بیگانگان برای جلوگیری از پیشرفت مسلمانان، درصدد ایجاد اختلاف اند

مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی امور تشکل‌های دینی جمهوری آذربایجان گفت: بیگانگان برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی، درصدد ایجاد مناقشه‌ و اختلاف‌های مذهبی در میان مسلمان هستند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش بین‌المللی «همبستگی اسلامی» در باکو برگزار شد. در این همایش بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان به عنوان بهترین راهبرد برای مقابله با توطئه‌های شوم علیه جهان اسلام تأکید شد.

در این همایش بین‌المللی که به ابتکار اداره مسلمانان قفقاز و کمیته دولتی امور تشکل‌های دینی جمهوری آذربایجان برگزار شد، جمعی از مسئولان و نمایندگان محافل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این کشور، دیپلمات‌های کشورهای خارجی مقیم باکو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق‌نژاد، نماینده ولی فقیه در قفقاز و اصغر فارسی، رایزن فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان، شرکت داشتند.

مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی امور تشکل‌های دینی جمهوری آذربایجان در سخنرانی خود در این همایش با بیان اینکه در حال حاضر در ۶۷ کشور جهان، مناقشه‌های نظامی جریان دارد، گفت: در این مناقشه‌ها ۶۵ میلیون نفر از خانه و کاشانه خود اخراج شده‌اند که بیش از ۵۵ درصد از آنها از کشورهای اسلامی هستند.

وی افزود: در شرایط فعلی جهان، بیش از همه مسلمانان و کشورهای اسلامی از ترور رنج می‌برند و بیگانگان برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی، درصدد ایجاد مناقشه‌های مختلف و اختلاف‌های مذهبی در میان مسلمان هستند.

قربانلی اضافه کرد: بیگانگان برای خدشه‌دار کردن اسلام، فعالیت‌های تروریستی در کشورهای مختلف را به دین اسلام منتسب می‌کنند و ما برای مقابله با این توطئه‌های خصمانه، بیش از هر زمان دیگری به همبستگی و وحدت میان مسلمانان نیاز داریم.

وی همچنین تأکید کرد: در شرایط فعلی، همبستگی اسلامی باید یک نقشه راه برای همه ما باشد.

رییس اداره مسلمانان قفقاز هم در سخنان خود، گسترش افراط‌گری دینی و قومی، اسلام‌هراسی و تروریسم را در جهان برای جامعه بشری نگران‌کننده خواند.

شیخ‌الاسلام الله‌شکور پاشازاده ضمن محکوم کردن توطئه‌ها برای نسبت دادن تروریسم به دین مبین اسلام، تأکید کرد: اسلام، دین صلح و مخالف هرگونه خشونت در جامعه بشری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه سال ۲۰۱۷ میلادی، سال همبستگی در جمهوری آذربایجان اعلام شده است، گفت: جمهوری آذربایجان برای ادای سهم خود به منظور تقویت یکپارچگی و همبستگی میان مسلمانان، تلاش می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =