آماده باش به نیروهای قدس سپاه

پیرو اعلام آماده باش ریاست محترم شورای عالی دفاع جهت سرکوب توطئه های گسترده و همه جانبه استکبار جهانی و عوامل مزدور آن قرارگاه سپاه ششم قدس کشوری به همه نیروهای اعزام مجدد اعلام آماده باش می نماید.

رخدادهای ۲۱ خرداد ۶۳

چکیده:

ایران موافقت خود را با درخواست دبیر کل سازمان ملل مبنی بر توقف حمله به مناطق غیرنظامی اعلام کرد.

 

آیت الله خامنه ای: در صورت ادامه بمباران شهرهای ایران حق خود را جهت هر گونه مقابله به مثل به طور قاطع محفوظ می داریم.

 

قرارگاه سپاه ششم قدس کشوری به کلیه نیروهای تحت امر خود اعلام آماده باش کرد.

 

مقام ارشد پنتاگون: تمامی کمک های مالی و تسلیحاتی به عراق با نظر و موافقت آمریکا صورت می گیرد.

 

شورای امنیت امروز جنگ ایران و عراق را بررسی می کند.

 

انقلابیون مسلمان لبنانی کاخ جمیل را به موشک بستند.

 

موافقت ایران با درخواست دبیر کل سازمان ملل

دبیر کل سازمان ملل طی نامه های جداگانه ای از ایران و عراق خواست که حملات نظامی به مناطق مسکونی یکدیگر را متوقف کنند. در پاسخ به نامه دبیر کل سازمان ملل به رئیس جمهور کشورمان آیت الله خامنه ای نیز با ارسال نامه ای به خاویر پرز دکویار موافقت ایران را با درخواست وی مبنی بر توقف حملات به مناطق غیر نظامی اعلام کرد.

در بخشی از نامه رئیس شورای عالی دفاع خطاب به دبیر کل سازمان ملل آمده است: جمهوری اسلامی ایران به منظور اثبات حسن نیت خود به پیشنهاد جنابعالی در خصوص توقف هرگونه حمله به مناطق غیر نظامی که با الهام از اهداف منشور ملل متحد صورت پذیرفته است پاسخ مثبت می دهد.

در ادامه نامه رئیس جمهور آمده است: لازم می دانم تاکید نمایم ابراز حسن نیت جمهوری اسلامی ایران در خصوص قبول پیشنهاد مبنی بر توقف هدف گیری مناطق غیر نظامی با این تفاهم صورت می گیرد که رژیم عراق اعمال جنایتکارانه در خصوص بمباران شهرهای ایران را کاملا متوقف کند در غیر این صورت حق خود را جهت مبادرت به هر گونه مقابله به مثل به طور قاطع محفوظ می داریم.(۱)

 

آماده باش به نیروهای قدس سپاه

قراگاه سپاه ششم قدس کشوری با صدور اطلاعیه ای به همه نیروهای تحت فرمان خود اعلام آماده باش داد.

در بخشی از اطلاعیه قرارگاه سپاه ششم کشوری در همین زمینه آمده است: برادران عزیز پیرو اعلام آماده باش ریاست متحرم شورای عالی دفاع جهت سرکوب توطئه های گسترده و همه جانبه استکبار جهانی و عوامل مزدور آن قرارگاه سپاه ششم قدس کشوری به همه نیروهای اعزام مجدد اعلام آماده باش می نماید ای امیدهای اسلام مظلوم آماده باشید با ندای هیهات منه الذله و با انهدام نیروهای کفر در جبهه های غرب و جنوب کشور پرچم اسلام را در این کشور الهی برافراشته نگه داریم.(۲)

 

افشاگری مقام بلندپایه پنتاگون

در حالی که صدام دیکتاتور حاکم بر عراق از آغاز جنگ تحمیلی سعی می کند حمایت آمریکا از عراق را مخفی نگه دارد آنتونی کوردز یکی از مقامات بلند پایه پنتاگون فاش ساخت که تمامی کمک های مالی و تسلیحاتی کشورهای منطقه به عراق با نظر و موافقت آمریکا صورت می گیرد و آمریکا در اعطای این کمک ها نقش ویژه ای دارد.

کوردز فاش کرد که آمریکا کلیه کشورهای منطقه و کشورهای صنعتی غرب را تشویق می کند و خود نیز در سال جاری مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار به عراق کمک کرده است.(۳)

 

نشست شورای امنیت درباره جنگ

خبرگزاری جمهوری اسلامی از نیویورک گزارش داد در مقر سازمان ملل اعلام شد به دعوت خاویر پرز دکویار دبیر کل سازمان ملل اعضای شورای امنیت سازمان ملل امروز مذاکرات خود را پیرامون جنگ ایران و عراق آغاز خواهند کرد.

فرانس پرز نیز گزارش داد ایران و عراق دیروز درخواست پرز دکویار مبنی بر پایان دادن به بمباران مناطق غیر نظامی را پذیرفته اند.(۴)

 

آغاز مجدد درگیری ها در لبنان

انقلابیون مسلمان لبنانی به تلافی موشکباران محله های مسلمان نشین بیروت که حداقل ۲ شهید و ۳۴ مجروح به جای گذاشت کاخ جمیل در بعبدا و اطراف وزارت دفاع این رژیم را به موشک بستند.

بر اساس این گزارش همزمان با افزایش درگیری ها بین انقلابیون و ارتش فالانژ رشید کرامی نخست وزیر لبنان نیز ابراز تمایل کرد جهت تامین امنیت رژیم صهیونیستی از طریق میانجی با این رژیم مذاکره کند. کرامی این اظهارات را در پی گفت و گوی یک ساعته با دبیر کل سازمان ملل که جمیل رئیس جمهوری این کشور نیز در آن حضور داشت ابراز کرد. رژیم صهیونیستی بارها ایده مذاکرات غیر مستقیم با دولت لبنان را رد کرده است. این رژیم نسبت به گفت و گوهای مستقیم با دولت لبنان اصرار می ورزد.(۵)

منابع:

۱. اطلاعات، ۲۱ خرداد ۶۳، ص ۳
۲. اطلاعات، ۲۱ خرداد ۶۳، ص ۲
۳. اطلاعات، ۲۱ خرداد ۶۳، ص ۱۶
۴. کیهان، ۲۱ خرداد ۶۳، ص ۲۶
۵. جمهوری اسلامی، ۲۱ خرداد ۶۳، ص۳

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =