محرومیت در بیخ گوش کلانشهر کرمانشاه / روستاهایی ‌که به سید محرومان برای تغییر امید بسته‌اند

روستای حصار سفید در بیخ گوش کلانشهر کرمانشاه با مشکلات بسیاری درگیر است که در چهار سال گذشته از چشم مسئولان استانی دور بوده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه روستای حصار سفید در فاصله بسیار کمی از شهر قرار دارد به طوری که می‌توان گفت در بیخ گوش این کلانشهر قرار دارد ولی مشکلات و گرفتاری اهالی روستا همچون بیکاران اغلب مردان تاکنون به چشم مس‍‍ئولان نیامده است.

نزدیک به ۸۰ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند تا روستای حصار سفید ۲۸۰ نفر را در خود جای داده است. با ورود به روستا‍ْ‌ اهالی که گویا منتظر چهره جدیدی هستند به گرد ما آمدند. در مورد انتخابات از آنها سئوال می‌کنیم. سید محرومان در قلوب محرومان جا باز کرده و اهالی روستا می‌گویند که به امید مولا رئیسی موفق می‌شود. همیشه در حساس‌ترین و پر التهاب‌ترین دوران انقلاب این پا برهنگان بوده‌اند که انقلاب را نجات داده‌اند و همیشه صد متر از خواص جلوتر بوده اند زیرا به تعبیری محرومان ذخایر انقلاب هستند.

اهالی از بی‌توجهی مسئولان گلایه دارند و می‌گویند که در چهار سال گذشته مسئولی را به چشم خود ندیده‌اند و با وجود فاصله اندک تا شهر کرمانشاه از محرومیت رنج می‌برند. می‌گویند که مردان‌شان اغلب بیکاری هستند و ‍پیشه‌ای جز کارگری در آجرپزی بلد نیستند که با تعطیلی کوره‌های آجرپزی بیکاری شده‌اند.

یکی از اهالی روستا می‌گوید مسجد نداریم، خانه بهداشت نداریم، فرزندانمان برای درس خواندن باید به شهر بروند که هزینه این رفت و آمد برای اهلی فقیر روستا بسیار سنگین است، راه جدید روستا نه تنها آسفالت ندارد بلکه از امنیت نیز برخوردار نیست و همه این گرفتاری‌ها در وضعیتی وجود دارد که ما در پیش چشم مسئولان زندگی می‌کنیم.

در روستای حصار سفید دهیار و شورا وجود ندارد و خانه بهداشت در این روستا ساخته نشده و اهالی باید به خانه بهداشتی در روستای بیجانه بروند که تا روستای حصار سفید ۲۰ دقیقه فاصله دارد. مدرسه روستا تا کلاس ششم دبستان دایر است و خانواده‌های که دارای دانش‌آموزان دبیرستانی هستند مجبورند سرویس رفت و آمد را با قیمت بالا برای دانش‌آموزان تهیه کنند تا آنها بتوانند از مدارس داخل شهر استفاده کنند.

به گفته اهالی این روستا زندگی برای ساکنان در چند سال گذشته بسیار دشوار شده و همه اهالی روستا در این فکر هستند که با فروش خانه‌های خود مهاجرت کنند.

بیکاری درد اصلی ساکنان روستاست. زندگی مردم روستا از طریق کار در کوره‌های آجرپزی که با روستا حدود یک ساعت فاصله مکانی دارد و تا قبل از رکود فعال بود می‌چرخید اما اکنون همه مردان و جوانان در این روستا بیکار و خانه‌نشین هستند. وقتی علت تعطیلی کوره آجرپزی را از اهالی روستا پرسیدیم دلیل آن را افزایش قیمت نفت اعلام کردند.

یکی از شعارهای دولت یازدهم توسعه اینترنت روستایی است ولی این شعار نیز در روستا رنگ باخته است زیرا سرعت اینترنت بسیار پایین است و برای اهالی کارآمدی ندارد و برخی می‌گویند که برای ارتباط تلفنی نیز در بسیاری از زمانها با مشکل مواجه هستند.

اما اهالی روستای حصار سفید نام و نشان حجت الاسلام رئیسی به‌عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را می‌شناسند و براساس شعارهای این نامزد به وی چشم امید دوخته‌اند تا با تشکیل دولت کرامت وضعیت مردم اهالی یکی از روستاهای کشور به‌عنوان نمونه‌ای از هزاران روستا تغییر کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =