به خاطر یزدانی تغییر وزن ندادم/ یک سال عقب افتادم

دارنده مدال طلای کشتی آزاد جوانان جهان گفت: از این به بعد در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی خواهم گرفت؛ باید زودتر تغییر وزن می‌دادم، چون یک سال عقب افتادم.

مجتبی گلیج در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره عملکردش در تورنمنت گرجستان گفت: اولین حضورم در یک مسابقه در وزن ۹۷ کیلوگرم را تجربه می‌کردم، خدا را شکر محک خوبی بود و موفق به کسب مدال طلا شدم.

وی درباره دلیل تغییر وزنش و اینکه آیا به خاطر حضور رقبای سرسخت مانند حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم و خلاء موجود در وزن ۹۷ کیلوگرم این تصمیم را گرفته است یا خیر، گفت: اینطور نیست؛ این کار را به دلیل حضور یزدانی و یا سایر رقیبان در ۸۶ کیلوگرم نکردم بلکه تمام هدفم رسیدن به دوبنده تیم ملی و کسب یک مدال خوشرنگ در مسابقات جهانی فرانسه است.

دارنده مدال طلای کشتی آزاد جوانان جهان تصریح کرد: شرایطم به گونه‌ای بود که دیگر نمی‌توانستم در ۸۶ کیلو بمانم و باید وزن زیادی کم می‌کردم؛ وقتی در این باره با مربیان تیم ملی صحبت کردم به جمع‌بندی رسیدیم بهتر است تغییر وزن بدهم. اگر این کار را نمی‌کردم حداکثر ۲ سال دیگر مجبور بودم تغییر وزن بدهم به همین دلیل تصمیم گرفتم این کار را زودتر انجام بدهم.

گلیج عنوان کرد: البته سال گذشته مربیان تیم ملی به من پیشنهاد دادند که به ۹۷ کیلوگرم بیایم، اما این کار را نکردم و باعث شد یکسال عقب بیفتم؛ حتی شاید اگر سال قبل هم این کار را می‌کردم می‌توانستم ملی‌پوش ایران در مسابقات جوانان جهان باشم و مدال بگیرم.

گلیج خاطرنشان کرد: باید زودتر تغییر وزن می‌دادم، چون یک سال عقب افتادم؛ به همین دلیل تمام هدفم این است در مسابقات انتخابی تیم ملی بهترین نمایش را داشته باشم و صاحب دوبنده مسابقات جهانی شوم تا نماینده ایران در فرانسه باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =