دنیابه کاراته ایران احترام می گذارد/سنبل کاراته ژاپن را شکست دادم

کاراته‌کای طلایی ایران در بازی‌های جهانی گفت: با کسب ۵ مدال طلا و نقره در این بازی‌ها ثابت کردیم که کاراته ایران قدرتمند است و تمام دنیا به آن احترام می‌گذارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، کاراته ایران در حالی با یک مدال طلا و چهار نقره به کار خود در بازیهای جهانی (World Games) پایان داد که از سه دوره قبلی حضور خود در این رقابتها تنها دو برنز کسب کرده بود. ذبیح الله پورشیب سرگروه طلایی تیم ملی ایران نتیجه کسب شده را حاصل قدرت کاراته ایران در دنیا عنوان کرد. 

پورشیب با بیان مطلب فوق افزود: کاراته ایران در میدان‌های پراهمیتی چون قهرمانی جهان، بازیهای آسیایی و قهرمانی آسیا توانایی و قدرت بالای خود را به خوبی نمایش داده است. در همین مسابقات از چهار وزن چهار فینالیست داشتیم و در بخش بانوان هم با یک شرکت کننده، یک نقره گرفتیم و این بدان معناست که پتانسیل کاراته ایران در هر دو بخش بانوان و آقایان بالاست. امیدوارم از کاراته بیشتر حمایت شود تا بتواند در المپیک هم بهترین عملکرد را داشته باشد.

پورشیب در خصوص رقبای خود هم گفت: برابر رقبای سرسخت، شناخته شده و عنوان داری مبارزه کردم. انرژی خود را برای کسب مدال طلای این مسابقات ذخیره کرده بودم. در ۵ مبارزه ای که در این رقابتها داشتم تنها یک امتیاز به رقبا دادم و توانستم یک مدال طلای خوشرنگ برای کشورم کسب کنم. این مدال نیز نتیجه زحمات کادر فنی و تمام کسانی است که برای این موفقیت به من کمک کردند. اعضای تیم ملی کلی به من روحیه و انگیزه دادند تا بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم.

سرگروه تیم ملی کاراته در مورد دیدار نهایی و مبارزه با «آراگا»ی ژاپنی هم گفت: چند بار به این ژاپنی باخته بودم. البته قصد توجیه ندارم و در مبارزات قبلی هم یا با رای داور، یا اخطار و یا یک امتیاز اختلاف، نتیجه به سود رقیب تغییر می کرد. مبارزه سنگین و سختی را برابر حریف ژاپنی در فینال داشتم. فشار ناشی از باخت های قبلی را به خوبی حس می کردم. این ژاپنی با کوله باری از مدال در حال حاضر سنبل کاراته ژاپن است، با این که در ابتدای مبارزه یک امتیاز عقب افتادم، ولی این توانایی را در خود می دیدم که او را شکست دهم و خدا را شکر موفق به شکست او شدم. 

وی در پایان گفت: واقعا شاکر خداوند بزرگ هستم که در این رقابتها موفق به کسب مدال طلا شده و دل دوستان، خانواده و همه مردم ایران را شاد کردم. در مجموع هم توانستیم با یک طلا و سه نقره در بخش مردان قهرمان شویم و نشان دادیم که کاراته ایران خیلی قدرتمند است و برای کل دنیا قابل احترام است. حق ما و جایگاه ما ایستادن در راس کاراته دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + چهار =