سقوط عابدینی در رنکینگ جهانی اصلا نگران‌کننده نیست/ به آلمان نرفتم چون عشق سفر خارجی ندارم

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: سقوط چند پله‌ای عابدینی در رنکینگ جهانی اصلا نگران کننده نیست و او همچنان یک چهره بی‌بدیل در شمشیربازی دنیا محسوب می‌شود.

فضل‌الله باقرزاده در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، در خصوص آخرین رنکینگ برترین شمشیربازان جهان و سقوط مجتبی عابدینی در این رنکینگ اظهار داشت: سقوط چند پله‌ای عابدینی در رنکینگ جهانی اصلا نگران کننده نیست و او همچنان یک چهره بی‌بدیل در شمشیربازی دنیا محسوب می‌شود. در مسابقات شمشیربازی قهرمان جهان، قهرمان و نایب قهرمان المپیک و نفر سوم المپیک هم حذف شدند.

وی ادامه داد: اگر عابدینی در این رنکینگ سقوط کرد اما پاکدامن صعودی چند پله‌ای داشت. ضمن اینکه تمام هدف‌گذاری ما بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ است. پس از این مسابقات، المپیک ۲۰۲۰ است و نتایج مسابقات قهرمانی جهان باعث نگرانی ما نمی‌شود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص این که آیا قصد دارد همچنان به عنوان سرپرست آکادمی به فعالیت ادامه دهد یا خیر، تصریح کرد: من سرپرست آکادمی هستم و به کیومرث هاشمی گفتم که می‌خواهم بروم. من وظیفه خودم را در آکادمی انجام دادم و توانستم فدراسیون‌ها بار دیگر به آکادمی برگردند. دی‌ماه دوره فعالیت هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک به پایان می‌رسد و من هم تنها تا آن زمان سرپرستی آکادمی را بر عهده خواهم گرفت.

باقرزاده در پاسخ به این سوال که چرا به آلمان که مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در این کشور برگزار می‌شود سفر نکرد، گفت: من اگر به آلمان می‌رفتم حداقل ۱۰ میلیون تومان باید هزینه می‌شد. در این وضعیت اقتصادی نباید هزینه‌های زیادی انجام داد. دلیلی ندارد به آلمان بروم. حتی وزارت ورزش و شورای برون مرزی با سفر من به آلمان موافقت کرده بود اما من این سفر را نرفتم. در طول ۴ سالی که در کمیته ملی المپیک هستم هیچ سفری با هزینه کمیته نرفتم، چون عشق سفر خارجی ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 16 =