ایران در رسانه‌های جهان؛ از امضای قرارداد بازطراحی راکتور اراک تا کاهش نگاه منفی آمریکایی‌‌ها به ایران

اخبار «ایران در جهان» طی ۲۴ ساعت گذشته به بررسی موضوعات مهمی از جمله امضای قرارداد بازطراحی راکتور اراک در وین و کاهش نگاه منفی آمریکایی‌‌ها نسبت به ایران پرداخت.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف ۲۴ ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

موضوع ایران و سوریه در صدر اولویت‌های دیدار «سیسی» با ملک سلمان قرار دارد

روزنامه رأی الیوم در یادداشتی به سفر رئیس جمهور مصر به عربستان پرداخت و نوشت، به احتمال زیاد، پرونده‌های سوریه و ایران و همچنین تشکیل «ائتلاف عربی سنی» مورد نظر ترامپ علیه تهران، از اولویت‌های این سفر است.

***

نتانیاهو: ایران به دنبال نابودی ماست/سازمان ملل یهودستیز است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ایران به دنبال نابودی اسرائیل است، سازمان ملل را به یهودستیزی و ریاکاری متهم کرد.

***

روسیه بزرگترین تهدید از دید مردم آمریکا/ کاهش نگاه منفی آمریکایی‌‌ها به ایران

جدیدترین نظرسنجی‌ موسسه آمریکایی از افزایش نگاه منفی دموکرات‌های این کشور به روسیه و نیز کاهش نگاه منفی به ایران حکایت دارد.

***

ظریف خواستار حضور فعال تر چین در توسعه بندر چابهار شد

وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای چینی خواستار تقویت همکاریهای اقتصادی و رفع برخی مشکلات مالی و بانکی و همچنین حضور فعال تر چین در توسعه بندر چابهار شد.

***

تسهیلات جدید عمان برای جذب گردشگر از چین، روسیه و ایران

وزارت گردشگری عمان اعلام کرد که قصد دارد با ارائه تسهیلات جدید از جمله اعطای ویزای الکترونیک، گردشگران بیشتری از روسیه، چین و ایران جذب کند.

***

بولتون: روسیه هنوز از بشار اسد و ایران حمایت می‌کند

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل با «خطرناک» خواندن مواضع خارجی مسکو گفته که «روس‌ها هنوز هم از (بشار) اسد و ایران حمایت می‌کنند».

***

تحلیلگر روس: واشنگتن خواهان قدرت گرفتن اصولگرایان در ایران نیست

تحلیلگر روسی اظهار داشت که کاخ سفید خواهان قدرت گرفتن اصولگرایان در ایران نیست و در بعد منطقه‌ای نیز حمایت از ریاض و تل‌آویو را شدت داده است.

***

قرارداد بازطراحی راکتور اراک در وین امضا شد

قرارداد نهایی بازطراحی راکتور آب سنگین اراک روز یکشنبه بین سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های چینی مربوطه در شهر وین به امضا رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دوازده =