سکوت مسلمین در برابر وهابیت، سؤال بی‌جواب آیندگان

کانون خبرنگاران نبأ: هرچند که شهریور امسال علمای اسلام در همایشی تفکر ضد قرآنی و ضد نبوی وهابیت را طرد کردند اما اینکه جهان اسلام امور حج و زیارت خود را محول به کسانی کرده باشد که اهل توهین به مقدسات قرآنی و نبوی هستند سؤالی خواهد بود که آیندگان ما را به آن شماتت خواهند کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، شناخت دین اسلام وابسته به نصوص و متون مقدسی است که ضمن شناساندن اصول، سنت، تاریخ و عبرت‌ها ماهیت دین را آشکار کرده‌اند.
این حقیقت ساده علی‌رغم بدیهی بودن خود، مورد اغفال کلیه مسلمین جهان اعم از شیعه و سنی قرار گرفته است؛ چراکه آل سعود، بزرگ‌ترین منکر حقایق اسلامی، به حدودالله توهین مستقیم می‌کنند و حقایق اسلام ناب محمدی(ص) را به نفع هوای نفسانی خود تغییر می‌دهند.
هر مسلمانی باید به قرآن مؤمن باشد و هرگز نباید منکر حتی یک آیه از قرآن باشد. با تدبر در آیه ۸۴ سوره توبه که خداوند در خصوص کفار می‌فرماید: «وَلَا تُصَلِّ عَلَى أَحَدٍ مِنْهُمْ مَاتَ أَبَدًا وَلَا تَقُمْ عَلَى قَبْرِهِ إِنَّهُمْ کَفَرُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَمَاتُوا وَهُمْ فَاسِقُونَ؛ و هرگز بر هیچ مرده‌ اى از آنان نماز مگزار و بر سر قبرش نایست چراکه آنان به خدا و پیامبر او کافر شدند و در حال فسق مردند».
و با توجه به شرایط تخریب و منع زیارتی که آل سعود برای قبرستان بقیع به وجود آورده، تنها دو فرضیه وجود دارد. اول اینکه نعوذبالله ائمه اطهار(ع)، صحابه بزرگوار، شهدا، صدیقین و امهات مؤمنین شامل این معنی هستند که از زیارت ایشان منع شده و شامل حکمی هستند که خداوند در خصوص کفار به پیامبر(ص) سفارش فرموده است؟ البته چنین فرضی گناه و کفر است و اگر نه پس به سراغ فرضیه دیگر می‌رویم که انکار نص صریح قرآن است و عذر بدتر از گناه.
در آیه ۲۱ از سوره کهف می‌خوانیم: «وَکَذَلِکَ أَعْثَرْنَا عَلَیْهِمْ لِیَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَأَنَّ السَّاعَهَ لَا رَیْبَ فِیهَا إِذْ یَتَنَازَعُونَ بَیْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقَالُوا ابْنُوا عَلَیْهِمْ بُنْیَانًا رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قَالَ الَّذِینَ غَلَبُوا عَلَى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَیْهِمْ مَسْجِدًا؛ و بدین‌گونه مردم آن دیار را بر حال‌شان آگاه ساختیم تا بدانند که وعده خدا راست است و در فرارسیدن قیامت هیچ شکى نیست هنگامى که میان خود در کارشان با یکدیگر نزاع می‌کردند پس عده‌اى گفتند بر روى آنها ساختمانى بنا کنید پروردگارشان به حال آنان داناتر است، سرانجام کسانى که بر کارشان غلبه یافتند گفتند حتما بر ایشان معبدى بنا خواهیم کرد».
در این آیه شاهد هستیم که مردمانی که پس از سال‌ها به اصحاب کهف گرویده بودند بر مزار ایشان مسجدی ساختند تا ایشان را به پاس راه توحید و عنایت پروردگارشان اکرام و احترام کنند.
این موضوع نه تنها در قرآن محکوم و مطرود نیست بلکه سمهودى در جلد ۳ کتاب وفاء الوفاء (ص۸۹۷) مى‌گوید: وقتى مادر على(ع) فاطمه بنت اسد درگذشت، پیامبر(ص) دستور داد که در محل مسجدى که امروز به آن قبر فاطمه مى‌گویند، دفن کنند. مقصود ایشان این است که محل قبر فاطمه بعدها به صورت مسجد در آمد، و باز مى‌گوید: مصعب بن عمیر و عبدالله بن جحش، زیر مسجدى که بر قبر حمزه ساخته شده است به خاک سپرده شدند. و نیز مى‌گوید در قرن دوم بر قبر حمزه مسجدى وجود داشت.(همان/ص۹۳۶). این مسجد تا زمان تسلط وهابیان، بر پا بود، اما آنان به دلیل دشمنی با مقدسات اسلامی این مسجد را ویران کردند.
