مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبج جمعه

تهران – ایرنا- لاریجانی: حرف های ترامپ درباره ایران لفاظی است، فرانسه مایل به استمرار مشورت سیاسی با ایران است، وزیر بهداشت:سهم تولید گیاهان دارویی در بازار حدود ۶ هزار میلیارد ریال در سال است، تیم والیبال جوانان، ایران مغلوب لهستان شد، مقام روس: تهدیدهای ولیعهد عربستان سفارش های تجاری آمریکا است، انتقاد دبیرکل سازمان جهانی‌ توریسم از ترامپ، گوترش: پایان دادن به اشغال فلسطین تنها راه دستیابی به صلح است و تاکید شورای امنیت بر پایبندی همه طرف‌ها بر حفظ و اجرای کامل برجام از مهمترین عناوین خبری ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
********
تهران – رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرف‌های ترامپ درباره ایران لفاظی است، گفت: تحریم مسئولان سپاه از سوی آمریکا چه نتیجه ای داشته، این ها اموال زیادی در ایران ندارند چه رسد به آمریکا که بخواهد اموال مسئولان سپاه را مصادره کند.
تهران – محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه عصر پنجشنبه با ژرار لارشه، رئیس مجلس سنای فرانسه دیدار و گفت وگو کرد. رئیس مجلس فرانسه گفت، پاریس مایل به استمرار مشورت سیاسی با ایران است.
کاشان – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سهم تولید گیاهان دارویی در بازار داخلی حدود ۶ هزار میلیارد ریال در سال است و رشد ۲ برابری این میزان در دولت تدبیر و امید در تاریخ ایران بی سابقه است.
تهران- تیم والیبال جوانان ایران با قبول شکست برابر تیم قدرتمند لهستان از راهیابی به مرحله نیمه نهایی رقابت های والیبال قهرمانی جهان باز ماند

اخبار خارجی
*********
مسکو – فرانتس کلینتسویچ معاون اول رئیس کمیسیون دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه، اظهارات ضدروسی ولیعهد جدید عربستان سعودی را همسو با اجرا کردن سفارش‌های تجاری آمریکا خواند.
تهران – آدام شیف نماینده حوزه انتخابیه کالیفرنیا از حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از شخصیت و رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، گفت: او ( ترامپ) شایستگی رئیس جمهوری آمریکا را ندارد.
مسکو – آلیستر کروک مقام سابق دستگاه جاسوسی ام.آی.۶ انگلیس اعلام کرد: بدعت انتصاب ولیعهد عربستان سبب اختلاف درون خانواده حاکم می‌شود، زیرا شاه سلمان برای نخستین بار بجای راه سنتی (واگذاری قدرت به فرزندان عبدالعزیز) تصمیم گرفت، زمام امور را به فرزند خود واگذار کند.
بیروت – «زیاد طارق احمد الدولعی» مسئول ساخت سلاح شیمیایی برای گروه تروریستی داعش که سال گذشته پس از ورود غیر قانونی به لبنان بازداشت شده بود با حکم دادستانی این کشور به عراق استرداد شد.
مادرید – دبیرکل سازمان جهانی‌ توریسم از اقدامات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ایجاد محدودیت برای شهروندان این کشور در سفر به کوبا انتقاد کرد.
تهران- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد: رژیم صهیونیستی مانع از دیدار اسیران دربند فلسطینی در زندان های این رژیم با خانواده های آنها می شود و اسیران را ممنوع الملاقات کرده است.
تهران – وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه ۲فرد، یک شرکت حمل و نقلی و یک بانک چینی را به اتهام همکاری با کره شمالی تحریم کرد.
نیویورک- دبیرکل سازمان ملل با یادآوری اینکه پنجاه سال اشغال سرزمین های فلسطین مشقات و ناکامی های بسیاری برای مردم این سرزمین به بار آورده است، تاکید کرد که خاتمه اشغال این سرزمین ها و آغاز مذاکرات، تنها راه دستیابی به صلحی پایدار و تحقق رویای استقلال و حاکمیت ملی برای مردم فلسطین است.
