باورهای غلط زمینه ساز اعتیاد است

کیش – ایرنا – دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش با تاکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا طوفان اعتیاد زندگی ما را به ویرانی نکشاند گفت: باورهای غلط زمینه ساز اعتیاد است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا ،سرهنگ محمد حسن جهان عصر پنجشنبه درهمایش پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس بین الملل کیش به فرا رسیدن روز قدس اشاره کرد و گفت: دفاع از فلسطین دفاع از اسلام و مظلومیت است که همه وظیفه داریم در این روز تاریخی با حضور حداکثری پاسخی دندان شکن به دشمنان و در راس آنها رژیم صهیونیستی و امریکا بدهیم.
وی با تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی با اعتیاد شروع می شود گفت: دانشگاه ها باید گام های وسعیتر و جدی تری در کاهش آسیب ها بردارند که اگر این امکان فراهم نشود با مشکلات جدی تری مواجه خواهیم بود.
سرهنگ جهان به ارتقاء سطح آگاهی و شناخت دانشجویان و جوانان از پیامدهای اعتیاد اشاره کرد و افزود: مواد مخدر ارام و بی صدا بر جسم مصرف کننده تاثیر می گذارد تا جایی که معتادان آغاز اعتیاد خود را به یاد نمی آورد.
وی اظهار داشت : کانون گرم خانواده همانگونه که امام سجاد(ع) نیز بارها از خداوند خواسته اند که خداوندا مرا در تربیت ،ادب و نیکوکاری فرزندانم یاری نما ، نشان دهنده این است که نقش این کانون گرم در امر تربیت فرزندان بسیار مهم و اساسی است .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر در کانون گرم خانواده این اتفاق بیفتد در مدارس و دانشگاه ها دچار مشکل نخواهیم بود.
وی به شهادت حدود ۴ هزار شهید مبارزه در راه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود:آنان در این راه قدم برداشتند تا امنیت در جامعه باقی بماند .
وی تاکید کرد: باید حرمت این خونها را پاس بداریم و درعرصه پیشگیری با جان و دل فداکاری کنیم و بی تفاوت از آن عبور نکنیم.
سرهنگ جهان با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ کشور درگیر معضلات مواد مخدر هستند اظهار داشت: با برنامه های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه می توان از گسترش روز افزون اعتیاد در کشور جلوگیری کرد.
به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: همانگونه که پیامبر اکرم(ص) فرمودند مهربانی کنید با مردم تا آنان نیز دوستتان بدارند و دوست داشتن ما این است تا دست افتادگان و کسانی که به سمت مواد گرایش پیدا کرده اند را بگیریم .
سرهنگ جهان اظهار کرد: دشمن امروز نسل جوان کشور را مورد هدف قرار داده است و تمام تلاش خود را برای آلوده کردن آنها بکار بسته است باید هوشیار باشیم.
وی گفت: دشمن در هشت سال دفاع مقدس با همکاری بیش از ۵۸ کشور نتوانست بر نسل جوان ما غلبه کند و ما پیروز میدان شدیم و امروز تلاش می کند تا از طریق جنگ نرم به سرمایه های کشور اسیب وارد سازد ،باید مراقب باشیم ضربه نخوریم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش تصریح کرد: شهادت راهی است که برخی همچون مدافعان حرم و تعدادی نیز در راه مبارزه با مواد مخدر انتخاب کرده اند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه باید تمام هوشیاری خود را برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی بکار بندیم افزود : شماره تلفن ۰۹۶۲۷ ملی مشاوره است که شبانه روز پاسخگوی ملت ایران است.
در این همایش یک روزه سه نفر از استادان در مورد پیشگیری از اعتیاد،درمان های دارویی و شرایط خطرساز و بازگشت در اعتیاد سخنانی را مطرح کردند.
این همایش به همت شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش، دانشگاه آزاد و مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی و با حضورمعاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی ،رئیس دانشگاه آزاد کیش ،معاون آموزش و پرورش کیش و متخصصان در این حوزه برگزار شد.
۱۶۳۰*۱۶۴۱- خبرنگار:مریم زبان دان- انتشار دهنده: امیر برزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =