تلاش برای ثبت جهانی مریوان به عنوان شهر کلاش‌بافی

استاندار کردستان گفت: به‌عنوان نماینده دولت در استان هرکاری برای ثبت جهانی مریوان به عنوان شهر کلاش‌بافی لازم باشد انجام خواهم داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی عصر امروز در دیدار با بازرسان شورای جهانی صنایع دستی، با اعلام اینکه تمامی مسئولین استانی آماده همکاری در زمینه ثبت‌جهانی مریوان هستند، اظهار کرد: برای ثبت جهانی مریوان به عنوان شهر جهانی کلاش‌بافی هرکاری لازم باشد، انجام خواهیم داد.

وی با ابراز خرسندی از حضور بازرسان شورای جهانی صنایع دستی در کردستان گفت: برنامه‌ریزی و حمایت‌های لازم برای برگزاری فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف در حوزه کلاش و کلاش‌بافی در شهر مریوان صورت خواهد گرفت.

استاندار کردستان با تقدیر از مردم استان کردستان، شهرها و روستاهای این استان، اظهار داشت: کلاش در بین پاپوش‌های ایرانی یک استثناء است و این یگانه بودن به دلیل طبیعی بودن، عدم تغییر و نابودی آن در گذر زمان، زیبایی خارق‌العاده آن و بسیاری موارد دیگر است.

وی ادامه داد: در مریوان فاکتورهای زیادی برای جهانی شدن این شهر وجود دارد که صنعتگران علاقه‌مند در سطح گسترده، مدیران دلسوز و فرهنگ دوست، مردمی خونگرم و مهمان‌نواز از جمله آنهاست.

به گفته زاهدی، زیرساخت‌های لازم در حوزه کلاش و کلاش‌بافی و بسیاری موارد دیگر وجود دارد که این توانمندی‌ها بر اهمیت شهر مریوان افزوده است.

وی در پایان با ابراز امیدواری از ثبت جهانی مریوان بعنوان شهر جهانی کلاش‌بافی اظهار کرد: از هر گونه حمایت و پشتیبانی برای به ثمر رسیدن این رویداد دریغ نخواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 15 =