عربستانی‌ها بیشترین تماشاگران جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر

دبیر کمیته جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر ضمن اعلام انتظار حضور بیش از ۱.۳ میلیون تماشاگر در این رقابت‌ها گفت: عربستانی‌ها بیشترین تماشاگران این رقابت‌ها خواهند بود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، ناصر الخاطر، دبیر کمیته جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در خلال رونمایی از ورزشگاه خلیفه دوحه به خبرنگاران گفت: ما بر این باور هستیم که بیش از ۱.۳ میلیون تماشاگر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ که برای اولین‌بار در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار خواهد شد حضور می‌یابند.

الخاطر ادامه داد: فکر می‌کنم هر کسی که به جام‌جهانی می‌اندیشد انتظار بیشترین هواداران را از غرب اروپا یا آمریکای جنوبی دارد. پیش از هر چیز فوتبال تغییرات زیادی کرده و با توجه به موقعیت جغرافیایی قطر شاهد بیشترین حضور تماشاگران از کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی خواهیم بود. هواداران زیادی هم از هندوستان و روسیه به قطر می‌آیند. فکر می‌کنم اتفاق‌های متنوعی را در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهیم دید.

در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل بیش از یک میلیون هوادار حضور داشتند و هنوز پیش‌بینی دقیقی از میزان آنها در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه نشده است. در این میان قطر امیدوار است رکورد حضور تماشاگران را در سال ۲۰۲۲ بشکند.

کمیته جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر پس از رونمایی از ورزشگاه خلیفه به عنوان اولین ورزشگاه مهیا‌شده برای این رقابت‌ها امروز (جمعه) به صورت رسمی آن را افتتاح می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 10 =