تهران- وزیرامورخارجه قطر که برای گفت و گو با مقام های آمریکایی در واشنگتن بسر می برد، پنجشنبه شب با بیان اینکه دوحه و واشنگتن بر ضرورت حل دیپلماتیک بحران جاری خلیج فارس به توافق رسیدند، افزود: تنها گذرگاه هوایی ما آسمان ایران است.
تهران – یک دادگاه فدرال آمریکا روز پنجشنبه به بهانه آنچه که نقض تحریم‌ها و ارتباط با ایران بیان شد، رای به مصادره ساختمان بنیاد خیریه علوی در محله منهتن نیویورک داد.
نیویورک- کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرده است در صورت کوتاهی مقامات کاخ سفید در پاسخ به سوالات مربوط به گفت وگو های ترامپ با جیمز کومی رئیس سابق اف بی ای، این کمیته خود را ملزم به اقدامات فوریتی و فراخواندن این مقامات به کنگره خواهد دید.
تهران – منابع رسانه ای عربستان با تایید کشته شدن نظامی خود در درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، اعلام کردند که این نظامی در مرز جنوبی با یمن کشته شده است.
تهران – شبکه خبری الجزیره قطر بامداد جمعه اعلام کرد: گروه جدیدی از نظامیان ترکیه وارد پایگاه هوایی «العدیده» دوحه شده ‌است.
بلگراد- مجلس صربستان شامگاه پنجشنبه با ۱۵۷ رای موافق در مقابل ۵۵ رای مخالف به خانم «آنا برنابیچ» نخست وزیر و اعضای کابینه وی رای اعتماد داد.
تهران- روزنامه اماراتی الاتحاد پنجشنبه شب به نقل از منابع آگاه، نوشت: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان روز شنبه آینده در سفر به تبوک، از جزایر تیران و صنافیر که به تازگی مصر آن را به عربستان واگذار کرده است، دیدن و پرچم کشورش را نصب خواهد کرد.
نیویورک – مردم آمریکا در نظر سنجی جدید موسسه گالوپ گفته‌اند که وجود مهاجران در این کشور بیش از آن که به اقتصاد کشورشان لطمه بزند به پیشرفت آن کمک می‌کند.
تهران – روزنامه مصری الاهرام روز پنجشنبه، فاش کرد: کشورهای چهارگانه تحریم کننده قطر، درصورتی که دوحه به درخواست ۱۳ گانه این کشورها تن درندهد، حلقه محاصره را تنگ تر خواهند کرد.
لندن – نمایندگان مجلس عوام انگلیس عصر پنجشنبه با اکثریت آراء به لایحه برنامه‌های دولت «ترزا می» با محور خروج از اتحادیه اروپا رای موافق دادند.
تهران – شبکه خبری اسکای نیوز عربی پنجشنبه شب گزارش کرد، یک هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در آسمان شهر «بیت لحم» فلسطین سقوط کرده است.
نیویورک- نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که لایحه بیمه ای ترامپ و جمهوریخواهان کنگره آمریکا فقط از ۱۲درصد حمایت مردم این کشور برخوردار است و ۵۳ درصد مردم هنوز از قانون موسوم به اوباماکر حمایت می کنند.
تهران – «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در گزارشی که در خصوص روند اجرای برجام به شورای امنیت ارائه داد، نوشت: از زمان اجرای برجام تاکنون گزارشی از تامین، انتقال، فروش یا صادرات اقلام هسته ای یا با کاربرد دوگانه، مواد، تجهیزات، کالا یا فناوری به ایران در تناقض با قطعنامه ۲۲۳۱ دریافت نشده است.
نیویورک – سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل در نشستی توجیهی که روز پنجشنبه به منظور بررسی اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار شد، ضمن تاکید برلزوم حفظ برجام به عنوان سندی چندجانبه و دستاوردی تاریخی، از همه دولت‌های عضو خواستند به اجرای کامل تعهداتشان وفق این برنامه اقدام ادامه دهند.
شبس*۱۶۱۳*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − شش =