دیدار هیئت عالی رتبه نظامی سوریه با رئیس ستاد مشترک ارتش عراق

یک هیئت عالی رتبه وزارت دفاع سوریه با رئیس ستاد مشترک ارتش عراق در بغداد دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری اسپونتیک روسیه، رئیس واحد عملیات وزارت دفاع سوریه از جمله اعضای هیئت عالی رتبه سوری را تشکیل می دادند.

دوطرف در این دیدار درباره هماهنگی و همکاری امنیتی بین دو کشور برادر بحث و تبادل نظر کردند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: این هیئت عالی رتبه سوری با سرلشکر ستاد عثمان الغانمی رئیس ستاد مشترک ارتش عراق درباره مسائل حیاتی از جمله عرصه عملیات عراق و سوریه به عنوان یک عرصه واحد با دشمن مشترک یعنی داعش بحث و تبادل نظر کرد.

این بیانیه افزود: از بین بردن داعش نیاز به همکاری وهماهنگی بیشتر در زمینه تبادل اطلاعات و نگهداری مرزها از سوی نیروهای ارتش عراق و سوریه برای تدام فشار به دشمن تروریستی و ایجاد یک مرکز عملیات مشترک دارد که از طریق آن هماهنگی بین دوطرف صورت گیرد.

دو طرف همچنین آخرین تحولات نظامی در موصل و نیز در سوریه را مورد بررسی قرار دادند.

براساس این بیانیه، رئیس واحد عملیات وزارت دفاع سوریه در این دیدار پیروزیهای ارتش عراق در موصل را تبریک گفت و از توانمندی نیروهای امنیتی عراق در یکسره کردن جنگ ها علیه گروهک های تروریستی ستایش کرد.

وی همچنین بر "استحکام روابط بین دو کشور برادر سوریه وعراق و تداوم همکاری در زمینه نظامی و سایر زمینه ها در راستای تامین منافع دو ملت عراق و سوریه به منظور حفظ امنیت و ثبات و جلوگیری از تردد عناصر تروریست در داخل دو کشور" تاکید کردند.

نیروهای عراقی و سوری با شکست دادن گروه تروریستی داعش، خود را به دو سوی مرز دو کشور رسانده اند و هم اکنون در حال تقویت استحکامات خود هستند تا ارتباط تروریست ها در دو سوی مرز را به طور کامل قطع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =