برگزاری نشست وزیران خارجه بریکس در چین در سکوت خبری

پکن – ایرنا – نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس در حالی امروز دوشنبه به کار خود در شهر پکن پایتخت چین پایان می دهد، که این گردهمایی بازتاب چندانی در رسانه های چین نداشته است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام قبلی رسانه ها قرار است در این نشست مهمترین مسایل امنیتی منطقه ای و جهانی از جمله مسایلی چون افغانستان و بحران سوریه در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
افزون بر این رایزنی های گسترده ای در باره مسایل بین المللی، مناقشات در سطح جهان، مبارزه با تروریسم و مسایل مختلف در آفریقا انجام خواهد شد.
چین در باره این اجلاس اطلاع رسانی زیادی نکرده اما تارنمای «یی سی» این کشور نوشته است که این یکی از برنامه های مرتبط با اجلاس سران بریکس است که سپتامبر (شهریور – مهر) امسال در شهر شیامن در جنوب شرق این کشور برگزار خواهد شد.
اجلاس در شرایطی برگزار می شود که بحران های وسیعی دنیا را در برگرفته و چین و آمریکا در دریای جنوبی درگیر هستند و مناقشات در شبه جزیره کره بالا گرفته و آمریکا از پیمان تحولات اقلیمی پاریس خارج شده است.
از سوی دیگر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده است که کشورهای عضو بریکس عزم خود را برای حل مسایل مختلف و بحران های موجود با بهره گیری از ابزارهای دیپلماتیک و سیاسی جزم کرده اند.
روسیه، چین، هند، برزیل و ‌آفریقای جنوبی اعضای گروه بریکس هستند که ۴۳ درصد از جمعیت، ۲۰ درصد از سرمایه گذاری و ۱۵ درصد از تجارت جهان را در اختیار دارند.
ریاست گروه بریکس در سال جاری میلادی بر عهده چین است و از دیروز یکشنبه طبق توافقات گذشته مسابقات ورزشی این گروه موسوم به «بریکس ۲۰۱۷» نیز در شهر «گوانگ جو» مرکز استان گوانگ دونگ در جنوب چین با پیام «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین آغاز شد.
«بریکس» سازمان نوظهوری متشکل از کشورهای روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل است و براساس یک تفاهم بین المللی برای مدیریت، بخشی از اقتصاد جهانی تشکیل شده است.
این گروه که ابتدا در خصوص تولید و فروش فولاد نقش مهمی داشت هم اکنون در زمینه های مختلف از قبیل انرژی، بانکداری و دیگر مسائل بین المللی نیز فعال شده و به عنوان یک قدرت جهانی درآمده است.
آساق**۲۳۱**انتشاردهنده:فرهاد راستی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 3 =