از امضای توافقنامه ایمنی هسته‌ای میان ایران و اتحادیه اروپا تا عدم همکاری نهادهای مالی آمریکا در رفع تحریم‌های ایران

اخبار «ایران در جهان» به بررسی موضوعاتی از جمله امضای توافقنامه ایمنی هسته‌ای میان ایران و اتحادیه اروپا و عدم همکاری نهادهای مالی آمریکا در رفع تحریم‌های ایران پرداخت.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف ۲۴ ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

مسکو: نهادهای مالی آمریکا در رفع تحریم‌ها علیه ایران همکاری نمی‌کنند

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفته که عدم همکاری نهادهای مالی آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران جزو محورهای مورد بحث در دور بعدی نشست مشترک کمیسیون مشترک برجام خواهد بود.

***

فارن پالسی:‌ کاخ سفید به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران است

یک مقام ارشد کاخ سفید از تلاش واشنگتن برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران پیش از پایان ماه جاری میلادی خبر داد.

***

موضع‌گیری جدید «جان بولتون» علیه ایران

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در موضع‌گیری جدیدی علیه ایران خواستار قرار گرفتن نام «سپاه پاسداران» در فهرست سازمان‌های تروریستی شده است.

***

ایران و اتحادیه اروپا برای اولین بار توافقنامه ایمنی هسته‌ای امضا کردند

کمیسیون اروپا اعلام کرد ایران و اتحادیه اروپا برای اولین بار توافقنامه همکاری در زمینه ایمنی هسته‌ای امضا کرده‌اند.

***

قزاقستان:‌ برای دور بعدی مذاکرات آستانه منتظر نتیجه نشست تهران هستیم

وزیر خارجه قزاقستان اعلام کرد که این کشور برای برنامه ریزی دور بعدی مذاکرات آستانه منتظر نتایج نشست کشورهای تضمین کننده آتش بس سوریه در تهران است.

***

در نبود داعش، حضورمان در عراق توجیه ندارد/باید باشیم تا ایران را مهار کنیم

یکی از ژنرال‌های کهنه‌کار آمریکایی که سابقه طولانی در تیم امنیت ملی کشورش دارد گفت باید با استفاده از اهرم اقتصادی و دیپلماتیک، سیاسیون و مردم عراق را به پذیرفتن ادامه حضور نیروهای آمریکایی متقاعد کرد.

هر اقدامی که ایالات متحده انجام می‌دهد، باید در راستای راهبرد مهار ایران و مبارزه با افراط‌گرایی سنی باشد. این دو به هم مرتبط هستند: تحت نفوذ ایران بود که دمشق و بغداد آنقدر جمعیت عرب سنی خود را تحت فشار قرار دادند که به داعش بدل شدند.

***

آمریکا انتشار اسناد کودتای ۲۸ مرداد را تا زمان نامعلومی به تعویق انداخته است

یک وبگاه آمریکایی از تداوم عدم انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده دخالت سازمان سیا در ایران و وقوع کودتای ۲۸ مرداد و افشا نشدن جزییات بیشتری از این حادثه خبر داد.

***

ایران در روز ارتش با رونمایی از آخرین قابلیت‌های نظامی، شعار مرگ بر اسرائیل را تکرار کرد

روزنامه انگلیسی با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم روز ارتش نوشت: ایران رژه بزرگ روز ارتش را در حالی برگزار کرد که موشکی با «شعار مرگ بر اسرائیل» در کنار دیگر جنگ افزارها مشاهده شد.

***

ایران مشکل «هواپیماهای روی زمین‌مانده» شرکت‌های هواپیماسازی را حل کرده است

یک رسانه انگلیسی روز سه‌شنبه نوشته سفارش‌های ایران در دوران پس از توافق هسته‌ای باعث بهبود وضعیت برخی کارخانه‌های هواپیماسازی در دنیا شده که به دلیل تقاضاهای اندک با مشکلات اقتصادی رو به رو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =