مهمترین عناوین خبری ایرنا ازشامگاه جمعه تا صبح شنبه

تهران – ایرنا- تجلیل رئیس جمهوری از خادمان قرآنی،دستگیری ۷ نفر از عوامل مرتبط با گروه های تروریستی در فارس، تاکید شورای ملی ایرانیان آمریکا بر عذرخواهی نماینده جمهوریخواه کنگره،سوال برانگیز دانستن سفر اخیر ترامپ به عربستان از سوی پلوسی،اعلام مواضع امریکا در باره دوحه ؛ بزودی،واکنش قطر به لیست تروریستی عربستان و متحدانش،جان باختن ۱۴ نفر در سومالی درجنگ برای غذا،تجمع دانشجویی-دانش آموزی درلس آنجلس علیه سیاست ضدمهاجرتی ترامپ و ایران برنده ماراتن دشوار برابر بلژیک در لیگ جهانی والیبال مهمترین عناوین خبری ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می روند.

**اخبار داخلی
تهران – مراسم تجلیل از خادمان قرآن عصر فردا (شنبه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می شود.
شیراز- روابط عمومی اداره اطلاعات استان فارس اعلام کرد: هفت نفر از عوامل مرتبط با گروه های تروریستی در فارس دستگیرشدند.
مسکو – ایگور دودون رئیس جمهوری مولداوی در پیام تسلیت به حسن روحانی همتای خود، ضمن محکوم کردن حمله های تروریستی روز چهارشنبه در تهران، بر لزوم همکاری جهانی برای نابودی پدیده تروریسم تاکید کرده است.
پکن – در پی افتتاح دفتر گرامیداشت یاد شهدای حوادث تروریستی تهران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو، بیش از ۵٠ تن مقام های سیاسی مقیم ژاپن این دفتر را امضا کردند.
نیویورک– شورای ملی ایرانیان آمریکا با صدور بیانیه ای خواستار عذرخواهی فوری 'دینا روراباکر'نماینده جمهوریخواه کنگره از ابراز ‏خوشحالی از حملات تروریستی داعش در تهران و پیشنهاد علنی وی برای دامن زدن دولت ترامپ به تنش میان اهل سنت و شیعیان شد.‏
مسکو- ابوبکر شعبانوویچ مفتی اعظم مسلمانان بلاروس گفت: فعالیت مجلس ایران هنگام عملیات یک گروه تروریستی در پارلمان، نشانه اقتدار دولت جمهوری اسلامی است.
تهران – وزارت نفت با انتشار مطلبی نسبت به آنچه که ادعای برخی رسانه ها درباره خودکفایی بنزین خواند، توضیحاتی را ارائه کرد.
مسکو – اسقف اعظم کلیسای ارتدکس و رئیس شورای مفتیان روسیه عالی ترین نهادهای مذهبی این کشور شهادت شماری از ایرانیان در حمله تروریستی تهران را تسلیت گفتند.
تهران- تیم ملی والیبال کشورمان درجریان رقابت های گروه D و درنخستین دیدار خود از دور برگشت لیگ جهانی با نتیجه ۳ بر ۲ برابر تیم ملی بلژیک به برتری رسید.

**اخبار خارجی
نیویورک– دهها دانشجو و دانش آموز در لس آنجلس به دنبال دستگیری یک دانشجوی فاقد مدارک اقامتی آمریکا، دست ‏به تجمع زده و به سیاست ضدمهاجرتی کاخ سفید اعتراض کردند.
تهران – دونال ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهوری رومانی گفت که باید تامین مالی تروریسم را متوقف کنیم.
تهران – دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه در تماس تلفنی با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر, در خصوص تنش میان کشورهای منطقه و قطر بحث و گفت و کرد.
نیویورک – نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات های مجلس آمریکا سفر ترامپ به عربستان بعنوان اولین سفر خارجی او را سوال برانگیز خواند و گفت که در صدد تحقیقات در مورد این سفر است.
تهران– دولت قطر روزجمعه با صدور بیانیه ای در خصوص لیست سیاه تروریستی که از سوی عربستان, امارات, بحرین ومصر علیه این کشورتهیه شده اعلام کرد: مواضع قطر در خصوص مبارزه با تررویسم از بسیاری از کشورهایی که این لیست را تهیه کردند قوی تر و ثابت تر بوده است.
بیروت – حزب الله لبنان در بیانیه ای انفجارهای تروریستی پی در پی در شهرهای عراق را که جدیدترین آن در کربلا به وقوع پیوست و ده ها شهید و زخمی در پی داشت محکوم کرد.
بغداد – دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی عراق جمعه شب، هرگونه رابطه با صفحه ای به نام این مرجع در شبکه اجتماعی فیسبوک را رد و اعلام کرد که دیدگاه ها و نظرات ایشان تنها در وب سایت رسمی آیت الله سیستانی انعکاس می یابد.
کابل – منابع خبری در افغانستان گزارش دادند که «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان و «نواز شریف»، نخست وزیر پاکستان در اوج تنش ها میان دو کشور، روز جمعه در حاشیه نشست شانگهای در «آستانه»، پایتخت قزاقستان با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.
تهران – رکس تیلرسون وزیر خاجه امریکا با اشاره به تنش میان دوحه و ریاض خواهان کاهش محاصره قطر از طرف کشورهای همسایه عربی شده است و این تحریم ها، آمریکا و فعالیت های بین المللی را متضرر می کند.
تهران– منابع خبری شامگاه جمعه گزارش دادند که درگیری در یکی از مراکز توزیع کمک های بشر دوستانه در جنوب غربی سومالی جان ۱۴ نفر از جمله تعدادی غیر نظامی را گرفت.
نیویورک– به دنبال اعلام جانبداری رییس جمهوری آمریکا از عربستان علیه قطر، 'بن رودز' مشاور سیاست خارجی 'باراک ‏اوباما' با انتقاد از 'دونالد ترامپ' سیاست وی را در منطقه خلیج فارس غیرقابل فهم خواند.‏
نیویورک – دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در پی شهادت 'جیمز کومی' رییس اخراج شده اف بی آی در مقابل کنگره کشورش ، اظهارات او را دلیل بر برائت کامل خود دانست و او را به نشت غیرقانونی اطلاعات متهم کرد.
تهران – فردریکو موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه از تلاش های میانجیگرانه امیر کویت برای خنثی کردن تنش ها در منطقه خلیج فارس حمایت کامل می کند.
مسکو – سپهبد سرگئی رودسکوی رئیس اداره مرکزی عملیات ستاد کل ارتش روسیه اعلام کرد: ائتلاف نظامی به پیشگامی آمریکا مانع قلع و قمع و سرکوبی گروه تروریستی داعش در سوریه می شود.
تهران- ایرنا- کانال تلوزیونی سی ان ان آمریکا همکاری خود را با رضا اصلان، نویسنده و مجری تلوزیونی مشهور ایرانی- آمریکایی، یک هفته بعد از انتقاد شدید وی از ترامپ پس از حادثه حمله تروریستی لندن، قطع کرد.
شبک**۱۷۰۸**انتشار:‌علیرضا ارشادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =