اذعان وزیر خارجه آمریکا به شکست در لبنان

جوروج شولتز وزیر خارجه آمریکا برای اولین بار اعتراف کرد که عقب نشینی تفنگداران آمریکایی از لبنان نشانه شکست سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

رخدادهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ۶۳

چکیده:

مراسم باشکوه روز جمهوری اسلامی با رژه نیروهای طرح لبیک یا خمینی در سراسر کشور برگزار شد.

 

نخست وزیر بزرگترین کارخانه لاستیک سازی خاورمیانه را افتتاح کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با استفاده رژیم عراق از سلاح های شیمیایی خطاب به روسای مجالس کشورهای جهان پیامی را صادر کرد.

 

آمریکا رسما به شکست سیاست خارجی خود در لبنان اذعان کرد.

 

برگزاری باشکوه مراسم ۱۲ فروردین در سراسر کشور

امت شهید پرور ایران به همراه نیروهای عازم جبهه طرح لبیک یا خمینی ششمین سالگرد استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران را در سراسر کشور گرامی داشتند.

در تهران این مراسم باشکوه در میدان امام حسین برگزار شد و گروهی از اعضای بسیج سپاه پاسداران که عازم جبهه ها بودند همراه دیگر نیروهای طرح لبیک یا خمینی در حالی که مسلح بودند در میان استقبال مردم از مقابل جایگاه رژه رفتند.

ِآیت الله جنتی عضو فقهای شورای نگهبان و دبیر شورای تبلیغات اسلامی در این مراسم باشکوه در رابطه با اهمیت روز ۱۲ فروردین و دستاوردهای که ظرف ۵ سال گذشته نصیب مردم شده و در رابطه با انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی مطالبی را بیان داشت.(۱)

 

افتتاح بزرگترین کارخانه لاستیک سازی خاورمیانه در ساوه

فاز اول بزرگترین و مدرنترین کارخانه لاستیک سازی خاورمیانه با حضور مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر و آقای هاشمی وزیر صنایع در ساوه رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.

عملیات احداث این کارخانه که از سال ۱۳۵۵ و با حضور بیش از ۱۰۰ کارشناس ایتالیایی شروع شده بود با پیروزی انقلاب اسلامی و اخراج کارشناسان خارجی پس از سه سال وقفه با دست های توانای کارگران و مهندسین متعهد کشورمان کلیه ماشین الات نصب شد و به مرحله تولید رسید. این کارخانه انواع لاستیک ماشین سواری و کامیون را در ۱۴ اندازه مختلف تولید می کند و ظرفیت تولید فاز اول آن نیز ۲۰ هزار تن در سال است. با راه اندازی فاز دوم این کارخانه تولید آن نیز به بیش از ۴۵ هزار تن خواهد رسید.(۲)

 

پیام هاشمی خطاب به روسای مجلس کشورهای جهان

از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس کشورمان در رابطه با استفاده رژیم صهیونیستی عراق از بمب های شیمیایی پیامی خطاب به روسای مجالس کشورهای مختلف جهان مخابره شد.

در بخشی از این پیام آمده است: سزاوار نیست دنیای امروز که خطر توسعه سلاح های سمی و میکروبی خطرناک هر لحظه آن را تهدید می کند از جرم پیروان هیتلر و موسولینی چشم بپوشد و با اغماض و یا تشویق امنیت نسبی موجود را از این نسل و نسل های آینده بگیرد.(۳)

 

اذعان وزیر خارجه آمریکا به شکست در لبنان

جوروج شولتز وزیر خارجه آمریکا برای اولین بار اعتراف کرد که عقب نشینی تفنگداران آمریکایی از لبنان نشانه شکست سیاست آمریکا در منطقه خاورمیانه است.

 بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه وی در یک مصاحبه تلویزیونی افزود: تحولات اخیر لبنان برای آمریکا تاسف بار بوده است. فقدان اعتبار یا فقدان ظاهری اعتبار آمریکا که ناشی از عقب نشینی تفنگداران آمریکایی از لبنان می باشد بدین معناست که آمریکا متحمل خسارات فراوانی در خاورمیانه شده است.(۴)

منابع:

۱. کیهان، ۱۴ فروردین ۶۳، ص ۲۱
۲. کیهان، ۱۴ فروردین ۶۳، ص ۳
۳. کیهان، ۱۴ فروردین ۶۳، ص۳
۴. کیهان، ۱۴ فروردین ۶۳، ص ۲۴

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + نوزده =