به عبارت بهتر، وهابیون نه تنها این آیه از قرآن را تکذیب کردند بلکه کل تاریخ اسلام و علماء اسلام در طول تاریخ را زیر یک علامت سؤال شیطانی بردند.
همچنین در جلد ۲ کتاب صحیح مسلم و نیز جلد ۱ صحیح ابن ماجه و جلد ۲ سنن ابی داود حدیث زیبایی می‌خوانیم «زارَ النّبیّ قَبْرَ اُمِّهِ فَبَکی واَبْکی مَنْ حَولَه… إستأْذَنْتُ رَبِّی فی اَنْ أَزُورَ قَبرها، فَاَذِنَ لِی، فَزُورُوا الْقُبُورَ فَإِنَّها تُذَکِّرُکُمُ الْمَوْتَ»؛ پیامبر قبر مادر خود را زیارت کرد و در کنار قبر او گریست و کسانى را که دور او بودند گریاند، و فرمود: از خدایم اجازه گرفته‌ام که قبر مادرم را زیارت کنم شما نیز قبرها را زیارت کنید زیرا زیارت آنها مایه یادآورى خدا است.
البته به استناد قرآن با توجه به اعتقاد مادر مکرم پیامبر(ص) به دین حنیف و توحید ابراهیمی نکته‌ای که در خصوص اجازه گرفتن از خداوند برای زیارت وجود دارد این است که همواره هنگام خواندن زیارت‌نامه‌ها باید اجازه از خداوند رعایت شود و این سنت است لذا نعوذبالله به موضوع دیگری مربوط نیست.
جالب است بدانید شیعه و سنی در طول تاریخ هرگز تا این حد در خصوص توهین به مقدسات دینی و قرآنی سکوت سنگین نداشته‌اند و در مواردی که تهدید تخریب مسجدالنبی که توسط وهابی‌ها شکل گرفت، با خیزش عثمانی فروکش کرد. هرچند که شهریور امسال علمای اسلام در همایشی تفکر ضد قرآنی و ضد نبوی وهابیت را طرد کردند اما اینکه جهان اسلام امور حج و زیارت خود را محول به کسانی کرده باشد که اهل توهین به مقدسات قرآنی و نبوی هستند سؤالی خواهد بود که آیندگان ما را به آن شماتت خواهند کرد و خواهند گفت چگونه امور خود را به کسانی سپردید که زیارتگاه‌های بزرگان دین شما را تحقیر و تخریب کردند اما ساختمانی بزرگ به سبک معماری جمرات بر بالای قبله شما ساختند؟ چطور سرمایه اسلامی حج را به دست یک گروه سپردید در حالی که می‌دانستید بدترین کار را با دین شما کرده بود؟ و درست همان زمان که پاپ مسیحی بودجه‌ای را کنار می گذارد تا رسوایی کشیش‌هایش را بپوشاند و خاخام یهودی بودجه‌ای را برای تبلیغ دینش به هالیوود می‌دهد شما مسلمانان که صاحب بالاترین دین هستید چطور نتوانستید حق شرعی خودتان از منافع حج را دریافت کنید؟ چطور اجازه دادید هزینه‌ای که حق تبلیغ برای دین شما بود خرج خریدن بمب‌ها و سلاح‌ها برای کشتار بی‌گناهان شود تا دیگر ملت‌ها در برابر قوانین اسلام دچار ترس و بدبینی شوند؟
لازم به ذکر است مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن موسم حج، در پیامی آینده‌نگر فرمودند: جهان اسلام، اعم از دولت‌ها و ملت‌های مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند و واقعیت هتاک و بی‌ایمان و وابسته و مادی آنان را به‌درستی درک کنند؛ باید به‌خاطر جنایاتی که در گستره جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به‌خاطر رفتار ظالمانه آنان با ضیوف الرحمان، فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسئله‌ حج بکنند. کوتاهی در این وظیفه، آینده امت اسلامی را با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهد ساخت.
حنانه سفرگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 3 =