معاون رئیس جمهوری: حادثه تروریستی تهران انسجام ملی را افزایش داد

اسفراین- ایرنا- معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: حادثه تروریستی تهران اتحاد و انسجام ملی در کشور را افزایش داد زیرا که مردم هرچه بیشتر به نیات شوم دشمنان برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی پی بردند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا حسینعلی امیری جمعه شب همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) در آیین کلنگ زنی خوابگاه دانشجوی مجتمع آموزشی اسفراین افزود: به فرموده رهبری اقدام تروریست ها ترقه بازی بیش نبود و این کوردلان پلید هنوز ملت رشید ایران را نشناخته اند.
وی در ادامه با بیان اینکه صلح امام حسن (ع) تدبیری حاصل نرمش قهرمانانه برای حفظ اهداف بزرگ و امت بود گفت: پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و برجام نیز برگرفته از این سیره نبوی و رفتار علوی است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به شرایط جامعه مسلمانان در زمان حکومت امام حسن (ع) اظهار کرد: این امام همام زمانی حکومت خود را آغاز کرد که دنیا طلبی و توجه به ظواهر دنیا و فراموش کردن آرمان های پیامبر اکرم (ص) باعث شد جامعه مسلمین در شرایط خاص قرار گیرد.
امیری افزود: امام حسن (ع) در چنین وضعیتی که شرایط برای جنگ با دشمن مهیا نبود برای جلوگیری از خونریزی مسلمین، با تحلیل و تدبیر و پیش بینی آنچه در پیش بود برای حفظ اهداف بزرگ و امت دست به یک نرمنش قهرمانانه به تعبیر رهبری، که صلح بود زد.
وی با بیان اینکه دانستن تاریخ اسلام وائمه و بازخوانی آن در مقاطع مختلف مهم، لازم، ضروری، کارساز و کارگشاست افزود: دانستن تاریخ اسلام و سیره ائمه معصومین در طول تاریخ همواره درس آموز بوده است.
معاون رئیس جمهوری در امور مجلس گفت: در این زمان نیز از تدابیر و از تاریخ انبیا و ائمه رهبران درس گرفتند و آنچه در پذیرش قطعنامه۵۹۸ و برجام انجام شد از جنس نرمش قهرمانانه با الگویی از رفتار علوی و سیره نبوی بود.
امیری افزود: در برجام با مدیریت و تدبیر رئیس جمهور روحانی و تیم مذاکره کننده و حمایت های رهبری، تحریم های ۱۲ساله علیه کشورمان و قطعنامه های متعدد که سایه حقوقی آن ها بر کشورمان سنگینی می کرد و در اثر آن هیچ کالایی به مقصد ایران حمل نمی شد، نفت ما را نمی خریدند، با مشکلات تجاری بین المللی روبرو بودیم و درحال از دست دادن بازارهای جهانی بودیم در یک نرمش قهرمانانه با الگوگیری از رفتارعلوی و سیره نبوی و ائمه معصومین تمام قطعنامه هایی علیه ما بود کنار گذاشته شد.
وی گفت: دراین نرمش قهرمانانه ملت سربلند، حق انرژی هسته ای به رسمیت شناخته شد، کشور های بزرگ پای میز مذاکره آمدند و هر هفته شاهد حضور معنادار هیات های تجاری و شرکت بزرگ دنیا سرمیز مذکره هستیم که قرارداد منعقد می کنند.
امیری اظهار کرد: در سایه این گشایش بازارهای نفتی را باز پس گرفتیم، تورم ۴۴ درصد مهار و به تک رقمی رسید، رشد بالای ۸ درصد شد.
وی با بیان اینکه شاخص های رشد کشور در زمینه های مختلف بسیار قابل توجه شده است افزود: بهبود ۱۰پله ای در حق مالکیت بین المللی ، ارتقای ۱۰ پله ای شاخص جهانی امید به زندگی و شادی، جهش ۱۸ پله ای آزادی اقتصادی، شاخص بهبود ۳۲ پله ای جایگاه جهانی سهولت کسب کار را داریم.
وی گفت: در شاخص نوآوری ۳۵ پله روبه جلو هستیم و حق داشتن انرژی هسته ای که با مقاومت مردم و راهنمایی رهبری و مدیریت و درایت رئیس جمهوری و تیم مذاکره کننده به دست آمد از پیروزی های بزرگمان است که این همه پیروزی با مقاومت و فداکاری مردم حاصل شده است.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در سفر یک روز به خراسان شمالی با حضور در شهرستان اسفراین در جمع مردم این شهرستان در مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی سخنرانی کرد و فاز یک خوابگاه دانشجویی دخترانه خیرساز مجمع آموزش عالی فنی و مهندسی این شهر را کلنگ زنی کرد.
دراین مراسم استاندار خراسان شمالی، معاونان استاندار، نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، فرماندارو شماری از مسئولان شهرستان اسفراین حضور داشتند.
شهرستان ۱۲۰هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
۷۱۸۹/ ۶۰۴۲ خبرنگار: بتول صارمی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =