جهان درسوگ همای رحمت علی مرتضی (ع)

کرج-ایرنا- ایام مبارک قدر دیگر از راه رسید، شب و روزهایی که قدرو منزلت آنها را فقط خدا می داند، شب های نزول قرآن کریم و عروج قرآن ناطق، شب ها و ایامی که با غروب خورشید تابان همای رحمت علی مرتضی (ع )همراه شد.

علی (ع) مظهرالعجائب است چرا که زادگاهش کعبه و مقتلگاهش مسجد و قدر است، کسی که دست غیب حق برای فقیر و محروم بود، کسی که
عدالت و مهربانی را برای جهانیان معنا کرد، کسی که حق وباطل را با ترازوی الهی می سنجید ، کسی که خود و بیگانه را تنها در خدامحوری می دید.
او پدرمهربانی ها بود، زیرا چتر محبتش سفره کودکان یتیم ، گرسنگان و درماندگان بود و علی (ع) شب را به صبح نمی رساند مگر اینکه محرومان از خوان محبت و کرامتش بهره مند می شدند.
امیر مومنان علی (ع )، گوهر تابناک امامت و ولایت است، زیرا پس از رسول خدا (ص) او بهترین و والاترین زعیم برای جامعه بشریت است.
دل علی درپس ناملایمات روزگار سالم نماند و دشمن فرق مبارکش را شکافت ،شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان از شب های نزول قرآن با شهادت علی علیا (ع) گره خورد، شبی که قرآن ناطق به آسمان ها بازگشت تا در عرش اعلی آرام بگیرد.
شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان زمزمه های مومنان با گریه ها و سیل اشک ها درسوگ علی (ع ) در هم آمیخت و عاشقان امامت و ولایت برای بخشش گناهان، امیرمومنان علی (ع) را واسطه حق قراردادند.
این روزها عاشقان ودلباختگان علی (ع) در گوشه گوشه جهان عزادار و محزون هستند و ایران اسلامی نیز به عنوان پرچمدار حاکمیت علوی در عزا وماتم است.
هزاران مومن روزه دار استان البرز پنجشنبه شب تا سحرگاه جمعه به عزاداری در سوگ امیر مومنان علی (ع ) پرداختند و اعمال شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان را با خواندن قرآن و دعای جوشن کبیر به سحر رساندند.
امروز استان البرز در سوگ امام اول شیعیان جهان سوگوار است و آئین های ویژه در گوشه گوشه استان برگزار شد.
۷۴۱۰/ ۶۱۵۵خبرنگار: مژگان السادات سجادی**انتشار دهنده : محمد عزیزپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =