طرح‌ها و پروژه‌های محرومیت زدایی در اولویت اجرا قرار گیرند

بیرجند-استاندارخراسان جنوبی با تاکید بر اینکه پروژه‌های محرومیت زدایی باید در اولویت اجرا با همکاری بسیج سازندگی قرار گیرند، گفت:دستگاه‌های اجرایی نظارت جدی بر روند اجرای طرح‌ها داشته باشند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، سید علی اکبر پرویزی شنبه شب در کارگروه بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهارکرد: بر اساس قانون دستگاه‌های اجرایی مجازهستند برخی پروژه‌های خود را به بسیج سازندگی واگذار کنند.

 وی با بیان اینکه این پروژه‌ها به صورت سه جانبه و با مشارکت مردم، بسیج و دستگاه اجرایی مربوطه اجرا شود، گفت: باید از ظرفیت عمومی مردم و جهادگران در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستاها استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید پروژه‌هایی به بسیج سازندگی واگذار شود که بسیج توان فنی و امکانات لازم برای اجرای آن را داشته باشد.

 وی خواستار اعلام وضعیت بسیج سازندگی استان در حوزه توانایی‌های فنی و امکانات برای اجرای پروژه‌ها شد و گفت: سپس در کمیته‌های تخصصی پروژه‌های ضرورت دار نیمه تمام برای واگذاری به این سازمان معرفی شود.

پرویزی با تاکید بر اینکه نباید کارها را احساسی دنبال کنیم، گفت: پروژه‌ها و طرح‌ها با ارزشی که در زمینه محرومیت زدایی مؤثر هستند در اولویت اجرا قرار گیرد.

 وی عنوان کرد: اگر مردم نسبت به طرح‌ها احساس تعلق کنند و در راستای اجرای آن مشارکت داشته باشند موفق خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مشارکت باید فکری و اعتقادی باشد، ادامه داد: نظارت دستگاه‌ها برروند اجرای پروژه بعد از واگذاری و همچنین بعد از اتمام آن نباید مورد غفلت قرار گیرد.

پرویزی با بیان اینکه ارزان تمام شدن پروژه نباید مجب شود تا حساسیت‌ها و نظارت‌ها بر آن کم شود، گفت: بر مبنای توان اعتباری استان پروژه‌ها را تعریف کنیم تا در کمترین زمان بتوانیم آنها را به سرانجام برسانیم.

 وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی و راه اندازی کارگاه‌ها مشکلی برای ارائه تسهیلات در استان نداریم، گفت: تسهیلات به میزانی به متقاضیان اعطا شود که مجبور به دریافت تسهیلات مجدد از ارگان‌ها و دستگاه‌های دیگر نباشند.

پرویزی ادامه داد: مسئولان دقت کنند در اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها قوانین و مقررات رعایت شود که در آینده مردم دچار مشکل نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =