آمریکاییها سعی دارند شطرنج نظامی سوریه را به نفع خود تغییر دهند/ هم اکنون وضعیت میدانی در سوریه به نفع محور مقاومت تغییر کرده است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: با توجه به اینکه همکاری ایران، سوریه و روسیه برای حفظ مناطق امن در سوریه بیشتر شده است، آمریکاییها سعی دارند شطرنج نظامی سوریه را به نفع خود تغییر دهند، سیاستی را که آمریکاییها دنبال می‌کنند این است که یک کمربندی را از عراق تا سوریه برای تقسیم این کشور و ایجاد مناطق کردنشین ایجاد‌کنند و این سیاستی است که جوبایدن در گذشته داشته است.

نمایی از یک شهر سوریهحسن هانی زاده، در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان اظهار کرد: شرایط سوریه هم اکنون در مقایسه باگذشته و پس از توافق اخیر ایران، ترکیه و روسیه در نشست آستانه پیرامون ایجاد مناطق امن در سوریه بهتر شده است ولی آمریکایی‌ها اصرار دارند نیروهایی به سوریه اعزام کنند و این مسئله نوعی دخالت در مسائل داخلی این کشور تلقی می شود.  آمریکاییها سعی دارند شطرنج نظامی سوریه را به نفع خود تغییر دهند
وی ادامه داد: با توجه به اینکه همکاری ایران، سوریه و روسیه برای حفظ مناطق امن در سوریه بیشتر شده است، آمریکایی‌ها سعی می‌کنند شطرنج نظامی سوریه را به نفع خود تغییر دهند، سیاستی را که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند این است که یک کمربندی را از عراق تا سوریه برای تقسیم این کشور و ایجاد مناطق کردنشین ایجاد‌ کنند و این سیاستی است که جوبایدن در گذشته داشته است.
هانی زاده خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که آمریکایی‌ها از طریق اعزام نیرو به داخل سوریه به بهانه ایجاد مناطق امن در مسائل داخلی سوریه دخالت کنند و این کشور را تجزیه کنند و یک کردستانی را در شمال عراق تا سوریه بوجود بیاورند.
هم اکنون وضعیت میدانی در سوریه به نفع محور مقاومت تغییر کرده است
این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه تاکید کرد: با توجه به مخالفت ایران، حزب الله و دولت سوریه و روسیه به نظر نمی رسد که آمریکاییها موفقیت چندانی در این خصوص بدست بیاورند. هرچند هم اکنون وضعیت میدانی در سوریه به نفع محور مقاومت تغییر کرده ولی فشارهایی از سوی برخی کشورهای عربی مثل قطر، عربستان و اردن صورت می گیرد که آمریکا را به دخالت در مسائل داخلی سوریه تشویق کند.
محور مقاومت به شدت بدنبال حفظ بشار اسد است

وی گفت: مسئله رفتن بشار اسد در دست آمریکا و دیگر همدستانش نیست و هم اکنون محور مقاومت بشدت بدنبال حفظ بشار اسد است به اعتبار اینکه سوریه یکی از کشورهای این محور است.
تسلط نیروهای دولتی سوریه بر مناطقی از این کشور افزایش یافته است

هانی زاده یادآورشد: هم اکنون وضعیت سوریه در مقایسه با گذشته بهتر شده و تسلط نیروهای دولتی سوریه بر مناطقی از این کشور افزایش یافته به همین دلیل موضوع رفتن اسد هم اکنون مورد توجه آمریکا نیست بلکه دنبال تجزیه این کشور هستند و سعی می کنند در سال جاری شرایطی بوجود بیاید که آمریکا یک کردستان بزرگی را در شمال عراق و همچنین سوریه ایجاد کند.
وی در پاسخ به این سوال که آمریکا در سوریه به دنبال چه می گردد، اظهار کرد: آمریکا درصدد تجزیه و کوچک سازی کشورهای منطقه مخصوصا عراق و سوریه است و با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که در ۶ ماه آینده اقلیم کردستان همه پرسی ای برای تجزیه از عراق را اجرایی کند لذا آمریکاییها به دنبال ایجاد یک کردستان بزرگ در سوریه، عراق و حتی ترکیه هستند.
محور مقاومت مانع اجرای طرح های متنوع آمریکا در سوریه می شود 

این کارشناس مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چه زمانی شرتکفیری ها و تروریستها از سوریه کنده شود، بیان کرد: وضعیت سوریه به همین شکل ادامه می یابد و طرح های متعددی را آمریکاییها درنظر دارند که در سوریه عملیاتی کنند ولی محور مقاومت مانع می شود شاید هم مدتی نه جنگ و نه صلح در این کشور حاکم شود و گروهک های تروریستی به عنوان ابزار آمریکا ، عربستان و  اسرائیل در سوریه باقی می ماند برای تقابل با محور مقاومت هم این حضور را ادامه می دهند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =