آیت‌الله بهجت(ره) چهره‌ای شناخته شده و شاخص جهانی است

گروه اجتماعی: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ آیت‌الله بهجت فومنی(ره) تنها چهره‌ای ملی و منطقه‌ای نبوده بلکه یک چهره شناخته شده و شاخص جهانی است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری عصر روز گذشته، ۱۴ اردیبهشت در مراسم هشتمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهجت(ره) که در مسجد بالامحله فومن برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله بهجت(ره) اظهار کرد: دوران غیبت امام عصر(عج)، زمان غربت اسلام و مظلومیت مسلمانان است.

وی با بیان اینکه این دوران،‌ زمان فتنه‌انگیزی فتنه‌انگیزان، ‌انحراف منحرفان و ‌آتش‌افروزی آتش‌افروزان زورگو، زیاده‌خواه، ظالم و ستمگر است، افزود:‌ مسئولیت هدایت، حمایت و مدیریت جامعه اسلامی بر عهده عالمان ربانی، ‌روحانیت راستین اسلام و فقهای نظام پیرو مکتب امام صادق(ع) نهاده شده است.

آیت‌الله حسینی خراسانی با بیان اینکه در این دوران ظلمانی و روزگار آکنده از جهالت، ستم و زورگویی حصن حصین اسلام، فقها هستند، ‌خاطرنشان کرد: حصن به معنای دژ، ‌سنگر مستحکم دفاع از تمامیت دین است.

وی با بیان اینکه فقیهان امینان پیامبران در میان مردم هستند، گفت: در چنین مقطع و روزگاری که دست بشر در پی حوادث و رویدادهای غم‌انگیز سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حاکمیتی از دامن قدس حجت خدا کوتاه است مردم موظفند علوم و معارف ناب و احکام و مسائل اصلی دین را از علمای ربانی دریافت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دوران غیبت امام عصر(عج) صیانت از اسلام، ‌حفاظت از مکتب و دفاع از تمامیت آب و خاک کشور اسلامی و خدمت به ملت بر عهده و دوش فقهایی چون آیت‌الله بهجت فومنی(ره)، ‌شیخ صدوق، ‌شیخ کلینی، سید رضی، علامه حلی، علامه طباطبایی،‌ امام خمینی و… بوده است.

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: ‌بر اساس روایاتی از امام صادق(ع) و امام محمدباقر(ع) چنانچه فقها نبودند شریعت، ‌نبوت، ‌امامت و همه اصول راستین دین و دیانت دستخوش تغییر و جابجایی قرار می‌گرفت.

آیت‌الله حسینی خراسانی با تاکید بر اینکه فقها هستند که اسلام را حفظ کرده‌اند و به حول قوه الهی تا ظهور امام زمان(عج) آن را حفظ خواهند کرد، افزود:‌ این مدعایی نیست که فاقد دلیل و دلایلش قابل مناقشه و اشکال باشد.

وی به نقش فقها و جایگاه ‌فقه، فقیه و فقاهت اشاره کرد و گفت:‌ این مجلس باشکوه، پرکیفیت و دارای کمیت که به همت والا و در پی تلاش‌های ستودنی ارداتمندان به مقام شامخ فقه، ‌فقیه و فقاهت به عنوان هشتیمن سالگرد ارتحال فقیهی بزرگ از فقهای جلیل‌القدر خاندان رسالت برگزار شده است در حقیقت تکریم از فقه و تجلیل از فقاهت است.

آیت‌الله حسینی خراسانی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت فومنی(ره) تنها چهره‌ای ملی و منطقه‌ای نبوده بلکه یک چهره شناخته شده و شاخص جهانی است، متذکر شد: این چهره نزد برخی به عنوان چهره‌ای دوست‌ داشتنی و محبوب و نزد برخی به عنوان چهره‌ای مورد خشم، بغض و کینه است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله بهجت(ره) پیش از آنکه یک زاهد، عارف، مربی نفوس، معلم اخلاق و انسانی صاحب کرامت باشد یک فقیه است، تصریح کرد: بنده معتقد می‌باشم باید جلساتی در راستای معرفی شخصیت والای روحانی عظیم‌القدر روزگار ما برای ایجاد توازن برگزار شود. چنان از عرفان، اخلاق، ادب، زهد، دنیاگریزی و کرامات بهجت(ره) سخن گفته شده و می‌شود که فقه بهجت مغفول مانده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آیت‌الله بهجت(ره) را فقط به زیارتش، مداومت پیوسته زیارت‌های صحبگاهان حرم فاطمه معصومه(س،) زهد و کراماتش نشناسیم آیت‌الله بهجت(ره) یک فقیه بزرگ است.

وی به آثار آیت‌الله بهجت(ره) اشاره کرد و یادآور شد: برای شناخت بیشتر و بهتر باید آیت‌الله بهجت فومنی(ره) را در فقه‌اش آنگاه که با اساتید پخته فقه و فقاهت چون میرزای نایینی، ‌میرزای آشتیانی و… وارد بحث می‌شود، دید.

آیت‌الله حسینی خراسانی با بیان اینکه فومن دیار سرداران شهید خوش‌روش، نظری و شهید مرات است، عنوان کرد:‌ این شخصیت‌ها محصول فرهنگ ناب محمد و آل ‌محمد هستند. این فرهنگ توسط علمای چون سید محمدباقر شفتی گیلانی، آیت‌الله بهجت(ره)، ‌سید علی طباطبایی و… حفظ شده است.

وی با بیان اینکه فومن با داشتن علمایی بزرگ دارای عقبه و فرهنگی قوی در این خصوص است، ابراز کرد: امروز شهرستان فومن به نام آیت‌الله بهجت(ره) شهره است. ایران، ‌قم و حوزه‌های علمیه سرافراز شیعه با آیت‌الله بهجت(ره) شناخته می‌شوند.

عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه آیت‌الله بهجت(ره) از دیار فومن و مایه افتخار این شهرستان است، متذکر شد: باید راه، فکر و اخلاق این عالم ربانی را با قدرت ادامه دهیم. باید در این شهرستان حوزه علمیه‌ای پررونق بوجود آید و جوانان مستعد را جهت کسب معارف ترغیب و جذب کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه همه جهان به انتخابات ایران چشم دوخته است، یادآور شد:‌ دشمن در تلاش برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات است و این در حالی است که بسیاری از افراد در داخل کشور چشم‌شان به انتخابات است تا با حضور پرشور موجب شادی روح شهدا، خانواده شهدا و مقام معظم رهبری و سرافرازی در عرصه بین‌المللی شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان اظهار کرد: بدست ما است که این انتخابات چگونه برگزار و چگونه رای داده شود. باید به گونه‌ای عمل کنیم که روح فقهای بزرگ ما در طول تاریخ از نتایج انتخابات شاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 3 =