تداوم محرومیت زدایی روستاها به توسعه این مناطق شتاب می دهد

شیراز – ایرنا- مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت:راهبردهای دولت یازدهم در زمینه محرومیت زدایی موجب شد گام های اساسی برای کاهش شکاف طبقاتی بین شهرو روستا برداشته شود و محرومیت زدایی درروستاها با عمران و آبادانی های انجام شده محقق شود که تداوم این رویکرد در دولت دوازدهم می تواند به توسعه بیشتر و پر شتاب تر در روستاها بیانجامد .

مهندس عطاالله زمانی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دکتر روحانی در دولت جدید بر رسیدگی بیشتر به امور روستاها با تاکید بر ایجاد اشتغال و رفع بیکاری تاکید دارد، تاکید بر محرومیت زدایی و توسعه روستایی از راهبردهای اصلی دولت دوازدهم است که خادمان مردم در بنیاد مسکن نیز آن را به فال نیک می گیرند و بر لزوم توسعه و تداوم آن تاکید می کنند .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به ماموریت اصلی این بنیاد در محرومیت زدایی و توسعه روستایی اشاره کرد و گفت:بخشی از این ماموریت در مقاوم سازی اماکن فرسوده روستایی و اجرای طرح های هادی و بهسازی روستایی خلاصه می شود.
زمانی همچنین با بیان اینکه یکی از فعالیت های مهم بنیاد مسکن در زمینه توسعه روستاها تهیه طرح هادی است گفت : این بنیاد در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ روستا است اقدام به تهیه طرح هادی کرده است و بزودی جشن اتمام تهیه طرح های هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار را برگزار می کند .
وی درباره مقاوم سازی مسکن روستایی نیز گفت : در دولت یازدهم تامین منابع مقاوم سازی سالانه برای ۲۰۰ هزار مسکن روستایی پیش بینی شده بود و امیدواریم این روند در دولت دوازدهم نیز تداوم یابد .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین بر لزوم مساعدت و همراهی دولت دوازدهم برای احداث مسکن حمایتی و اجتماعی تاکید کرد و گفت : سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکن شهری در قالب مسکن اجتماعی و برای کمک به خانه دار شدن افراد محروم جامعه احداث می شود ، این موضوع در مصوبه اسفند سال ۹۵ هیات وزیران مبنی بر اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی توسط بنیاد مسکن و با تامین منابع مالی لازم توسط دولت به تصویب رسیده است که امید است درماههای نخست فعالیت دولت دوازدهم عملیاتی شدن آن شتاب گیرد .
زمانی همچنین بر لزوم توجه به توسعه گردشگری در دولت دوازدهم تاکید کرد و گفت: توسعه گردشگری روستایی یکی از منابع مهم ایجاد درآمد و اشتغال در روستاها است ، در برنامه ششم توسعه پیش بینی ایجاد ۳۰۰ روستای هدف گردشگری شده است ، تامین منابع برای رونق گردشگری دراین روستاها از برنامه های آتی دولت است و دولت دوازدهم سازکارهای اجرای این مهم را تدوین خواهد کرد.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
۶۱۱۳ /۱۸۷۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =