مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران-ایرنا-رهبر معظم انقلاب:امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار و نظام سلطه است،روحانی:موفقیت های ملت ایران مرهون ایثار، فداکاری و جهاد در راه خدا است،صادرات گاز ایران به عراق آغاز شد،حیدرالعبادی: داعش با انفجار گلدسته الحدباء رسما شکست خود را اعلام کرد،سازمان ملل: افزایش ۸ میلیونی آوارگان جهان/ به ۲۳ میلیارد دلار نیازمندیم،داعش گلدسته تاریخی الحدباء را منفجر کرد،رئیس جمهور فرانسه: هیچ جانشین قانونی برای اسد نمی بینم و سفیر ایران در سوریه: محور مقاومت حق را آرمان و هدف خود قرار داده است ازمهمترین عناوین خبری ایرنا در ۱۲ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
********
**تهران- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشستی با استادان، پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی تاکید کردند: امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی، مبارزه با استکبار و نظام سلطه است و به همین علت، سیاستمداران آمریکا از این حرکت، احساس ضربه و دشمنی می‌کنند.

**تهران-رییس جمهوری درضیافت افطاربا خانواده شهداو ایثارگران ، شهادت، ایثار و فداکاری را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: تمام موفقیت های ملت ایران مرهون ایثار، فداکاری و جهاد در راه خدا است.

**تهران-سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت:حمله موشکی ایران به مقر تروریست ها سیلی مستقیم نظام به گروه های تروریستی- تکفیری بود.

**تهران- دکتر ولایتی رئیس مرکز بررسی های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پیامی به مناسبت روز قدس،از عموم مسلمانان و ملت بزرگ ایران برای حضور در مراسم پرشکوه قدس دعوت به عمل آورد.

**تهران-معاون امور بین الملل وزیر نفت گفت: صادرات گاز ایران به عراق از شامگاه چهارشنبه آغاز شد.

**سنگان-کارخانه پنج میلیون تنی گندله سازی سنگان واقع در شهر سنگان با سرمایه گذاری فولاد مبارکه اصفهان، روز چهارشنبه به مرحله تولید آزمایشی رسید.

اخبار خارجی
*********
**نیویورک-سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به تصمیم ترامپ به اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان و دادن اختیارات نامحدود به وزیر دفاع در این رابطه، عدم کنترل و نظارت های غیرنظامی بر وزارت دفاع کشورش را مایه نگرانی شدید خواند.

**تهران-منابع دیپلماتیک در عربستان اعلام کردند که ملک سلمان شاه عربستان اواسط ماه آینده میلادی (ژوئیه) برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، به مسکو سفر خواهد کرد.

**دمشق-سفیر ایران در سوریه گفت: محور مقاومت حق را آرمان و هدف خود قرار داده است و این هدف را ادامه خواهد داد.

**تهران -عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نسبت به وقوع حملات تروریستی در روزهای آینده در مناطق مختلف این کشور هشدار داد.

**تهران- امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت که وی هیچ جانشین قانونی به جای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه نمی بیند و فرانسه دیگر هیچ پیش شرطی را برای حل بحران شش ساله قائل نیست.

**موصل-گروه تروریستی داعش در تازه ترین جنایت خود، گلدسته ۸۰۰ ساله الحدباء را در بخش قدیم شهر موصل منفجر کرد.

**اسلام آباد- وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور دوشنبه ۲۹ خرداد یک فروند پهپاد ایرانی را در آسمان منطقه 'پنجگور' ایالت بلوچستان هدف قرار داده و آن را سرنگون کرده اند.

**نیویورک-سازمان ملل اعلام کرد که افزایش بلایای طبیعی و ویرانی های ناشی از درگیری ها در سال میلادی جاری بیش از ۸ میلیون نفر بر آوارگان جهان افزوده و به همین دلیل این نهاد برای تامین مایحتاج آنها به ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار نیاز دارد.

**تهران -مراسم بیعت با محمدبن سلمان فرزند شاه عربستان و ولیعهد جدید شامگاه چهارشنبه در مکه مکرمه برگزار شد.

**تهران- ائتلاف بین المللی علیه داعش ادعای عناصر تروریستی درخصوص تخریب مسجد النوری موصل در اثرحملات هوایی این ائتلاف را رد کرد.

**نیویورک-سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد که حل بحران افغانستان و مقابله با گروه های تروریستی به اقدامات هماهنگ جامعه جهانی،حمایت از دولت وحدت ملی نیازمند است و نه صرف افزایش حضور نظامی در این کشور.

**تهران-حیدر العبادی نخست وزیر عراق در واکنش به تخریب مسجد النوری موصل به دست داعش گفت: داعش با تخریب گلدسته الحدباء به طور رسمی شکست خود را اعلام کرد.

**تهران-یک مقام امنیت داخلی آمریکا به کنگره گفت که هکرهای روسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور به سیستم انتخاباتی ۲۱ ایالت حمله کرده و به تعداد اندکی در آن نفوذ پیدا کردند، اما مدرکی مبنی بر دستکاری شدن رای ها وجود ندارد.

**نیویورک- معاون دستیار رییس جمهوری آمریکابه تلویزیون فاکس نیوز گفت که ایالات متحده به هیچ وجه ‏نمی خواهد با مسکو و دمشق در خاک سوریه وارد رویارویی نظامی شود.‏

**تهران-سازمان ملل با اشاره به اینکه بیش از ۵ میلیون کودک عراقی نیازمند کمک های فوری بشردوستانه هستند جنگ داعش را یکی از وحشیانه ترین جنگ های تاریخ معاصر اعلام کرد.

**نیویورک-کاخ سفید با صدور بیانیه ای خبری درباره دیدار 'جرد کوشنر' مشاور ارشد رییس جمهوری ‏آمریکا از فلسطین اشغالی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نقش محوری در خاورمیانه دارد.‏
شبک**۱۳۹۲**انتشار دهنده: ابوالفضل بابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =