شاهد بدترین انتخابات در فرانسه بودیم/ تنش‌ بین پاریس و مسکو افزایش می‌یابد

«دیده توزان»، ژنرال فرانسوی این دور از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را فاقد ارزش‌های اخلاقیف دموکراتیک و سیاسی دانست.

«دیده توزان»، ژنرال فرانسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس تاکید کرد: فرانسوی‌ها شاهد بدترین انتخابات ریاست جمهوری از سال ۱۹۷۴ میلادی بودند.

این نظامی فرانسوی خاطر نشان کرد: تاکنون انتخاباتی مانند انتخابات کنونی ندیده که در جریان آن تا این اندازه ارزش‌های اخلاقی و سیاسی و دموکراسی زیر پا گذاشته شود.

توزان افزود: آنچه شرایط را بدتر کرد، جنگ روانی دروغینی بود که با هدف دور کردن «فرانسوا اولاند» از دور دوم انتخابات راه‌اندازی شد تا «امانوئل مکرون» رو در روی «مارین لوپن» قرار گرفته و پیروزیش تضمین شود.

وی اظهار داشت: تبلیغات انتخاباتی که طی این دور از انتخابات ریاست جمهوری در فرانسه شاهد آن بودیم، بیانگر نبود دموکراسی در این کشور بود و این دیدگاه بسیاری از شخصیت‌های سیاسی فرانسه از جمله نمایندگان پارلمان و برخی از مسئولان حکومتی است.

این نظامی فرانسوی با اشاره به وجود این باور در فرانسه که رهبران و شماری از سیاستمداران این کشور در راستای منافع و خواسته‌های مردم گام برنمی‌دارند، افزود: با این حال بعید است، این شرایط به انقلاب مردمی منتهی شود، مگر اینکه شاهد فاجعه‌ای اقتصادی و تروریستی باشیم.

توزان با تاکید بر اینکه مشکل فرانسه سیاستمداران آن است، خاطر نشان کرد: آنها وعده‌هایی به ملت می‌دهند، درحالی که به خوبی می‌دانند نه قدرت و نه امکانات مورد نیاز برای عملی کردن آنها را ندارند.

وی مشکل دوم فرانسه را احزاب بزرگ و ناامیدی مردمی از آنها را عنوان کرد و درباره سوریه و منطقه خاورمیانه و دیدگاه مکرون در قبال آنها گفت: وی تغییری در سیاست فرانسه نخواهد داد، لذا پاریس همچنان تابع آمریکا خواهد بود.

ژنرال توزان با اشاره به عدم تغییر رویکرد فرانسه در قبال بحران سوریه، ادامه داد: در این شرایط باید در انتظار افزایش تنش‌ها بین پاریس و مسکو باشیم که معنای آن ادامه تلاش‌ها برای نابودی سوریه است.

وی درباره صلح در خاورمیانه گفت: با توجه به منازعات و جنگ‌های جاری در خاورمیانه و تاریخ و تمدن دیرینه‌اش این امری دور از انتظار است، در واقع تمدن و فرهنگ خاورمیانه شگفت‌انگیز و منازعات و جنگ‌هایش وحشت‌انگیز است.

ژنرال توزان راه رسیدن به صلح در خاورمیانه را بسیار طولانی دانست که بسیاری از نسل‌های آینده را درگیر خود خواهد کرد، اگرچه غیر ممکن نیست، به ویژه با تجدید نظر در برخی سیاست‌ها و توجه به اصل زندگی مسالمت‌آمیز.

وی با تاکید بر اینکه سیاست فرانسه سیاست آمریکا نیست و پاریس باید خود را از سیطره کاخ سفید خارج کند، خطاب به مردم سوریه و ملل خاورمیانه گفت: دوستدار آنهاست و همواره به آنها فکر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =