مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

تهران- ایرنا- لاریجانی: خراسان رضوی پایگاه فرهنگی و دینی قدرتمند مسلمانان است، ذخیره سازی ۱۷میلیون نمونه در بانک ژن کشاورزی کشور، دیناروند:هزینه دارویی بیماران خاص سالانه ۴۵۰۰ میلیارد تومان است، نصرالله: عملیات عرسال تا پاکسازی کامل ادامه پیدا خواهد کرد، شمار شهدای حزب الله لبنان در نبرد آزادسازی عرسال به ۲۵ تن رسید، ۲۹ کشته در حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا به شهر رقه سوریه و رژیم صهیونیستی نرده های اطراف مسجد الاقصی را برچید از جمله مهمترین عناوین خبری ایرنا در ۱۲ ساعت گذشته بود.

اخبار داخلی
*******
مشهد- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان رضوی پایگاه فرهنگی و دینی قدرتمند در کشور و برای مسلمانان جهان است.
ارومیه- معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: بانک ژن ذخایر کشاورزی ایران در ردیف ۱۰ بانک برتر دنیا رتبه بندی شده است و افزون بر ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نمونه زنده و غیرزنده در این بانک نگهداری می شود.
تهران – رئیس سازمان غذا و داروی کشور تصریح کرد: هزینه سالانه دارویی کل بیماران خاص و صعب العلاج در کشور حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان است.
تهران – کاروان ایران در پایان هشتمین روز از رقابت های المپیک تابستانی ناشنوایان در سامسون ترکیه به ۲۶ مدال رنگارنگ دست پیدا کردند.
کرج – استاندار البرز با اشاره به اهمیت مسئله نماز جمعه به عنوان یکی از ارکان فرهنگی جامعه، توسعه مصلی ها را یکی از اقدامات دولت برشمرد و گفت: در ۴ سال اخیر دولت تدبیر و امید بودجه ای بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان را به منظور توسعه مصلی ها و مساجد اختصاص داد.
شهرری ـ معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به برنامه های اشتغال زایی اعلام شده از سوی رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: تعادل جنسیتی میان مردان و زنان در بازار کار یک راهبرد مهم در برنامه های دولت دوازدهم خواهد بود.
اخبار خارجی
**********
بیروت- «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان بر ادامه عملیات پاکسازی ارتفاعات عرسال از حضور گروه های تروریستی تکفیری تاکید کرد و درباره اظهارات اخیر ترامپ علیه حزب الله هم گفت: فعلا جواب او را نمی دهم تا هیات لبنانی در واشنگتن دچار مشکل نشود.
دمشق – ارتش و نیروهای مسلح سوریه بامداد پنجشنبه وارد برخی از محله های جنوبی شهرک السخنه در استان حمص شدند.
بیروت- یک منبع مطلع در حزب الله لبنان بامداد پنجشنبه به ایرنا گفت که در پایان ششمین روز از عملیات آزادسازی ارتفاعات عرسال شمار شهدای مقاومت به ۲۵ تن رسید.
تهران – شبکه خبری اسکای نیوز عربی چهارشنبه شب گزارش کرد، ۲۹ غیر نظامی در حمله ائتلاف تحت رهبری آمریکا به شهر رقه در شرق سوریه کشته شدند.
نیویورک – سخنگوی رئیس جمهوری آمریکا گفت،کاخ سفید هنوز در مورد لایحه تحریم های روسیه تصمیم قاطعی نگرفته است.
تهران – «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه واشنگتن به وسیله برجام، همراهی کشورهای اروپایی و اهرم‌های فشار خود علیه تهران را از دست داده است، گفت که باید کاری کرد ایران طرف برهم‌زننده این توافق باشد.
بیروت – در حالی که حتی بسیاری از شخصیت های منتقد و مخالف حزب الله همچون «سمیر جعجع» رئیس حزب نیروهای لبنانی به نتایج مثبت عملیات آزادسازی عرسال اذعان کرده اند، جریان المستقبل تندترین انتقادها را متوجه این عملیات کرده است.
تهران – منابع خبری فلسطینی بامداد پنجشنبه اعلام کردند: رژیم صهیونیستی نرده ها وپایه های دوربین ها را از دروازه الاسباط در اطراف مسجد الاقصی برچید.
تهران – «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد، به پلیس این رژیم دستور داده است تا دفاتر شبکه خبری الجزیره را به اتهام «ترویج خشونت در مسجدالاقصی» تعطیل کند.
بغداد- نخست وزیر عراق روز چهارشنبه در خصوص جنگ علیه تروریسم در عراق، گفت : جنگ علیه داعش در باقی مانده اراضی اشغالی همچنان با قدرت و اراده قبل ادامه خواهد یافت.
آنکارا – معاون مسئول گذرگاه مرزی باب‌الهوی سوریه اعلام کرد که این دروازه مرزی پس از توافق میان نیروهای مخالف بشار اسد برای توقف درگیری ها بازگشایی شده است.
تهران – خبرگزاری رویترز چهارشنبه شب به نقل از گزارش محرمانه هیات تحقیق سازمان ملل گزارش کرد: ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به پوششی برای جرایم جنگی کشورهای عضو تبدیل شده است.
تهران – دستور منع بکارگیری تراجنسی‌ها در ارتش امریکا به سرعت به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد و واکنش‌ بسیاری را بر انگیخت.
نیویورک – سخنگوی رئیس جمهوری آمریکا گفت،کاخ سفید هنوز در مورد لایحه تحریم های روسیه تصمیم قاطعی نگرفته است.
تهران – «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه واشنگتن به وسیله برجام، همراهی کشورهای اروپایی و اهرم‌های فشار خود علیه تهران را از دست داده است، گفت باید کاری کرد که ایران طرف برهم‌زننده این توافق باشد.
تهران – دولت آمریکا روز چهارشنبه، همزمان با آغاز اعتصاب ۴۸ ساعته مخالفان دولت ونزوئلا، ۱۳ مقام ارشد این کشور را مورد تحریم قرار داد.
شبس*۱۶۱۳*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =