احمدی: از ثانیه‌هایی که می‌گذرد، دلهره دارم/ تیراندازی ۱۱ ماه متوقف بود

بانوی تیرانداز المپیکی کشورمان گفت: بعد از پایان مسابقات ریو به المپیک توکیو هم فکر کردم، اما فقط برنامه‌ریزی و خواسته من کافی نیست.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، الهه احمدی یکی از بانوان تیرانداز موفق کشورمان بوده که سابقه حضور در المپیک لندن و ریو داشته و با کسب عنوان ششمی به کار خود پایان داده است. وی عناوین زیادی در رقابت‌های جهانی و آسیایی داشته، اما می‌گوید در این چندماه اخیر همه چیز متوقف بوده و فدراسیون با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده است. گفت‌وگوی فارس با این بانوی المپیکی را در زیر می‌خوانید:

فارس: شرایط این روزهای تیراندازی چطور است؟

در حال حاضر تمرینی نداریم و همه چیز ثابت مانده است. اگر ورزشکاری تمرین می‌کند، به صورت شخصی کارش را انجام می‌دهد. متاسفانه شرایط بد بوده اما امیدواریم که تغییر کند. همه ما تلاش می‌کنیم و امیدوارم که در مسابقات پیش رو موفق شویم.

فارس: در مسابقات گابالا هم شرکت داشتی، رکوردهایت چطور بود؟

مسابقات جهانی گابالا آخرین رقابت جهانی بود که در آن حضور داشتیم. من در رشته بادی نتوانستم راهی فینال شوم اما در تفنگ سه وضعیت با وجود عملکرد خوبی که داشتم با یک نمره اختلاف امتیاز یازدهم جهان شدم. البته باز هم از راهیابی به فینال بازماندم. امیدوارم مشکلات حل شود تا تلاش‌هایی که ما انجام می‌دهیم به ثمر بنشیند.

فارس: به نظر می‌رسید مسابقات سطح بالایی هم داشت…

مسابقه عجیبی بود. بعد از المپیک ریو مسابقات جهانی آذربایجان یکی از رقابت‌هایی بود که در آن رکوردهای عجیبی به ثبت می‌رسید. این نشان می‌دهد کشورهای جدیدی که تازه نفس هستند، وارد میدان شدند. متاسفانه کشور ما بعد از المپیک در تیراندازی با مشکلاتی که وجود داشت، متوقف شد. امیدوارم دوستی‌ها و رفاقت‌ها برگردد و همه دست به دست هم بدهند تا تیراندازی به سامان برسد.

فارس: مشکلات فشنگ هم همچنان ادامه دارد. بعد از مسابقات جهانی هند هم اعلام شد فشنگ‌ها در گمرک گیر کرده است…

ما مشکلاتی داریم که هنوز حل نشده است. امیدوارم تمام کسانی که می‌توانند این مشکل را حل کنند، جلو بیایند چرا که عمر ورزشکار است که در این مسیر تلف می‌شود. 

فارس: وزیر ورزش در مصاحبه‌های خود بارها گفته وقت مدال‌آوری تیراندازی فرا رسیده… به عنوان یک ورزشکار فکر می‌کنی این موضوع محقق شود؟

با توجه به استعدادهایی که در داخل کشور داریم مدال‌آوری می‌تواند در المپیک محقق شود. به شرط اینکه شرایط، شرایط گرفتن مدال المپیک باشد. مطمئن باشید آمریکا، آلمان، چین، ایتالیا که پای ثابت سکوهای مدال در المپیک هستند، هیچ وقت نمی‌خواهند این سکو را از دست دهند. 

در مسابقات اخیری که اعزام شدیم، دیدم ورزشکارانی که چندین مدال المپیک داشتند، حالا سرمربی شده‌اند و این یعنی استفاده از تجربیات ورزشکارانی که سال‌ها مدال‌آور بودند. تیراندازی نیاز به تفکر خاص دارد. ورزشکار چینی که ۴ مدال المپیک داشته در حال حاضر سرمربیگری تیم ملی تیراندازی این کشور را به عهده گرفته است و کسانی که در مسابقات شرکت کرده بودند، ۱۹-۲۰ سال بیشتر نداشتند. اگر می‌خواهیم به کسی قول دهیم که تیراندازی در المپیک مدال می‌گیرد، باید به این شرایط توجه کنیم. 

فارس: ما ورزشکاران جوان زیادی داریم که در مسابقات اخیر مدال‌آور بودند، مانند صادقیان، این موضوع شما را نمی‌ترساند که چنین ورزشکارانی جای تیراندازانی مانند الهه احمدی را بگیرند؟

هر ورزشکاری حتی آرمینا صادقیان هم باید از این بترسد که روزی یک نفر جایش را بگیرد اما این نکته را بگویم هر ورزشکاری جایگاه خود را دارد. صادقیان به سمت قهرمانی می‌رود که اگر کسب شود برای اوست نه برای من. در واقع نباید اسم ترس را مطرح کنیم بلکه در اینجا رقابت مطرح است. اگر هر ورزشکاری بداند که رقبای زیادی در داخل و خارج از کشور دارد که تلاش می‌کنند،‌ می‌تواند راه درست را برای رسیدن به موفقیت طی کند. امیدوارم همه ما برای هم رقبای دوست داشتنی باشیم.

فارس: آیا از الان به المپیک ۲۰۲۰ فکر می‌کنی و برنامه‌ای برای توکیو داری؟

من از ۱۷ مرداد سال ۹۵ دقیقا یک روز پس از المپیک ریو به این که در المپیک بعدی چه کاری باید انجام دهم، فکر کردم اما متاسفانه فقط فکر، برنامه‌ریزی و خواسته من کافی نیست. تیراندازی ۱۱ ماه متوقف بود. نمی‌خواهم منفی بافی کنم و بگویم حرکتی رو به عقب داشته است اما هر چه که داشتیم از فدراسیون گذشته بوده و نمی‌توانیم آنها را مقصر بدانیم اما مشکلاتی که به وجود آمد برای ورزشکارانی امثال من که هدف‌شان مدال‌آوری در المپیک است، شرایط ویژه نبوده است. درست است که در تیراندازی سن مطرح نمی‌شود اما نباید نیروی جوانی را نادیده گرفت. من از ثانیه‌هایی که می‌گذرد، دلهره دارم و دوست دارم مسئولان هم این دلهره را ببینند. امیدوارم همه چیز درست شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − دوازده =