بازگشت ده ها خانواده ساکن استان حمص از مناطق تحت تسلط تروریست ها

دمشق-ایرنا- ده ها خانواده خارج شده از محله الوعر شهر حمص پس از بازگشت از مناطق تحت تسلط تروریست ها در شمال حلب وارد شهرک تادف شدند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از دوشنبه شب خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)؛ این افراد به دلیل مشکلات ناشی از آوارگی و وضعیت نامناسب در اردوگاه های شهر جرابلس در شمال شرق استان حلب به سوی شهرک تادف در شمال شرق حلب فرار کرده اند.
این افراد از اعضای خانواده های افراد مسلحی بودند که حاضر نشدند از عفو ریاست جمهوری استفاده کنند و اردیبهشت ماه، محله الوعر شهر حمص را به مقصد اردوگاه های شمال استان حلب ترک کرده بودند.
اوضاع بحرانی، کمبود امکانات و رفتار غیرانسانی با این افراد از سوی تروریتس ها، آن ها را مجبور به بازگشت به مناطق تحت کنترل دولت سوریه کرد.
بسیاری از این افراد، تحقیر خود از سوی تروریست ها، وضعیت نامناسب بهداشتی و نبود خدمات ابتدایی را عامل خروج از مناطق تحت تسلط تروریست ها اعلام کردند.
این افراد به زودی به محل زندگی خود در محله الوعر شهر حمص بازمی گردند.
روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه صدها تروریست و خانواده های آن‌ها درقالب آخرین گروه از محله الوعر شهر حمص خارج شدند.
با خروج آخرین گروه از تروریست‌ها و خانواده‌های آن‌ها از محله الوعر، شهر حمص امن و عاری از سلاح اعلام شد.
آخرین دور مذاکرات گروه‌های مسلح با دولت سوریه برای خروج ازمحله الوعر حمص روز ۲۱ اسفندماه گذشته آغاز شد واین گروه‌ها برای خروج از این محله با دولت به توافق رسیدند.
درنخستین مرحله از توافق آتش بس در محله الوعر حمص در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی٬ ۷۲۰ تروریست به همراه خانواده‌های خود این محله را ترک کردند، ولی با کارشکنی افراد مسلح این توافق ناتمام ماند.
دو گروه دیگر از تروریست‌ها اوایل مهرماه ۹۵ براساس توافق با دولت سوریه از محله الوعرخارج شدند اما شماری از آنها خودداری کرده از شهر خارج نشدند.
در آتش بس سال ۲۰۱۴ تروریست‌ها از محله‌های مسکونی شهر حمص عقب نشینی کردند، اما مناطقی مانند' الوعر' همچنان در دست آنان باقی ماند.
شهر حمص سومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق و حلب است که در غرب سوریه و در ۱۶۲ کیلومتری پایتخت این کشور قراردارد.
شبد**۶۱۱۶ **۱۰۱۰
انتشار:حسن معظمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =