ارزش ثبت حرکت کیخا کمتر از مدال المپیک نیست/کارمان درآسیا سخت است

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ثبت تاریخی حرکت سعید کیخا در فدراسیون جهانی ژیمناستیک را در حد کسب مدال المپیک می داند.

محمد آذرپی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تمرینات تیم ملی این رشته پیش از رقابتهای قهرمانی آسیا و بازیهای کشورهای اسلامی گفت: با فشردگی کارمان را دنبال می‌کنیم چون زمان کمی داریم و فاصله برخی ژیمناستها با یکدیگر کم است و باید از بین آنها چند نفر را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به ترکیب تیم ملی ژیمناستیک در بازیهای کشورهای اسلامی عنوان کرد: سعیدرضا کیخا، هادی خناری نژاد، مهدی احمد قائمی برای بازیهای کشورهای اسلامی انتخاب شده‌اند و برای رقابتهای قهرمانی آسیا دو نفر نیز به این ترکیب اضافه می شوند.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که آیا می توان به تکرار مدال آسیایی جامعه در رقابتهای قهرمانی آسیا امیدوار بود گفت: الان کار با قوانین جدید خیلی سخت شده است. جریمه ها خیلی بالا رفته و تمام تیم های قدرتمند با ترکیب کامل در مسابقات شرکت می کنند و اگر در دو یا سه وسیله بتوانیم به فینال راه پیدا کنیم کار بزرگی کردیم.

آذرپی در خصوص ثبت تاریخی حرکت کیخا در فدراسیون جهانی زیمناستیک بیان کرد: سعید ابتدا می خواست حرکت دیگری برود که آن را قبول نکردند. بنابراین کیخا حرکت دیگری را برای اجرا در نظر گرفت که البته روی آن تمرین زیادی نکرده بود ولی ارزش F داشت. ریسک کردم و گفتم این حرکت را برو یا موفق می شوی هم حرکت ثبت کنی و هم به فینال برسی و یا با دست خالی به کشور بازمی گردیم که خوشبختانه سعید با موفقیت حرکت را اجرا کرد و در فدراسیون جهانی به ثبت رساند. معتقدم ارزش کار سعید کمتر از مدال برنز نیست. شاید قرار است از سعید در آینده به خوبی تقدیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 3 =