پزشکی که با هر تفنگی می‌توانست رزم کند +عکس

اواسط مرداد ماه سال ۹۵ بود که خبر شهادت محمدحسن قاسمی از نیروهای درمانی ایرانی حاضر در سوریه تایید شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از جام جم آنلاین از میزان، اواسط مرداد ماه سال ۹۵ بود که خبر شهادت محمد حسن قاسمی از نیروهای درمانی ایرانی حاضر در سوریه تایید شد و بدین ترتیب او به عنوان اولین شهید جامعه پزشکی ایران در راه دفاع از حرم اهل بیت (ع) لقب گرفت.

در حادثه هدف قرارگرفتن آمبولانس نیروهای مقاومت در منطقه حلب سوریه علاوه بر شهادت محمد حسن قاسمی، یک پزشک مفقود، یک پرستار اسیر و یک پرستار دیگر با اصابت ۸ گلوله مجروح شد.

پس از گذشت نزدیک به ۴ ماه، صبح روز شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵، پیکر پاک و مطهر این شهید با استقبال مسئولین و مقامات ارشد کشوری و لشکری، خانواده معظم شهدا و نیروهای نظامی و انتظامی، وارد فرودگاه بین المللی شهرکرد شد و در مراسمی با شکوه توسط انبوه مردم ولایتمدار، مسلمان و انقلابی این شهر تشییع و در گلزار شهدای شهرکرد به خاک سپرده شد.

شهید قاسمی تکنسین بیهوشی و مسئول بیمارستان‌های میدانی در چند منطقه از سوریه بود که پس از حدود ۳ سال حضور در میدان‌های نبرد در راه دفاع از حریم اسلام به دوستان شهیدش پیوست.

در ادامه برخی خصوصیات و ویژگی‌های شهید قاسمی را از زبان پدرش منصور قاسمی، می‌خوانیم: «محمدحسن یک سرباز به تمام معنا برای اسلام ناب و ولایت بود؛ با وجود اینکه کارشناس اتاق عمل بود، اما مدیر، راننده آمبولانس و رزمنده نیز بود و با هر نوع تفنگی می‌توانست رزم کند؛ اگر جایی نیاز به سخنران بود خوب سخن می‌گفت، به زبان انگلیسی تسلط داشت؛ عکاس، فیلمبردار، شاعر و استاد کاراته بود.

برای تقویت جسم ورزش‌های مختلفی انجام می‌داد و در کیوکوشین کاراته استاد بود؛ در شنا نجات‌غریق بود؛ صخره نوردی و سنگ نوردی انجام می‌داد و به این شکل توانایی جسم خود را افزایش می‌داد.

در هیات‌های مذهبی مختلف حضور فعال داشت و بیش از ۲۰ مرتبه به زیارت حضرت امام رضا (ع) در مشهد مقدس مشرف شده بود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =