سفر هیأت‌های عربی-غربی به دمشق/ صهیونیست‌ها کارگردان «خان شیخون» بودند

دبیرکل سازمان اطلاعات و امنیت اروپا، رژیم صهیونیستی را کارگردان ماجرای «خان شیخون» خواند و گفت: به زودی هیات هایی عربی-غربی برای همبستگی سوریه و اطلاع از جزئیات حادثه خان شیخون به سوریه سفر می‌کنند.

«هیثم ابوسعید»، هماهنگ کننده امور خاورمیانه کمیته بین المللی حقوق بشر و دبیر کل سازمان اطلاعات و امنیت اروپا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه اظهار داشت: آنهایی در خان شیخون سلاح شیمیایی بکار گرفتند که از طریق رسانه های وابسته به رژیم ترکیه در شبکه های اجتماعی بیانیه های هشدار درباره آن را از قبل آماده کرده بودند.

وی افزود: بیانیه های هشدار یک روز قبل از وقوع این حادثه ساختگی صادر شد و «محمد مصطفی علوش»، تروریست سعودی و سرکرده گروهک جیش الاسلام هم شناخت درستی از نوع مواد شیمیایی خان شیخون در اختیار داشته و گفته بود که آسیب دیدگان این حادثه برای مدت پنج ساعت به کما رفته و سپس به هوش خواهند آمد و از همین رو آنها را نباید فورا به خاک سپرد.

ابوسعید با بیان اینکه شبکه های اجتماعی واقعیت حادثه خان شیخون را برملا کردند، افزود: در شرایطی که تحولات سیاسی بین المللی به نفع بشار اسد پیش می رود و مردم سوریه نیز با وی همراه بوده و بیشتر نهادهای بین المللی هم از واقعیت آنچه در سوریه جریان دارد و توطئه بزرگ علیه این کشور آگاه هستند، تروریست ها بر آن شدند نمایشی ترتیب بدهند تا همه چیز را به عقب بازگردانند.

وی با تاکید بر اینکه به زودی غرب از واقعیت حادثه خان شیخون باخبر می شود، گفت: باید از طرف هایی منطقه ای و بین المللی برای اطلاع از واقعیت میدانی این حادثه دعوت شود و در این راستا قرار است ترتیب سفر هیاتی عربی در سطح وزرای سابق و روسای نهادهای عربی و غربی به سوریه داده شود تا ضمن اعلام همبستگی با این کشور از واقعیت امر مطلع شوند.

دبیر کل اداره اطلاعات و امنیت اروپا رژیم صهیونیستی را عامل همه حوادث دردناک در خاورمیانه از سوریه و عراق تا یمن و بحرین و فلسطین خواند و گفت: متاسفانه برخی شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس و دیگر کشورهای عربی هم در کنار  رژیم صهیونیستی هستند و از گروه های تکفیری مورد پشتیبانی این رژیم حمایت می کنند.

ابوسعید با بیان اینکه اسرائیل هرگز  سرنگونی جت متجاوز این رژیم توسط پدافند هوایی ارتش سوریه را در محاسبات نظامی خود جای نداده بود، گفت: این اتفاق برای رژیم صهیونیستی در سطح داخلی دردسرساز شد و نشان داد که تغییری ریشه ای در موازنه های نظامی ایجاد شده و همین امر رژیم صهیونیستی را به درخواست کمک از آمریکا و کشورهای غربی واداشت و به این ترتیب حادثه خان شیخون ترتیب داده شد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به همین قضیه هم بسنده نکرده و برای ضربه زدن به مقاومت لبنان در جنوب لبنان تلاش خواهد کرد و شکست مفتضحانه خود را در سال ۲۰۰۶ فراموش نکردند شکستی که ادعای شکست ناپذیری اسرائیل را از بین برد.

ابوسعید در خصوص موضع جامعه بین المللی در قبال تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: شوراها و نهادهای بین المللی همواره هر گونه تجاوز و نقض منشورها و قوانین بین المللی را محکوم می کنند اما در همین حد باقی می ماند.

دبیر کل اداره اطلاعات و امنیت اروپا درباره مجازات قانونی متجاوزان از طریق شورای امنیت نیز گفت: شورای امنیت تحت سلطه کشورهایی است که مانع صدور احکام قضایی بین المللی علیه متجاوزان می شود و بهترین نمونه این قضیه تجاوز روزمره ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان علیه یمن است که با بمباران وحشیانه و غیرانسانی این کشور هزاران زن، کودک و سالخورده را قربانی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + شانزده =