رمزگشایی هنری در استان بوشهر یک ضرورت است

بوشهر – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: رمزگشایی هنری در استان بوشهر یک ضرورت است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با جمعی از هنرمندان بوشهر با بیان اینکه مقوله هنر هم اینک در اسارت جدی شبکه های جنایتکار سرمایه داری جهان است، اظهار داشت: در شرایط کنونی جهان به مقوله هنر مطابق با فلسفه، جایگاه و ارزش آن نگاه نمی شود بلکه هنر در خدمت اندیشه ها و مطامع جهان سرمایه داری و قدرت های سیاسی جهان است.

وی با بیان اینکه هنر هدیه بزرگ خداوند به انسان است، افزود: هنر توانی زیبا است که خداوند به انسان داده که ضمائر مکشوف، یافته ها و داشته های خود را به زیباترین شکل به جامعه هدف معرفی کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه هنر در ذات خود دارای سه ویژگی محتوا، قالب و ارائه به جامعه هدف است، تصریح کرد: هنر زیباترین بال پرواز اندیشه های یک هنرمند به سمت ساحل مخاطب و یک مقوله فوق العاده در حیات بشر است.

وی با اشاره مقوله هنر در قرآن، افزود: خداوند آخرین کتاب آسمانی خود یعنی قرآن را در یک محتوای فوق نظام فکری بشر و در یک قالب فوق العاده و فوق انسانی زیبا برای نجات انسان عرضه کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه هم اینک هنر اسیر دست جهان استکبار است، گفت: برای جهان کنونی آزادی هنر آئینی و انسانی از اسارت جهان استکبار یک مقوله جدی است.

آیت الله صفایی بوشهری در همین زمینه تأکید کرد: در شرایط کنونی جهان، هنر مقاومت، هنر آئینی، هنر کرامت انسانی، هنر بیداری انسانی و هنر ارائه عوامل تعالی انسانی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه ما الان در شرایطی از تاریخ هنر بسر می بریم که جغرافیای هنر جهانی دچار بیماری و آسیب جدی است، اظهار داشت: یکی از وظایف بزرگ هنرمندان بیدار و انسان دوست و آئینی، بیداری هنری جهان و آزادی هنر در جهان است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه بوشهر را گنج هنر غیرمکشوف دانست و افزود: استان بوشهر در عرصه هنر در تمامی ابعاد یک گنجینه بزرگ است که باید کشف و رمزگشایی شود.

آیت الله صفایی بوشهری رمز گشایی هنری در استان بوشهر و سپس رونمایی از این گوهر گران هنر تاریخی استان را یک ضرورت دانست و افزود: باید در استان بوشهر پژوهشگران خبره هنری تولید کنیم که رمزگشایی از گوهرهای گران استان کنند.

وی ادامه داد: استان بوشهر در حوزه هنر، زیست، تاریخ و فرهنگ دارای رمزها و گوهرهای گرانی است که باید کشف و رونمایی شود و تولید محصولات هنری منطبق با آن، عرضه شود که در این صورت تأثیر جهانی خواهد داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر تأکید کرد: اگر می خواهیم در استان بوشهر با نگاه تاریخی، تحول ایجاد کنیم باید از گنجینه هنری و تاریخی خود رمزگشایی کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: پیشنهاد می کنم برای رمز گشایی هنر در استان و رونمایی آن، کرسی های آزاد اندیشی، نظریه پردازی و نقد تشکیل شود که بسیار راه گشا خواهد بود.

وی در پایان بیانات خود گفت: در سال های اخیر محصولات هنری در استان پیشرفت های خوبی داشته و موجب سرافرازی استان و هنرمندان شده ولی با آن حالت آرمانی فاصله داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + ده =