ماتیس: آمریکا درصدد افزایش نقش خود در سوریه نیست

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده نمی‌خواهد نقش خود را در جنگ داخلی سوریه افزیش دهد اما در مواقع ضرورت، از نیروهای خود حمایت خواهد کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، شامگاه پنجشنبه در واکنش به حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به یک کاروان نظامی ارتش سوریه در گذرگاه مرزی «التنف»، گفت: «ما خواهان گسترش دادن نقش خود در جنگ داخلی سوریه نیستیم. ولی از نیروهای‌مان دفاع خواهیم کرد. این بخش از ائتلافی است که نیروهای غیرآمریکایی را نیز شامل می‌شود. از همین‌رو، در صورتی‌که احدی اقدامات خصمانه علیه ما انجام دهد، ما از خودمان دفاع خواهیم کرد.»

طبق این گزارش، یک مقام وزارت دفاع آمریکا پنجشنبه شب اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا امروز یک کاروان از نیروهای وفادار به نظام سوریه را در نزدیکی مرزهای اردن مورد هدف قرارداد.

این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت که کاروان در مسیر خود به هشدارهای مربوط به نزدیک نشدن به نیروهای ائتلاف در منطقه التنف توجه نکردند.

منابع اطلاعاتی غربی به خبرگزاری «رویترز»، اعلام کردند که واحدهای ویژه آمریکا و انگلیس پایگاه التنف را گسترش داده‌اند تا عناصر گروه تروریستی داعش را از استان شرقی دیرالزور بیرون کنند که با عراق هم مرز است.

ارتش سوریه ظرف چند هفته گذشته نیروهای کمکی به مناطق مرزی خود با عراق و سوریه اعزام کرده بود. آنها شهر دورافتاده «السبع بیار» در نزدیکی بزرگراه بغداد- دمشق را تصرف کردند تا مانع از این شوند که مناطق رها شده از سوی گروه داعش در ماه مارس، به دست شورشیان گروهک موسوم به «ارتش آزاد سوریه»، که مورد حمایت آمریکا هستند، بیفتد.

منابع اطلاعاتی منطقه‌ای و شورشیان می‌گویند که هدف نهایی ارتش سوریه برای حرکت به سمت البادی، پیوستن به نیروهای «الحشد الشعبی» عراق، در آن طرف مرز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + پنج =