمهوریت نظام است، گفت: متاسفانه در کشور نسبت به تحزب کم اعتنایی شده است.

*ابراهیمی:نتیجه برجام قرار بود «برد-برد» باشد نه جاده یک طرفه/ در مقابل بدعهدی آمریکا باید مقابله به مثل کرد

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به نقض پی‌درپی برجام توسط آمریکا، گفت: طبق دستور اسلام اگر طرف مقابل بدعهدی و نقض پیمان کرد ما هم باید آنها را مجازات و مقابله به مثل کنیم.

وی افزود: برجام قرار بود در کشور گشایش اقتصادی ایجاد کرده و پول‌های بلوکه شده را آزاد کند اما هیچ کدام از این دو مهم محقق نشد.

*هاشمی رفسنجانی:برای رونق اقتصادی باید به رقابت توجه ویژه داشت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اگر بخواهیم شاهد رونق اقتصادی و برخورداری مردم از زندگی ایده‌آل و مناسب باشیم، باید به اصل رقابت توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تفسیر اصل ۴۴ قانون اساسی را برگرفته از اصل مهم رقابت قلمداد کرد و اظهار داشت: براساس این اصل که رهبری انتظار انقلاب اقتصادی را در دولت سابق داشتند، دولت باید تمام فعالیت‌ و کارهایی که مربوط به حاکمیت نیست، به مردم واگذار کند.

*جوانی:عزت مردم ایران با انقلاب اسلامی به دست آمد نه با برجام/ طبق صحبت‌های رهبری برجام فرجام خوبی نداشت

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به صحبت رئیس جمهور مبنی بر اینکه برجام برای ما عزت آورد گفت: این موضوع اهانت به مردم است و طبق صحبت‌های رهبری درباره عدم ملموس بودن آثار برجام، برجام فرجام خوبی نداشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولان طور دیگری برداشت می‌کردند و تصور داشتند از راه مذاکره با آمریکا اهداف محقق می‌شود از این رو رهبر انقلاب اجازه دادند که با این مذاکرات این تجربه بدست بیاید لذا برجام شکل گرفت.

*قدیری ابیانه:لزوم«توقف»بازرسی‌های آژانس تا روشن شدن دلیل افشای اطلاعات اتمی ایران/ادامه اجرای برجام به میزان عمل غرب نسبت به تعهداتش موکول شود

کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه مقابله به مثل در مقابل افشای اطلاعات ایران از سوی آژانس توقف بازرسی‌ها است،گفت:انجام سایر تعهدات برجام از سوی ایران نیز به میزان عمل غرب نسبت به تعهداتش موکول شود.

وی افزود: اگر آژانس نمی‌تواند اطلاعات محرمانه را نگه دارد این نتیجه را می‌گیریم که این درز اطلاعات می‌تواند ادامه یابد و این اسناد در اختیار کشورهایی چون اسرائیل که تهدیدکننده دائمی ایران هستند قرار گیرد.

*حاجی‌بابایی:با جبهه انقلابیون در انتخابات هماهنگ هستیم

دبیرکل جبهه یکتا از فعالیت قطعی این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری خبرداد و گفت: اکنون کمیته‌های اقتصادی و سیاسی جبهه یکتا فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

*ایزدی:نگاه دولت به برجام انتخاباتی است/ عقب‌نشینی روحانی از موضع «لغو همه تحریم‌ها بعد از برجام»

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه قرار بود پس از برجام تحریم‌ها دست کم در حوزه هسته‌ای لغو شود گفت: ما در صحبت‌های دیشب آقای روحانی نیز شاهد بودیم که ایشان دیگر وعده های قبلی خود را مبنی بر لغو تحریم‌ها مطرح نکرد.

*ایمانی:معطل کردن اقتصاد کشور برای «برجام» اشتباه بزرگی بود/ دولت نباید از «برجام» انتظار معجزه داشته باشد

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره برجام گفت: دولت باید این تفکر را که برجام تاثیرات شگرفی در اقتصاد کشور دارد کنار بزند و به هیچ عنوان انتظار معجزه از برجام نداشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه طرف ایرانی کاملاً تعهدات خود را در قبال برجام انجام داده است، گفت: طرف غربی با وجود گذشت ۶ ماه بخش عمده‌ای از تعهدات خود را که بیشتر آن نیز مسائل بانکی است انجام نداده است.

*باهنر:۱۰۳ رای عارف ظرفیت نهایی اصلاح‌طلبان در مجلس دهم است

دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه ۱۰۳ رای عارف ظرفیت نهایی اصلاح طلبان را در مجلس دهم نشان داد، گفت: مجلس دهم استعداد یک مجلس کارآمد را داراست.

باهنر با تاکید براینکه مجلس دهم شبیه مجلس ششم نمی‌شود، گفت: مجلس دهم استعداد یک مجلس کارآمد را داراست و امیدواریم این مساله مهم در عمل محقق شد.

*تغییر در اساسنامه و تعیین خط مشی دوسالانه  جامعه اسلامی مهندسین

پیش کنگره جامعه اسلامی مهندسین به منظور تغییر در اساسنامه و تعیین خط مشی دوسالانه این تشکل با حضور دبیرکل برگزار شد.

در این جلسه تغییر در اساس نامه بررسی و خط مشی دوسالانه حزب نیز تدوین شد تا در روز ۴ شهریور همزمان با برگزاری دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین، به تصویب برسد.

همچنین در پیش‌کنگره امروز، چارچوب بیانیه اجلاس دوازدهم و عملکرد استانی و ستادی جامعه مهندسین نیز تدوین شد تا خلاصه آن در کنگره به اعضای شورای مرکزی اعلام شود.

*واکنش عضو حزب اعتماد ملی به اظهارات کرباسچی:
از نگاه بالا به پایین حزب کارگزاران در برخورد با اعضا متأسف شدم/ کاش با خانواده متوفی ابراز همدردی می‌کردید

عضو حزب اعتماد ملی به موضوع خودکشی مدیر مالی و اداری حزب کارگزاران و اظهارات دبیرکل این حزب واکنش نشان داد و خطاب به کرباسچی گفت: به عنوان یک فعال اجتماعی و سیاسی، از این نگاه بالا به پایین شما بسیار متأسف شدم.

قائمی خطاب به کرباسچی که گفته بود (ب.س) عضو حزب کارگزاران نبوده است، گفت: قبل از آنکه ایشان کارمند بازنشسته هر جا باشند انسان هستند و انسانیت قابل احترام است.

*متن وصیت‌نامه «بیژن سلطانی» مدیر مالی حزب کارگزاران سازندگی

در متن وصیت‌نامه «بیژن سلطانی» آمده است که حزب کارگزاران سازندگی به من اعلام کرد به دلیل مشکلات مالی توان پرداخت حقوق مرا ندارد؛ آیا حزب به این عظمت مشکل ماهی ۲ میلیون تومان دارد؟

*مرعشی:هیچ یک از اعضا از حزب کارگزاران حقوق نمی‌گیرد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در خصوص دریافت حقوق ۶ میلیونی از محل حزب کارگزاران سازندگی گفت که هیچ یک از اعضا از حزب حقوق نمی‌گیرد بلکه حق عضویت هم پرداخت می‌کنند.

وی تاکید کرد: نه من (سید حسین مرعشی) و نه آقای عطریانفر از حزب کارگزاران سازندگی حقوق نمی‌گیریم، بلکه هزینه‌های حزب از محل حق عضویت اعضا، از جمله من و آقای عطریاتفر تامین می‌شود.

*یک عضو حزب کارگزاران:فردی که خودکشی کرد درخواست مساعدت های مالی از دبیرکل حزب داشت/عدم مدیریت در کارگزاران موجب چنین وضعیتی در حزب شده

یک عضو حزب کارگزاران سازندگی در واکنش به خودکشی یکی از اعضای این حزب گفت: شخصی که خود را حلق آویز کرده آقای «ب.س» یکی از افراد نزدیک به کرباسچی و از اعضای جدید حزب بوده که چندین بار مساعدت هایی را در حوزه مالی از دبیرکل حزب داشته اما هیچ تدبیری اندیشیده نشد.

*سالاری در مصاحبه تفصیلی:چرخ زندگی مردم سخت می‌چرخد/ باید در تیم وزرای دولت تغییراتی صورت گیرد/غربی‌ها به دلیل اقتدار نظامی ما پای میز مذاکره آمدند

قائم مقام حزب همبستگی با بیان اینکه اکثریت مجلس دهم متعلق به اصلاح‌طلبان نیست گفت: اگر اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس دهم را گرفته بودند که رئیس مجلس باید اصلاح‌طلب می‌شد.

*نصیری: نقطه آغاز فیش‌های نجومی خطبه معروف مانور تجمل در سال ۶۸ است/ حقوق‌های نجومی مانند حمله «ایلغار» مغول بود

مدیرمسئول سابق کیهان با بیان اینکه سخنرانی هاشمی درباره مانور تجمل نقطه آغاز فیش‌های نجومی است، گفت: مقام معظم رهبری عالی‌ترین مقام این نظام در اوج فسادستیزی و عدالت‌خواهی قرار دارد.

*حسینی:تلاش جبهه یکتا برای انتخاب گزینه کارآمد در انتخابات/ دولت کارنامه قابل قبولی برای ارائه به مردم ندارد

عضو جبهه یکتا با بیان اینکه دولت کارنامه قابل قبولی برای ارائه به مردم ندارد، گفت: جبهه یکتا معتقد به انتخاب یک گزینه کارآمد است که با بکارگیری عناصر انقلابی پایان‌بخش وضع نابسامان کنونی باشد.

*آیت‌الله کعبی:آمریکا پروژه تحقیر ملت ایران را پیش می‌برد/کمیسیون مشترک برای بررسی نقض عهد طرف غربی تشکیل شود

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد از طریق فشار بر ایران و رفع تحریم‌ها به صورت قطره‌چکانی خواسته خود را پیش ببرد، گفت: دولت شاهد است وعده‌های برجامی اجرایی نشده‌است و قرار هم نیست با برجام گشایشی حاصل شود.

آیت‌‌الله کعبی بر همین اساس افزود: هدف ایران از مذاکرات رفع کامل تحریم‌ها بود اما ما امروز به جای رفع تدریجی تحریم‌ها شاهد رکود و عدم گشایش ملموس هستیم که از این رو دولت و تیم مذاکره‌کننده باید به فکر باشد.

حبیبی: حزب مؤتلفه در انتخابات ۹۶ به ائتلاف اصولگرایان تمکین می‌کند/نوبخت نباید درباره صفدر حسینی آنگونه سخن می‌گفت

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ضمن تأکید بر مصلحت اصولگرایی به جای منافع حزبی گفت: مؤتلفه در انتخابات ۹۶ از ائتلاف اصولگرایان تمکین می‌کند.

وی درباره برنامه‌های حزب برای انتخابات سال ۹۶ اظهار داشت: ما از چند ماه پیش بحث‌های داخلی خود را شروع کرده‌ایم و به روند همگرایی اصولگرایان مانند دوره‌های قبل پایبندیم و همچون گذشته نامزد خواهیم داشت.

*مرعشی:محسن هاشمی جایگزین جهانگیری در شورای مرکزی کارگزاران شد/ حزب در ابعاد مختلف فعال شده است

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفت:‌ بین آقای جهانگیری و کارگزاران توافق شد که ایشان در شورای مرکزی نباشند و آقای محسن هاشمی در حال حاضر این مسئولیت را به عهده دارند.

*سروری:جلسات اصولگرایان به طور مستمر در حال برگزاری است/ باید متفاوت از گذشته عمل کنیم

قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: جلسات اصولگرایان به طور مستمر در حال برگزاری است و تلاشی جدی آغاز شده است که همه جریانات و طیف‌های مختلف اصولگرا بر روی رویکرد جدید صحه بگذارند.

*کوثری:فرافکنی دولت در قبال نقض عهد طرف غربی ناشی از تفکر وابستگی است/ بدعهدی آمریکا قابل پیش‌بینی بود

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی علت فرافکنی دولت در قبال نقض عهد طرف غربی را ناشی از خوشبینی و تفکر وابستگی برخی دولتمردان دانست و گفت: همانطور که ما پیش‌بینی می‌کردیم آمریکا بدعهدی‌های خود را در عمل هم نشان داد.

کوثری با بیان اینکه دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده ما باید به این توصیه‌ها گوش می‌دادند و توجه می‌‌کردند، افزود: همانطور که ما پیش‌بینی می‌کردیم آمریکا بدعهدی‌های خود را در عمل هم نشان داد.

*آیت‌الله ایمانی:انتظار رفع تحریم از برجام را داشتیم که محقق نشد/«عزت» ملت ایران نتیجه مقاومت است

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه عزت ملت ایران نتیجه مقاومت است، گفت: آمریکا امکان اجرای جنگ سخت علیه ایران را ندارد و هدف از برجام برداشتن کامل تحریم‌ها بود که این امر محقق نشده است.

وی افزود: مسؤولین دولتی از ابتدا به این اصرار داشتند که ما مذاکره می‌کنیم تا تحریم‌های ظالمانه برداشته شود و عمده هدف از مذاکرات برجام همین مسأله بود.

*هاشمی رفسنجانی:معلمان آثار برجام را ببینند و بچه های مردم را توجیه کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ از کارهای بسیار ارزشمند دولت روحانی این بود که تحریم های کشنده و خطرناک را از جلوی پای ما برداشت.

*عباس عبدی:برجام یک تفاهم غیرالزام‌آور و مبتنی بر بی‌اعتمادی کامل است/ گره زدن همه چیز به برجام مشکلی بود که موجب افزایش انتظارات شد

تئوریسین اصلاح‌طلب معتقد است که برجام یک تفاهم غیرالزام‌آور و مبتنی بر بی‌اعتمادی کامل است که گره زدن همه چیز به برجام مشکلی بود که موجب افزایش انتظارات نیز شد.

*رامین:مهناز افشار بارها از من برائت جسته است/ سالهاست در امور شخصی و شغلی «یاسین» ورودی ندارم

محمدعلی رامین درباره برخی مسائل مهناز افشار و پسرش معتقد است: وقتی اعضای یک خانواده هرکدام مستقل راه خود را تعیین و مسئول رفتار خود هستند، چرا برخی رسانه ها اصرار دارند هر کدام را به بهانه دیگری سرزنش کنند.

*کوهکن:مقاومت برای ایران «عزت» آورد نه برجام/ این شعار که «اگر برجام نبود جنگ می‌شد» یک شوخی است

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اظهارات دولتمردان مبنی بر اینکه برجام برای ایران عزت آورد، گفت: در طی ۳۷ سال گذشته هر کجا که ایستادگی و مقاومت کرده‌ایم عزت ما حفظ شده است.

وی با اشاره به هشدارهای مطرح شده از سوی منتقدان درباره دوران  پسابرجام اظهار داشت: در همان زمان نیز گفته شد که اگر بر فرض مثال  تمام تحریم‌ها نیز به طور کامل برداشته شود معنای آن این است که شما اجازه دارید نیازهای خود را از بازار جهانی خریداری کنید ولی در کنار آن مسائلی نظیر اینکه با کدام منابع قرار است این خریدها صورت گیرد، پیش‌ می‌آید و همچنین مساله ورود کالاهای مصرفی به کشور نگرانی‌هایی را ایجاد خواهد کرد.

*سلیمانی:دولت وعده‌هایی می‌دهد که برای مردم «نان و آب» نمی‌شود/ دولتی‌ها سال قبل می‌گفتند تحریم‌ها یکجا از بین می‌رود

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با اشاره به عدم تحقق وعده‌های دولت در دوران پسابرجام گفت: دولت زمانی که با نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها مواجه شد، وعده‌هایی به مردم می‌دهد که برای آنها نان و آب نمی‌شود.

وی ادامه داد: در این میان مواردی نیز که به مرحله عمل رسیده و تا با نقض عهده‌ آمریکایی‌ها با مشکل مواجه شده دولت سعی کرده صورت مسئله را عوض کند.

*موسوی بجنوردی:سخنان آیت‌الله منتظری ناشی از اطلاعات غلط بود/ منافقین رذل‌ترین گروهی بودند که به محاربه با نظام اقدام کردند

عضو شوراى عالى قضایى در دوران امام خمینی سخنان منتشر شده از حسینعلی منتظری را ناشی از اطلاعات غلطی دانست که مغرضانه به وی منتقل می شد و گفت: منافقین رذل‌ترین و خشن ترین گروهی بودند که به محاربه با نظام اقدام کردند.

وی همچنین مطالب منتشر شده از بی‌بی‌سی را غلط و کاملا مغرضانه دانست و تأکید کرد: شوراى عالى قضایی کاملا مستقل و غیر قابل نفوذ بود و در آن، تصمیمات همیشه به رأى گذاشته مى‌شد و ملاک اکثریت بود.

*«محمدعلی نجفی» مسئول کارگروه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها شد

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گفت:‌ «محمدعلی نجفی» مسئول کارگروه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها شد.

*مطهرنژاد:۱۵۰۰ نامزد حزب مردم‌سالاری برای انتخابات شوراها/تعامل با دیگر احزاب را در قالب شورای هماهنگی دنبال می‌کنیم

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت: طبق مصوبه اخیر، حزب مردم‌سالاری برای انتخابات شورای شهر تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ هزار و ۵۰۰ نامزد اختصاصی خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که در قالب چه جبهه‌ای با دیگر احزاب تعامل خواهید کرد، گفت: تعامل ما با احزاب دیگر برای لیست جامع از طریق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواهد بود.

*فومنی:تشکیل کمیته انتخابات حزب مردمی اصلاحات برای سال ۹۶/برای حمایت از روحانی شرط داریم

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: ما اصلاح‌طلبان قطعاً برای آقای روحانی شرط داریم. نمی‌خواهیم دوباره چون انتخابات مجلس دهم افراد بی‌خاصیت به روی کار بیایند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه اصلاح‌طلبان عموما از دولت ناراضی هستند، گفت: اصلاح‌طلبان باید یک آلترناتیو به جای آقای روحانی داشته باشند که اگر احیانا روی روحانی به نتیجه نرسیدیم وارد فاز دوم شویم.

*باهنر:رفع حصر سران فتنه منتفی است/احکام سختی در انتظار فتنه‌گران است

دبیرکل جبهه پیروان بابیان اینکه با توجه به عدم پشیمانی و توبه سران فتنه از عملکرد گذشته امکان رفع حصر منتفی است گفت: اگر سران فتنه در هر دادگاه عادلانه‌ای محاکمه شوند احکام سختی در انتظار آنان خواهد بود.

*موسوی تبریزی:مجمع مدرسین و محققین از نیمه دوم سال به انتخابات ورود می‌کند/ جلسات هفتگی مجمع مرتب برگزار می‌شود

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره برنامه‌های تشکل متبوعش برای انتخابات ۹۶ گفت: ما درحال حاضر ورود به بحث انتخابات را زودهنگام می‌دانیم اما از نیمه دوم و از مهرماه به بعد به مسئله انتخابات ورود می‌کنیم.

*«شورای مرکزی اصولگرایان» وجود خارجی ندارد/شورای همگرایی اصولگرایان هنوز تشکیل نشده

دو عضو جامعه روحانیت مبارز تشکیل شورایی با عنوان «شورای مرکزی اصولگرایان» را تکذیب و تاکید کردند: جلسات شورای همگرایی اصولگرایان هنوز تشکیل نشده و انشاالله به زودی برگزار می‌شود.

*قدیری ابیانه:همایش ایران‌کانکت ۲۰۱۶ سنجش دولتمردان ایران است/ از این پس حضور سلمان رشدی را هم شرط می‌کنند/خود دولت نیز به لیست تحریم‌ها اضافه شده

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سفارت انگلیس با گذاشتن پیش شرط عدم حضور شخصیت‌های تحریم شده ایرانی در این همایش می‌خواهد بداند دولتمردان کشورمان تا چه حد حاضرند تسلیم شرایط انگلستان شوند.

*شاکری:غربی‌ها آنقدر گستاخ شده‌اند که می‌خواهند در خاک خودمان ایرانیان را تحقیر کنند/همایش ایران‌کانکت ذلت است

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: غربی‌ها آنقدر گستاخ شده‌اند که می‌خواهند در خاک خودمان ایرانیان را تحقیر کنند.

*ترقی:همایش ایران‌کانکت پذیرفتن رسمی تحریم‌ها توسط دولت حتی در داخل خاک ایران است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: همایش ایران کانکت پذیرفتن رسمی تحریم های ظالمانه علیه کشورمان توسط دولت حتی در داخل خاک ایران است.

*گروسی:مدیریت فراکسیون امید نتوانسته نظر اعضا را جلب کند/ از این فراکسیون عارف مانده و حوضش/ اصلاحات دیگر به پدرسالار نیاز ندارد

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مدیریت فراکسیون امید نتوانسته نظر اعضای این فراکسیون و حتی اصلاح‌طلبانی که برای رأی‌ آوردن لیست امید تلاش کردند را جلب کند و البته اکنون هم با انشقاق در این فراکسیون روبرو هستیم.

*فعالیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تا سال ۹۶ تمدید شد

اصلاح‌طلبان در جلسه اخیر خود با فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری تا سال ۹۶ موافقت کردند.

*روحانی در مصاحبه تفصیلی:منتظری درباره اعدام‌های ۶۷ خود را به تجاهل زده بود/ می‌خواستند به جای برخورد با منافقین مذاکره شود/ منتظری گزارش اعدام‌ها را بدون سند پذیرفت/ برخی اعضای مجمع روحانیون در قضیه منتظری نان به نرخ روز خورند

سید حمید روحانی با بیان اینکه منافقین زندانی و مرصاد ماهیت براندازی داشته و فرقی با یکدیگر نداشتند، گفت: منتظری خود را به تجاهل زده بود زیرا خودش به خوبی می‌فهمید چرا آنهایی که به ۶ یا ۷ سال زندان محکوم شده بودند حکمشان به اعدام تبدیل شد.

*داودی:متأسفانه هیأت نظارت بر اجرای برجام عملکرد شفافی نداشت/ بعد از ۷ماه باید به مردم گزارش دهند

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نقض عهد مکرر طرف مقابل در اجرای برجام و نقش هیأت نظارت بر اجرای برجام برای گزارش به مردم تأکید کرد هیأت نظارت بر اجرای برجام باید با گذشت ۷ ماه از اجرای این توافق به مردم گزارش کند.

*فضائلی: مطلب محرمانه‌ای برای عدم ارائه گزارش «هیأت نظارت بر برجام» به مردم وجود ندارد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عدم اجرای تعهدات طرف مقابل مطلب محرمانه‌ای نیست که بخواهند از مردم پنهان کنند گفت: هیأت نظارت بر اجرای برجام دست کم می‌تواند در دو سطح، گزارش‌های خود را به رهبری و مردم ارائه کند.

*عطریانفر در مصاحبه تفصیلی: کلیات شورای نگهبان غیرقابل خدشه است/ فراکسیون امید شناسنامه اصلاحات نیست/ روحانی آوانگاردتر از خاتمی است/ عامه مردم نمره خوبی به دولت نمی‌دهند/ روحانی چهره‌ای امنیتی – سیاسی دارد

عضو ارشد حزب کارگزاران با بیان اینکه مصلحت نیست دولت مدیری را که ثروت هنگفت دارد به کار گیرد، گفت: ثروت هنگفت امثال نعمت‌زاده ناشی از فقدان سلامت اقتصادی است.

*ابراهیمی: اساسنامه حزب میهن اسلامی ایران کامل و به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب فرستاده شد

دبیرکل حزب میهن اسلامی ایران گفت: اساسنامه حزب میهن اسلامی کامل و به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب فرستاده شد.

*نجابت: پیگیری برجام در هیأت نظارت بر برجام به چیزی فرمالیته‌ تبدیل شده/حقانیت فعالیت کمیسیون ویژه برجام روز به روز روشن‌تر می‌شود

نماینده تهران در مجلس نهم با بیان اینکه حقانیت فعالیت کمیسیون ویژه برجام روز به روز روشن‌تر می‌شود، گفت: در اعضای هیأت نظارت بر برجام این جدیت وجود ندارد که در برابر تخلفات آمریکایی‌ها در اجرای برجام شکایت کنند.

وی افزود: پیگیری برجام در هیأت نظارت بر برجام به چیز فرمالیته‌ای مثل خیلی از شوراهایی که مسئولین ارشد عضو آن هستند تبدیل شده است.

*عبدالله ناصری در مصاحبه تفصیلی :سازمان رأی روحانی در سال ۹۲ اصلاح‌طلبان بودند/ تیم اقتصادی روحانی خوب عمل‌نکرده/ اصلاح‌طلبان برای انتخابات نامزد زیاد دارند

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه رئیس‌جمهور نسبت به دیگران خیلی مشورت‌پذیر نیست، گفت: اگر روحانی به توصیه‌های اصلاح‌طلبان گوش ندهد عرصه را به رقیبی نوظهور می‌بازد.

*شاه‌ویسی:دولت توافق خود با مشاوران انگلیسی را به عنوان الگوی قراردادهای نفتی معرفی می‌کند

کارشناس مسائل اقتصادی با تأکید بر اینکه دولت باید پاسخگوی عملکرد خود باشدگفت: ایرادات عمده چارچوب الگوی جدید قراردادهای نفتی که به شدت به امنیت و استقلال کشور ضربه وارد می‌کند هنوز برطرف نشده است.

*فائزه هاشمی:حزب کارگزاران در جریان ریاست مجلس دو شقه شد/ جهانگیری به دلیل مشغله‌های کاری در دولت از حزب استعفا کرد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: حزب کارگزاران در جریان ریاست مجلس دهم دو شقه شد و برخی از اعضای این حزب به سمت لاریجانی متمایل شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا استعفای جهانگیری به دلیل انتقاد از عملکرد حزب کارگزاران بود یا خیر، گفت: خیر، به دلیل انتقاد از عملکرد نبود. آقای جهانگیری به دلیل سمتی که دارند در دولت استعفا کردند و به‌زودی نامه استعفای آقای جهانگیری منتشر می‌شود. علت اصلی این استعفا فرصت کم آقای جهانگیری به دلیل درگیری‌های شغلی در دولت بود و احساس می‌کرد اگر فردی دارای زمان بیش‌تر در این سمت قرار بگیرد، برای حزب بهتر است.

*تشکیل کارگروه تعیین ترکیب جدید شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به ریاست موسوی‌تبریزی/ احتمال تغییر ریاست عارف

موسوی‌تبریزی، مرتضی حاجی و ۴ عضو دیگر قرار است در قالب یک کارگروه ترکیب جدید شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را تعیین کنند.

*خطیبی: کشورهای مرتجع عرب نیز زیر بار قراردادهایIPC نرفته‌اند/انصاف نیست صنعت را به قبل از ملی شدنش بازگردانیم

نماینده سابق ایران در اوپک با بیان اینکه کشورهای مرتجع عرب وابسته به غرب هم زیر بار قراردادهای IPCنمی‌روند گفت: صنعت نفت ما برهه‌های سختی همچون جنگ و تحریم را با اتکا بر توان متخصصان داخلی با موفقیت پشت سر گذاشته است.

وزیر اسبق اطلاعات گفت: گردانندگان سایت منتظری باید به این سؤال پاسخ دهند که اگر این دفتر با منافقین ارتباط ندارد چرا در شرایطی که گروهک نفاق با وهابیت هم‌پیمان شده است، دست به تطهیر منافقین و انتقام‌گیری از امام(ره) می‌زنند؟

*برادرشهید رجایی در مصاحبه تفصیلی: بهزاد نبوی کشمیری را به برادرم معرفی کرد/شهید رجایی به ثروت‌اندوزان مسئولیت نداد/ عده‌ای در زمان موسوی یک‌شبه پول‌های کلان به جیب زدند/ رئیس‌جمهور با مردم صادق باشد

محمدحسین رجایی با بیان اینکه صندوقی که دولت در آن سرمایه‌های ملی را واریز می‌کند نباید سوراخ باشد گفت:‌ دولت هنوز با غارتگران اموال مردم برخورد نکرده است.

*شاکری: هیاهوی واگذاری مسکن در شهرداری برای کاهش فشارهای ناشی از حقوق‌های نجومی است

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ضمن تقبیح هرگونه ویژه‌خواری و رانت‌خواری تأکید کرد:‌ طرح مسائل اخیر مربوط به واگذاری مسکن برای کاهش فشارهای ناشی از مطالبه‌گری برای برخورد با حقوق‌های نجومی است.

*مقیمی:احزاب یکی از دلایل مهم آرامش انتخابات سال ۹۴ بودند/ باید برای فعالیت سیاسی یارانه در نظر گرفته شود

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه احزاب یکی از دلایل مهم آرامش انتخابات سال ۹۴ بودند، گفت: نمایندگان مجلس در لایحه بودجه سال ۹۶ یارانه احزاب را در نظر بگیرند.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه در هفته دولت بزرگ‌ترین وظیفه دولت ارائه گزارش عملکرد است، گفت:اصلاح‌طلبان در روز اول این هفته دروغ نجومی املاک شهرداری را مطرح و با حقوق‌های نجومی تشابه‌سازی می‌کنند.

*هاشمی‌رفسنجانی :مسئولان آمریکایی می‌دانند قدرت و ثروتشان را از طریق چپاول منابع ملت‌ها به دست آورده‌اند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مسئولان آمریکایی می‌دانند آن همه قدرت و ثروت را از طریق چپاول منابع ملت‌ها و تلاش‌های همین مهاجران به خصوص از کشورهای آفریقایی به دست آورده‌اند.

*قربان‌زاده:ورود بی‌بی‌سی با همه توان علیه شهرداری تهران/نتیجه انتخابات هیأت‌رئیسه شورا شکست فضای تخریبی بود

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با تأکید بر اینکه شهرداری در پاسخ به تمام اتهامات سربلند است گفت : تمام افرادی که این فضاسازی تخریبی را مستمسک حرکت سیاسی کردند رسوا خواهند شد ولی باید از سوی مدیران شهرداری نیز شفاف‌سازی صورت گیرد.

*مصباحی‌مقدم:جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات آینده با همه احزاب اصولگرا تعامل خواهد داشت/دوره تاثیرگذاری سیاسی احمدی‌نژاد به پایان رسیده

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت مبارز با همه احزاب اصولگرا تعامل خواهد داشت و با مشورت شخصیت‌ها و احزاب اصولگرا راهکاری را برای انتخابات ۹۶ پیدا خواهد کرد.

*شریعتمداری:کاسب تحریم همسایه دیوار به دیوار تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بوده است!/کسانی که باقی‌ماندن تحریم‌ها را دستاورد می‌دانند،نان خود را در تحریم‌ها می‌بینند

مدیر مسئول کیهان با بیان اینکه کاسب تحریم جاسوسی است که در طول مذاکرات همسایه دیوار به دیوار تیم مذاکره کننده بوده است، گفت:اگر منتقدان برجام کاسب تحریم بودند از برجامی که تحریمی را لغو نکرده استقبال می‌کردند.

*زاکانی:هیچ‌یک از دستگاه‌ها برخورد درستی درباره فیش‌های نجومی نداشتند/ می‌خواهند با دلالی توتال و کرسنت دیگری به وجود آورند

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: هیچ‌یک از دستگاه‌ها برخورد درستی با موضوع فیش‌های نجومی نداشتند، نه دستگاه اجرایی که بستر ایجاد این سوءاستفاده بود و نه دستگاه قضایی که وظیفه برخورد با این تخلفات را داشت.

*ناطق نوری:روحانیون نباید خود را تافته جدا بافته از جامعه بدانند/ پیامبر اسلام از یک جامعه بدوی عمارها و یاسرها را ساخت

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با بیان اینکه روحانیون نباید خود را تافته جدا بافته از جامعه بدانند، گفت: پیامبر اسلام (ص) هیچ شأنیتی برای خود قائل نبود و به همین دلیل توانست از یک جامعه بدوی «عمار»ها و «یاسر»ها را بسازد.

*سراج: «نامه آرامش‌بخش» عزت‌فروشی، صدقه گرفتن و ژست ایجاد گشایش است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت با شرایطی مواجه شده که وعده‌هایش در برجام محقق نشده و برای اینکه نشان دهد گشایش حاصل شده است می‌خواهد مورد به مورد از آمریکا اجازه بگیرد و آن را با عملیات روانی به عنوان گشایش جا‌ بیندازد.

*سروری:بعد از امتیاز دادن ها اکنون باید منتظر صدقه آمریکا باشیم/ حد دستاوردهای برجام مشخص شد

قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: بعد از این همه امتیاز دادن، دولتمردان ما خوشحال و شادان از صدقه سری هستند که قرار است آمریکا به ما بدهد و در این شرایط ما باید به سخنان آقای ظریف دلخوش کنیم.

*انبارلویی: نمی‌توان با «نامه آرامش‌بخش» و مهربانی مقابل زورگویی آمریکا ایستاد

عضو حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید براینکه نمی‌توان با «نامه آرامش‌بخش» و مهربانی مقابل زورگویی آمریکا ایستاد گفت: ما فعالیت هسته‌ای خود را در برخی حوزه ها متوقف کرده‌ایم اما هنوز برای انتقال پول دچار مشکل هستیم.

*ایرانی:«شکارچیان پُست» دولت روحانی را قبضه کرده‌اند/حلقه‌های فساد همچنان یکه‌تاز معرکه

رئیس کمیته سیاسی و انتخابات جبهه اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان گفت: شکارچیان پُست، دولت را در قبضه خود گرفته‌اند و حلقه‌های فساد همچون دولت قبل، در دولت فعلی نیز فعال و یکه‌تاز معرکه هستند.

*فواد ایزدی: قرارداد FATF فاجعه‌آمیزتر از کاپیتولاسیون است/ دولت تدبیر عامل اجرای سیاست‌های آمریکا در داخل کشور شده است

کارشناس مسائل بین‌المللی قرارداد FATF را فاجعه‌آمیزتر از کاپیتولاسیون دانست و گفت: با قراداد FATF دچار خود تحریمی نهادهایی همچون سپاه و وزارت دفاع می‌شویم که کار آنها تأمین امنیت کشور است و این فاجعه دستپخت دوستان در وزارت خارجه است.

*یاری:«FATF» خیانت به عزت کشور و بدتر از کاپیتولاسیون است/کدام عاقلی با طناب آمریکایی دست و پای خود را می بندد؟

رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان گفت: هرگونه تلاش برای اجرای تعهدات ناشی از FATF توسط عناصری در داخل ایران علیه جمهوری اسلامی ایران نوعی خیانت ملی آشکار است.

*مصباحی مقدم:FATF در خدمت کنگره آمریکاست/ مجلس قبل قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب کرده بود

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس قبل FATF را تصویب نکرده بلکه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب کرده است گفت: FATF در خدمت کنگره آمریکاست و سازمان ملل هیچ گاه حزب الله را تروریست نشناخته است.

*هانی‌زاده: ظاهر FATF مقابله با پولشویی و باطنش جاسوسی است/ از این پس زیر شمشیر داموکلسیم

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه FATF نوعی تحریم خودخوانده علیه ایران است، گفت:پیوستن به FATF مشروعیت بخشی به جاسوسی غرب علیه سیستم بانکی و گردش مالی ایران است.

*غرویان:ظریف گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری است/نظری درباره عارف نداریم

فعال سیاسی اعتدالگرا گفت: برخی علما و روحانیان قم معتقدند که محمدجواد ظریف گزینه خوبی برای ریاست جمهوری است.

غرویان در پاسخ به این پرسش که دعوت شما از آقای ظریف برای انتخابات ریاست جمهوری به منظور احتمالات در مورد عدم حضور روحانی و کاندیداتوری وی است، گفت: خیر ما همچین تفسیری را نداریم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری بر این اساس که در مورد کاندیداتوری آقای عارف چه نظری دارید،‌گفت: نظری ندارم.

*ترقی:«FATF» از قهوه قَجَری تلخ‌تر است/ شورای امنیت و مجلس باید این پیمان‌نامه را باطل کنند/ امضاهای خودسرانه تا کجا؟

عضو حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه شورای امنیت و مجلس باید پیمان نامه FATF را باطل اعلام کنند گفت: اختیار امضاهای خودسرانه تا کجا؟ مجلس باید جلوی هر امضای خودسرانه دولت را بگیرد.

*امینی خطاب به هاشمی رفسنجانی:آزادراه چندبانده فساد را شما گشودید/با «مانورتجمل» الگوی رجایی را در هم کوبیدید

در نامه دکتر پرویز امینی به هاشمی رفسنجانی آمده است: اخیرا قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را هدف گرفته‌اید و می‌خواهید بعد از کارستانی که در اقتصاد و مدیریت و سیاست و فرهنگ در این چند دهه بعد از انقلاب کرده‌اید، جای خالی امنیت مردم را نیز در این کارنامه پر کنید!

*محمدی:برنامه اقدام محرمانه بین دولت و FATF منتشر شود/ ورود شورای عالی امنیت ملی به موضوع

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت برنامه اقدامی که با FATF تفاهم کرده‌اند منتشر کند، گفت: شورای عالی امنیت ملی به موضوع ورود کند و کسانی که در دولت پیگیر این قضیه هستند قادر نخواهند بود طراحی خود را پیش ببرند.

*قدیری ابیانه:وزیر اقتصاد باید پاسخگوی امضای قرارداد FATF باشد/نقش عوامل نفوذی در تدوین تعهدنامه‌هایی مانند FATF و IPC

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه وزیر اقتصاد پاسخ دهد چرا متنی امضا کرده است که قوای نظامی کشور را غیرقانونی می‌داند، گفت: دولت تعهدنامه‌های همچون FATF را محرمانه امضا می‌کند تا از زیر بار تأیید مجلس خارج شود.

*باهنر:«FATF» باید به مجلس برود/ محور اصولگرایان برای انتخابات ۹۶ جامعه روحانیت مبارز است

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: معاهده «FATF» باید به مجلس برود و واکاوی شود و به آن حاشیه زده شود.

وی درباره قرارداد FATF اظهار داشت: داستان FATF و مبارزه با پولشویی مقوله‌ای است که ما سال‌ها درباره آن بحث داشتیم و در مجامع بین‌المللی مطالبه می‌شد که به این کنوانسیون بپیوندیم و نهایتا نیز در مجلس هفتم و نهم قرار شد این کار را انجام دهیم.

*آیت‌الله موحدی کرمانی:صحبت جدیدی برای حضور روحانی و هاشمی در جلسات جامعه روحانیت نشده است

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: تاکنون صحبت جدیدی برای حضور روحانی و هاشمی در جلسات جامعه روحانیت نشده است.

*کوهکن:هنوز ایرادات قراردادهای نفتی حل نشده «FATF» را آوردند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هنوز ایرادات قراردادهای نفتی حل نشده «FATF» را آوردند، گفت: FATF زمانی قابل قبول است که با هیچ‌یک از چارچوب‌های قانون اساسی، مبانی نظام و مصوبات مجلس در تعارض نباشد.

*قنادباشی: ساختار پوسیده و بی‌لیاقتی رژیم سعودی دو عامل جان باختن ۹۰هزار حاجی طی ۱۴سال گذشته است/تاکید بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای پیگیری فاجعه منا

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه تشکیل کمیته حقیقت‌یاب کمک می‌کند که آل‌سعود نتواند بر حادثه منا سرپوش بگذارد، گفت:ساختار پوسیده و بی‌لیاقتی رژیم سعودی دو عامل جان باختن ۹۰هزار حاجی طی ۱۴سال گذشته است.

*فومنی:وزارت امور خارجه در حادثه منا جواب دندان‌شکنی به آل‌سعود نداد/مدیریت حرمین شریفین باید از آل سعود گرفته شود

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: دولت جمهوری اسلامی باید تمام روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع و شدیدترین برخوردها را صورت دهد.

وی افزود: آل سعود مجموعه‌ای از تفکرات شیطانی است که از طریق آمریکا و رژیم صهیونیستی اداره می‌شود و دولت باید با این قضایا به شدت برخورد کند و از مصامحه بودن کار بگذرد.

*جعفری: «FATF» بازوی اجرایی دولت آمریکاست/ تمام قراردادهای دولت یازدهم مبهم و محرمانه است

نماینده سابق مجلس گفت: یکی از مشکلات دولت این است که همه قراردادهای آنها مبهم و محرمانه است و مردم نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است، درحالی که دولت باید درباره این قرارداد با نمایندگان گفت‌و‌گو کند تا بتوانند درست تصمیم بگیرند.

*یوسفیان‌ملا:دولت باید معاهده FATF را به مجلس بیاورد/ مجلس قطعاً با قاطعیت برخورد می‌کند

نماینده مجلس با اشاره به تفاوت تعریف تروریسم از نگاه ایران و FATF گفت: اگر مجلس احساس کند که قرارداد FATF امنیت و عزت کشور را زیر سؤال خواهد برد با آن مبارزه می‌کند و دولت باید ابتدا این معاهده را در مجلس مطرح و تصویب کند.

*عبدالملکی: «FATF» دریچه سرک‌کشی به برنامه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران است/ خودتحریمی مرگ انقلاب اسلامی است

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به خطرات امنیتی رعایت توصیه‌های FATF گفت: این مساله دریچه‌ای برای سرک‌کشی در برنامه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران برای غربی‌ها فراهم می‌کند.

*مجتبی زارعی:«FATF» و تئوری «انحلال نیروی نظامی» دو پیوست امنیتی فرهنگی برجام است

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس گفت: «FATF» و تئوری جدید آقای هاشمی یک پیوست واحد اما از دو سنخ امنیتی، فرهنگی‌اند و این گونه القاء خواهد کرد که برجام شکست نخورده بلکه مانع توسعه در کشور وضعیت دفاعی و نهاد­های انقلابی هستند.

زارعی ادامه داد: اگر از این مسئله هم با تسامح بگذریم و با آن‌ها هم‌داستان شویم باید پرسید آیا اکنون کسی تردید دارد که تعهد دادن به گروه «FATF» نقض حداقل هفت‌بند از قانون اساسی است؛ حال اگر بپذیریم که این نقض‌­ها حادث‌شده، پس قهراً اسناد پشتیبان قانون اساسی که مجموعاً آن را فلسفه انقلاب اسلامی می­‌خوانیم در حدود موردبحث در فلسفه سیاسی غرب منحل شده است.

*وکیل یاسین رامین:مشاور اقتصادی رئیس جمهور درباره پرونده موکلم دروغ گفت/ پرونده ربطی به واردات شیرخشک آلوده ندارد

محمد شعبانی با اشاره به سخنرانی محمد علی نجفی مشاور اقتصادی رئیس جمهور و حواشی ایجاد شده برای پرونده موکل خود گفت: به هیچ وجه زیبنده نبود، افرادی که در جمهوری اسلامی ایران دارای سمت‌های بالا هستند، اکاذیبی را در جامعه نشر دهند که هیچ اساس و پایه ای ندارد.

*داودی:قرارداد «FATF» از کاپیتولاسیون بدتر است/ بالاترین مقامات کشور وارد لیست سیاه می‌شوند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه معاهده «FATF» بدتر از کاپیتولاسیون است گفت:این معاهده به دنبال فهمیدن چرخه مالی نهادهای حساس جمهوری اسلامی است تا از طریق آن برای دولت‌های غربی اعمال نفوذ و جاسوسی کند.

*ابراهیمی:نمایندگان هزینه سفر به برزیل را باید به بیت‌المال بازگردانند

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سفر ۵ نماینده مجلس به برزیل برای بازی‌های پارالمپیک با هزینه بیت‌المال اظهار داشت: اگر کسی بخواهد از هزینه بیت‌المال استفاده شخصی کند این حرام است و نمی‌تواند چنین کاری را انجام دهد چرا که پولی که برای او هزینه شده متعلق به مردم است.

*خانواده شهید ذوالعلی:ما هرگز «موسوی» و «کروبی» را نمی‌بخشیم/ اگر سران فتنه نبودند آتش کهریزک هم روشن نمی‌شد

پدر و برادر شهید ذوالعلی با اشاره به اقدامات فتنه‌گرانه خاتمی در سال ۸۸ تاکید کردند: فتنه‌گران وقیح شده‌اند و ادعا می‌کنند که سران فتنه باید از حصر دربیایند و به قدرت بازگردند درحالی که آنها مدیون مردم‌اند و ما آنها را نخواهیم بخشید.

*مادر شهید غلام‌کبیری:خون فرزندم به گردن موسوی، کروبی و خاتمی است/ عذرخواهی سران فتنه هم جای جوان شهیدم را نمی‌گیرد

مادر شهید حسین غلام‌کبیری با بیان اینکه سران فتنه باید به اشتباهات خود اعتراف کنند، تاکید کرد: ما هرگز از سران فتنه نمی‌گذریم و از حق خود در قبال فتنه‌گران کوتاه نمی‌آییم.

*آیت‌الله موحدی‌کرمانی مسئول کمیته انتخابات جامعه روحانیت مبارز شد

در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت، آیت‌الله موحدی‌کرمانی به عنوان مسئول کمیته انتخابات این تشکل انتخاب شد.

*یادداشت/امین صبحی:امان‌نامه از کدخدا، قرارداد وادادگی از ما

دولتی که حاضر نیست برای قطع یارانه ثروتمندان در حساب‌های مردم تفحص کند، چگونه به استقبال تعهدی می‌رود که طی آن بیگانگان ضمن سرک کشی به حساب‌های بانکی کشور ما را وادار به خودتحریمی افراد و نهادهایی می‌کند که سرمایه‌ها و قهرمانان ملی هستند.

*نایب رئیس جبهه اصلاح‌طلبان:ناطق نوری گفت که در یافتن گزینه‌های غیر از روحانی هم فعال باشید/ نامزدی تنهای روحانی، ریسک است

نایب رئیس جبهه اصلاح‌طلبان با اعلام این خبر که جبهه متبوعش به همراه جبهه اعتدالگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری با ناطق نوری جلسه انتخاباتی برگزار کرده است، گفت: کاندیداتوری تنهای روحانی ریسک است بنابراین باید از دیگر افراد خوش فکر با منش اصلاح‌طلبی و اعتدالی هم برای نامزدی در انتخابات دعوت کرد.

*حبیبی خبر داد:دعوت از تشکل‌های سیاسی برای عضویت در کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب

رییس دبیرخانه کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب گفت: کلیه احزاب اصلاح‌طلب که دارای تشکیلات سراسری هستند می‌توانند جهت حضور و همکاری فعال در کمیته مرکزی انتخابات احزاب اصلاح‌طلب عضویت یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =