اجرای سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش بومی سازی می‌شود

زنجان-مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به برنامه سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش بومی سازی می‌شود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، مرتضی تمجیدی شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه کارگروهی در دولت برای بررسی سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش تشکیل شده است، اظهار کرد: برای بومی کردن سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش این کارگروه تشکیل شده و محتوای سند مطابق با ارزش های فرهنگی کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه جای نگرانی در این خصوص وجود ندارد، افزود: به دلیل حاکم بودن شرایط انتخابات در کشور برخی این سند را مورد نقد غیرمنصفانه قرار می دهند. برداشت ها و تفسیرهای درستی از سوی برخی در خصوص برنامه سند ۲۰۳۰ وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان به برنامه های دینی و مذهبی در مدارس اشاره کرد و یادآور شد: آموزش و تربیت دانش آموزان مطابق با ارزش های دینی و اسلامی انجام می شود و در این راستا ۷۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند. همچنین در ۷۰۰ آموزشگاه استان نماز جماعت برپا می شود.

تمجیدی  سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش را سندی بین الملی و مصوب شده در سازمان جهانی یونسکو برشمرد و تاکید کرد: سازمان جهانی یونسکو در سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ نیز برنامه هایی برای آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت تدوین کرده بود که در سال ۲۰۱۵ برنامه سند ۲۰۳۰ را تدوین کرده که کشورهای مختلف برای اجرای آن اقدام می کنند.

ویبا بیان اینکه تدوین این سند توسط یونسکو به معنی الزام به اجرای کامل آن مطابق با سند اصلی نیست، افزود: برای بومی کردن این سند در کشور اقدام شده و تمامی بندهای آن مطابق با ارزش های دینی و اسلامی خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان رویکرد دولت یازدهم را تقویت دیپلماسی خارجی عنوان کرد و گفت: دیپلماسی فرهنگی و علمی از رویکردهای مهم تعامل ایران با کشورهای دنیا بوده و تلاش شده فعالیت بیشتری در عرصه جهانی برای کشور محقق شود.

تمجیدی یکی از نتایج موثر حضور بین المللی و دیپلماسی فعال خارجی را خنثی کردن خطر ایران هراسی در دنیا برشمرد و تاکید کرد: زمانی می توانیمدر مقابل پروژه ایران هراسی دشمنان مقابله کرد که حضور فعال ترین در عرصه بین المللی داشته باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خبر از پرداخت پاداش بازنشستگان خبر داد و گفت: حتی افرادی که زمان بازنشستگی آن ها در اسفندماه ۹۵ بود نیز پرداخت شده که معادل ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =