مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه

تهران- ایرنا-ادعای تابش لیزر به بالگرد آمریکایی تکذیب شد، وزارت خارجه اقدام صهیونیست ها دربستن درهای مسجدالاقصی را محکوم کرد،رئیس کمیسیون صنایع مجلس:دولت اقدامات ویژه ای برای بهبود وضعیت اقتصادی و کنترل تورم انجام داد،رئیس دانشگاه استنفورد:تاثیر مریم میرزاخانی بر زندگی هزاران زن زنده خواهد ماند، ۲۵۰ داعشی پنهان در تونل های موصل به دام نیروهای عراقی افتادند،فرانسه: حل بحران قطر باید میان کشورهای عربی خلیج فارس انجام شود و اردنی ها در حمایت از مسجدالاقصی در امان تظاهرات کردنداز مهمترین عناوین خبری ایرنا در ۱۲ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
*********
**تهران-سخنگوی وزارت امور خارجه ایران بستن درهای مسجدالاقصی بر روی نمازگزاران به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

**تهران-فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ادعای نیروی دریایی آمریکا مبنی برتابش لیزر به بالگرد آمریکایی را تکذیب کرد.

**تهران-روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی س‍پاه پاسداران از اقدام یک تیم تروریستی در تیراندازی با سلاح های منحنی زن به مرزهای ایران در منطقه سراوان از داخل خاک پاکستان در عصر شنبه خبر داد.

**کرج -رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار داریم که باید از این برهه با موفقیت عبور کنیم، گفت: دولت در ۴ ساله گذشته اقدامات ویژه ای درخصوص ارتقا وضعیت اقتصادی کشور و کنترل تورم داشته است.

**گنبدکاووس- مدیرکل سیاسی وزارت کشور، مشارکت همه اقوام و پیروان مذاهب مختلف را از برنامه ها و وعده های انتخاباتی حسن روحانی رئیس جمهوری اعلام کرد و گفت: به رغم وجود برخی اختلاف نظرها در این زمینه، دولت روحانی می خواهد از همه ظرفیت های موجود کشور استفاده کند.

**تهران-معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه استان بوشهر کارکردی ملی برای کشور دارد، گفت: اجرای پروژه راه آهن بوشهر-شیراز باید با جدیت پیگیری شود.

**تهران- رئیس دانشگاه استنفورد در واکنش به درگذشت نابغه ریاضی ایران و جهان گفت: مریم بسیار زود از پیش ما رفت اما تاثیر وی بر زندگی هزاران زنی که برای دنبال کردن ریاضی و علمی که او منبع الهام شان بود؛ زنده خواهد ماند.

**کرج – معاون امور صنایع و معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت که توسعه سرمایه گذاری برای ایجاد زنجیره تامین در کشور امری ضروری است، براین اساس مطالبه نقدینگی برای این بخش را باید مورد توجه قرار دهیم و دولت حمایت های لازم در این خصوص را دارد.

**تهران- ۹۶ درصد از سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان تعیین تکلیف شدند.

اخبار خارجی
*********
**تهران-صدها نفر از مردم اردن با شرکت در راهپیمایی در پایتخت این کشور ، اقدام رژیم صهیونیستی در بستن مسجدالاقصی و ممنوعیت پخش اذان در این مسجد را محکوم کردند.

**تهران-جیانی اینفانتینو رییس فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) روز شنبه گفت: ۶ کشور عربی به دلیل آنچه که حمایت قطر از تروریسم عنوان کردند خواستار لغو میزبانی دوحه از جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ شدند.

**آنکارا-همزمان با اولین سالگرد کودتای نافرجام ترکیه هزاران نفر از معترضان و اعضای جمعیت جوانان آناتولی با تجمع مقابل پایگاه نظامی اینجرلیک در استان آدانا، خواستار تعطیلی این مرکز نظامی شدند.

**تهران-‘جان اف لودریان’ وزیر خارجه فرانسه شامگاه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در ریاض گفت: حل بحران قطر باید میان کشورهای عربی خلیج فارس صورت گیرد.

**تهران-منابع خبری شامگاه شنبه گزارش طبس نیوز به نقل از دادند که جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیستی برای ورود به مسجدالاقصی درگیر شدند.

**تهران-فرماندهی ستاد مشترک عملیات عراق اعلام کرد که ۲۵۰تن از عناصر داعش را که در تونل هایی در موصل مخفی شده بودند ، دستگیر کردند.

**تهران-سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین آمار خود از قربانیان وبا در یمن اعلام کرد که تاکنون یک هزار و ۷۷۰ یمنی براثر ابتلا به بیماری وبا جان باختند.

**تهران-بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که درهای مسجدالاقصی از ظهر یکشنبه به روی نمازگزاران و بازدیدکنندگان این مسجد باز خواهد شد.

**تهران-منابع خبری گزارش دادند که داعش ۱۲تن از سرکردگان خود که قصد فرار از شهرستان تلعفر واقع در شمال عراق را داشتند، اعدام کرد.

**تهران -منابع خبری گزارش دادند که فروریختن بخشی از دیوار ورزشگاهی در داکار پایتخت سنگال در پایان بازی فوتبال باشگاهی این کشور, هشت کشته و ۴۹ زخمی برجا گذاشت.

**تهران- منابع خبری گزارش دادند که فرودگاه شهر بنغازی لیبی پس از سه سال وقفه بار دیگر به روی مسافران گشوده شد و پروازها در این فرودگاه به حالت طبیعی بازگشته است.
شبک**۱۳۹۲**انتشار دهنده : ابوالفضل بابایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 12 =