استاندار کرمانشاه: باید مجموعه طاقبستان از نابسامانی رها شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: باید مجموعه تاریخی طاقبستان از نابسامانی رها شود و به سمت منطقه ای نمونه برای ثبت جهانی پیش رود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز سه شنبه در جلسه شورای راهبردی طاقبستان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: نام کرمانشاه با نام های بیستون و طاقبستان عجین است و بخش عمده ای از گردشگران برای مشاهده طاقبستان به کرمانشاه می آیند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در رابطه با اجرای بخش هایی از طرح همچون تملک زمین ها با تردید رو به رو هستیم، گفت: باید برای طاقبستان برنامه مشخص و مرحله بندی شده داشته باشیم و آن را اجرایی کنیم.
رازانی با بیان اینکه طرح سه ساله ای برای ساماندهی مجموعه طاقبستان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در این طرح باید اهداف سالانه با بودجه مشخص تامین شود.
وی اعلام کرد: برای اجرای طرح سه ساله ۱۳۰ میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است که باید سهم سال ۹۶ از این بودجه مشخص شود.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: باید مردم منطقه آثار اجرای طرح های ساماندهی طاقبستان را مشاهده کنند و ساماندهی طرح مزاحمتی برای آنها ایجاد نکند.
وی توسعه بدون ضابطه مراکز عرضه غذا در اطراف طاقبستان را یکی از معضلات پیش روی ساماندهی محوطه تاریخی طاقبستان دانست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز در این جلسه عنوان کرد: یونسکو اعتقادی بر پاکسازی کامل محیط های تاریخی ندارد بلکه باید زندگی معاصر مردم منطقه در کنار آثار حفظ شود.
مجتبی نیک کردار افزود: وجود غذا فروشی های اطراف طاقبستان نشان دهنده ظرفیت خوب منطقه برای جذب گردشگر و ثروت آفرینی است از این رو باید آنها را ساماندهی و حفظ کرد.
وی در رابطه با ارتباط قطاری شهری کرمانشاه و طرح ساماندهی طاقبستان گفت: ایستگاه آخر قطار شهری میدان معلم خواهد بود که به جمعیت بسیاری از شهرک های اطراف خدمات دهی می کند.
معاون استاندار اظهار داشت: یونسکو برای اجرای قطار شهری از ما تعهد گرفت که قطار شهری منظر اطراف شکارگاه خسرو پرویز را تخریب نکند و ما نیز قبول کردیم که قطار از زیرزمین عبور کند.
آثارتاریخی طاق بستان مربوط به دوره ساسانیان است و قرار است در سازمان یونسکو ثبت جهانی شود.
۷۴۴۵/۸۰۶۶ خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =