از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق تا محاصره داعش در مناطق راهبردی

طی هفته‌ای که گذشت ارتش سوریه موفق شد در استان‌های مختلف پیشروی‌های گسترده‌ای داشته و خسارات را به گروه‌های تروریستی وارد کند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، طی هفته‌ای که گذشت ارتش سوریه موفق شد در استان‌های مختلف پیشروی‌های گسترده‌ای داشته و خسارات و تلفات گسترده‌ای را به گروه‌های تروریستی وارد کند.
خنثی‌سازی عملیات تروریست‌های داعش در حلب
گروه تروریستی داعش اوایل روز شنبه ۲۹ آوریل عملیاتی را علیه  نیروهای ارتش سوریه در منطقه «خناصر» در جنوب شرقی حلب آغاز کرد که با اقدام به موقع ارتش سوریه این حمله خنثی شده و ده‌ها تروریست داعش نیز کشته و زخمی شدند.
تحولات سوریه در هفته‌ای که گذشت
بنا به گزارش طبس نیوز به نقل از منابع ارتش سوریه در این عملیات تروریست‌های داعش با ۱۰ خودروی مجهز به مسلسل قصد پیشروی به سمت مواضع ارتش را داشتند که با اقدام به موقع نیروهای ارتش این حمله خنثی شده و ۹ تروریست به هلاکت رسیده و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شدند.
در عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها ۴ خودروی زرهی تروریست‌ها به طور کلی منهدم و ۲ تروریست نیز دستگیر شدند.
حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مواضع ارتش سوریه
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه ۳۰ آوریل به مواضع تیپ ۹۰ ارتش سوریه در نزدیکی های جولان واقع در استان قنیطره حمله کردند.

برخی منابع محلی از پرواز گسترده جنگنده‌ها و بالگردهای رژیم صهیونیستی در آسمان جولان خبر می ‌دهند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه گذشته نیز به مناطقی در نزدیکی شهر دمشق، پایتخت سوریه حمله کرده و موشک هایی را از راه دور به نزدیک فرودگاه دمشق شلیک کردند.

تخلیه یک شهر دیگر از عناصر مسلح
روز یکشنبه ۳۰ آوریل گروه جدیدی از افراد مسلح و خانواده‎هایشان از شهر الوعر در استان حمص خارج شده‎اند.
بنابر این گزارش افراد مسلح به سمت شهر جرابلس در ریف شمالی حلب انتقال یافته‎اند.
تحولات سوریه در هفته‌ای که گذشت
پیش از این حدود ۳ هزار نفر از شهروندان فوعه و کفریا این دو شهر را ترک و به حلب منتقل شده و در مقابل ۳۰۰ نفر افراد مسلح نیز شهر زبدانی را ترک کردند.
ورود نیروهای آمریکایی به دو شهر شمالی سوریه
خبرگزاری اسپوتنیک روز یکشنبه گزارش طبس نیوز به نقل از داد که نیروهای آمریکایی وارد دو شهر قامشلی و عامودا در استان حسکه شده‎اند.
بنابر گزارش‎ها نیروهای آمریکایی در مرزهای سوریه و ترکیه و به منظور ممانعت از درگیری میان نیروهای کُرد و نظامیان ترکیه مستقر شده‎اند.
پیشروی ارتش سوریه در استان حمص
نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه تروریست‌های داعش در مناطق شمال شرق استان «حمص» موفق شدند چندین روستا و نیز ارتفاعات راهبردی منطقه را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کنند.

تحولات سوریه در هفته‌ای که گذشت
همزمان با انجام عملیات ارتش سوریه در ریف دمشق و استان حماه علیه تروریست‌ها، نیروهای ارتش در استان حمص نیز با مشارکت نیروهای مردمی موفق به پیشروی در مناطق تحت اشغال داعش شدند.
بر اساس آخرین اخبار منابع ارتش سوریه، نیروهای ارتش با مشارکت نیروهای مردمی در مناطق شمال شرق استان حمص روستاهای «تدمریه»، «رجم‌القصر»، «رجم مدراجی» و چندین روستای دیگر را از اشغال تروریست‌های داعش آزاد کردند.
آزادسازی ارتفاعات «الاعلام» نیز از اهمیت استراتژیکی زیادی برخوردار است چرا که باعث تسلط نیروهای ارتش بر مواضع تروریست‌‌های داعش در منطقه خواهد شد.
پیشروی نظامیان سوری برای جداسازی دو محله قابون و تشرین
منابع میدانی روز یکشنبه اعلام کردند که نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه در بخش میانی دو محله قابون و تشرین پیشروی مناسبی داشته اند.
ارتش و نیروهای مسلح سوریه در چند روز گذشته از فرصت ایجاد شده از درگیری میان گروه های تروریستی در غوطه شرقی استفاده کرده و مناطق جدیدی را در محله های قابون و تشرین پاکسازی کردند.
تحولات سوریه در هفته‌ای که گذشت
هم اکنون نیروهای پیشرو در محور ایستگاه برق در محور شرقی محله های قابون و تشرین با نیروهای مستقر در غرب این محله ها کمتر از ۵۰۰ متر فاصله دارند.
در صورتی که نظامیان سوری بتوانند این مسیر را پاکسازی کنند، مناطق حضور تروریست ها در این بخش به دو قسمت محله تشرین در شمال و قابون در جنوب تقسیم می شود.
پایگاه‌های داعش در محاصره ارتش سوریه
یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد: یگان‎های ارتش و نیروهای مسلح سوریه با همکاری کمیته های دفاع مردمی امن و ثبات را به روستاهای «رجم قصر، رجم عالی، رجم درغام، تله مدارجه، تله اعلام غربی، تله ترکس، ایستگاه اتصالات شاعر، کارگاه شاعر، قره باک، کروه ثنیات رز و چاه های نفت و گاز» در حومه شرقی حمص، بازگرداندند.
ارتش سوریه همچنین ده‎ها نفر از عناصر داعش  را در شهر دیر الزور و حومه آن کشته و زخمی کردند.
تحولات سوریه در هفته‌ای که گذشت
یک مقام نظامی به خبرگزاری سانا گفت: نیروهای سوری با اعضای گروهک‎های تروریستی وابسته به داعش که به سمت بستر رودخانه در دیر الزور نفوذ کردند، درگیر شده و ۱۲ تروریست داعشی را به هلاکت رساندند و یک خودروی مجهز به تیربار را منهدم کردند.
نظامیان سوری همچنین با انجام عملیات منحصر به فرد علیه داعش در اطراف منطقه «پانوراما» ۷ تروریست را کشته و یک خودروی مجهز به تیربار و ۳ استحکام متعلق به آنها را نابود کرد.
دور چهارم گفتگوهای آستانه درباره آستانه
وزیر خارجه قزاقستان روز چهارشنبه اعلام کرد که همه طرف‎های دور چهارم گفتگوهای آستانه هم‌اکنون در پایتخت این کشور حضور دارند.
«آنووار جانوکوف» در گفتگو با «اسپوتنیک» تصریح کرد: هم‌اکنون نماینده سازمان ملل در امور سوریه و نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در قزاقستان حضور دارند.
تحولات سوریه در هفته‌ای که گذشت
«جانوکوف» ضمن اشاره به اینکه کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سراسری در بالاترین سطح در این گفتگو‌ها حضور خواهند داشت افزود: هیئت نمایندگان ایران به سرپرستی «حسین جابری انصاری» معاون امور خارجه، هیئت روسیه با سرپرستی «الکساندر لاورنتوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور سوریه و هیئت دولت ترکیه با سرپرستی «سدات اونال» معاون وزیر خارجه در گفتگوهای آستانه حضور دارند.
کشته شدن مستشار روس در سوریه
 وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: سرهنگ دوم آلکسی بوچلنیکوف در جریان تیراندازی جنگجویان به سوی واحدهای ارتش سوریه کشته شد.
بوچینیکوف در قالب مستشاران نظامی روسیه در سوریه ماموریت آموزش پرسنل واحد توپخانه ارتش این کشور را برعهده داشت. در گزارش آمده است: هنگام اجرای برنامه آموزشی، تروریست های تک تیرانداز به سوی واحدهای سوری تیراندازی کردند که بر اثر آن بوچلنیکوف به شدت مجروح شد و سپس جان سپرد.
انفجار در مرز ترکیه و سوریه
 شبکه الحدث گزارش داد که بر اثر انفجار بمب در منطقه مرزی اعزاز در نزدیکی مرزهای ترکیه چندین نفر کشته و مجروح شدند.
تحولات سوریه در هفته‌ای که گذشت
بنابر گزارش‎ها در پی انفجار یک دستگاه خودروی بمب‎گذاری شده مقابل ساختمان معارضان سوری درشهر اعزاز ۵ نفر کشته و ده‎ها نفر مجروح شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 4 =