خوشرو: جامعه جهانی با توسل به زور و ارعاب مقابله کند

سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان ملل متحد گفت که افراطی گری خشونت آمیز خطرناک ترین پدیده زمانه ماست.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان ملل متحد در جلسه مشورتی ائتلاف تمدن ها به تشریح وضعیت فعلی جهانی پرداخت و گفت: افراطی گری خشونت آمیز خطرناک ترین پدیده زمانه ماست. 

 

در این جلسه که عصر روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه ۹۶ در نیویورک برگزار شد، خوشرو افزود: افراط گراها را می توان به دو دسته اصلی تقسیم نمود؛ گروهی که دست به اقدامات تروریستی می زنند و معمولا فاقد قدرت رسمی هستند و از طریق شبکه سازی جهانی اقدامات خود را سازماندهی می کنند. گروهی دیگر نیز دولت  های قدرتمند هستند که از رویکردهای افراطی حماکرده و اقدامات یکجانبه و مداخله جویانه انجام می دهند و خود را محق می دانند، چون قدرت دارند. برخورد این دولت ها با فرهنگ ها، ادیان، مردم و تمدن های دیگر تبعیض آمیز و تحقیر انگیز است. 

 

سفیر کشورمان در ادامه صحبت های خود گفت: ین دو گروه یعنی تروریست های جنایتکار و دولت های قدرتمند ولی غیر مسئول هیچ کمکی به صلح جهانی نمی کنند بلکه چرخه خشونت و تخریب را به حرکت در میاورند. ما باید این دایره معیوب را تغییر دهیم و افراطی گری را در همه اشکالش محکوم نموده و گفتگو  و احترام متقابل را بعنوان راهی برای ارتقای صلح و ثبات و جلوگیری از خشونت و جنگ انتخاب نماییم . 

 

خوشرو سخنان خود را چنین جمع بندی نمود: همگی ما می بایست گفتگو و مفاهمه را بعنوان روشی برای همزیستی با دیگران بر گرینیم و جامعه جهانی باید همزمان با تهدید و کاربرد یکجانبه زور و نیز ترور و ارعاب بصورت جدی و  جمعی و مقابله کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + یک =