مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

تهران – ایرنا – وزیر بهداشت: برخی نامزدها به هر قیمتی به دنبال رسیدن به ریاست جمهوری هستند، وزارت امورخارجه عملیات تروریستی در بلوچستان پاکستان را محکوم کرد، بشار اسد: تحرکات تروریست ها با حمایت روسیه، ایران و حزب الله سرکوب می شود، تظاهرات ضد آمریکایی مردم یمن، یلدریم: ترکیه قصد اعلام جنگ به آمریکا را ندارد و حمایت مجلس پرتغال از اعتصاب اسیران فلسطینی از جمله مهمترین عناوین خبری ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
*********
مشهد- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مناظره پایانی میان کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: برخی از نامزدها دکتر روحانی را مورد تهمت و افترا قرار داده و به هر قیمتی شده به دنبال کسب جایگاه ریاست جمهوری هستند.
تهران – سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، حمله تروریستی به کاروان مسئولان دولتی در ایالت بلوچستان پاکستان که به کشته و مجروح شدن دهها تن انجامید را محکوم و با دولت، ملت و بازماندگان این جنایت ابرازهمدردی کرد.
تهران – وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اظهارات ۲ نفر از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که شعارهای این نامزدها در مناظره سوم، از برنامه های در حال اجرای دولت یازدهم است.
تهران – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که کاش برخی کاندیداها برای حضور در مناظره کمی مطالعه می کردند، گفت: تعرفه ارتباطات در دولت تدبیر و امید کاهش یافت.

اخبار خارجی
*********
مسکو – بشار اسد اعلام کرد: هر گونه تلاش برای متشنج کردن اوضاع سوریه محکوم به شکست است و نظامیان سوری همراه نیروی هوافضای روسیه با حمایت ایران و حزب الله لبنان تحرکات تروریست‌ها را سرکوب می‌کنند.
تهران – هزاران تن از مردم صنعا پایتخت یمن با برپایی تظاهراتی، دخالت آمریکا را در این کشور محکوم کردند.
آنکارا- بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: ترکیه قصد اعلام جنگ به آمریکا را ندارد و به رغم حمایت تسلیحاتی آمریکا از گروه های تروریستی، مبارزه خود با تروریسم را ادامه خواهد داد.
تهران – پارلمان پرتغال روز جمعه پیش نویس طرح حمایت از اعتصاب اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را با اکثریت آرا تصویب کرد.
تهران – شرکت‌های بزرگ امنیت سایبری سراسر جهان روز جمعه هشدار دادند که ویروس باج افزاری خطرناکی به سرعت در فضای مجازی در حال انتشار است و هزاران رایانه را در سراسر جهان آلوده کرده است.
تهران- نخستین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس ٢٠٢٠ بازنگری پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته ای (ان پی تی) به ریاست هلند روز جمعه پس از دو هفته بدون نتیجه ملموس پایان یافت.
تهران – کمیته امور اسیران و آزادگان فلسطین روز جمعه اعلام کرد، مسئولان رژیم صهیونیستی درمانگاه‌هایی که اسیران فلسطینی در آن مداوا می شوند را تبدیل به محلی برای سرکوب اسیران اعتصاب کننده کرده‌اند و پزشکان معالج در سرکوب آنها نقش دارند.
بغداد – نیروهای الحشدالشعبی با حمایت هوانیروزعراق که از شامگاه پنجشنبه عملیات آزاد سازی بخش القیروان در غرب تلعفر در استان نینوا را آغاز کرده‌اند، روز جمعه با آزاد کردن ۹ روستا این بخش را به محاصره در آوردند و ۵۷ داعشی را نیز به هلاکت رساندند و برای ورود به بخش القیروان آماده شده اند.
تهران – «ماهر الطاهر» مسئول اداره روابط سیاسی جبهه آزادی بخش فلسطین جمعه شب گفت: برخی کشورهای عرب و منطقه به دنبال مهار اعتصاب اسیران فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی هستند تا از شکل گیری انتفاضه جدید پیش گیری کنند.
بیروت – وزارت ارتباطات لبنان اعلام کرد که احتمالا رژیم صهیونیستی در ماجرای هک شدن خطوط تلفنی در لبنان هنگام سخنرانی «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله نقش داشته است.
رم – وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی جهان روز جمعه در اجلاس جی ۷ در شهر باری در جنوب ایتالیا، به دولت آمریکا فشار آوردند تا دهها سال سیاست مبادلات آزاد و اقتصاد جهانی را به خطر نیندازد.
آنکارا- ۵۷ نفر از کارمندان بازار سهام شهر استانبول ترکیه در پی بررسی پرونده مربوط به گروه گولن روز جمعه بازداشت شدند.
مسکو – کاخ کرملین هشدار داد که اگر آمریکا دو ملک دیپلماتیک روسیه را که دسامبر سال گذشته توقیف کرده است، آزاد اعلام نکند، مسکو نیز پاسخ متقابل خواهد داد.
شبس*۱۶۱۳*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + نوزده =