واکنش قاطع دولتمردان نسبت به نقض برجام مورد انتظار بود

نظرآباد – امام‌جمعه نظرآباد گفت: انتظار می‌رفت وزارت امور خارجه و دولتمردان به نقض برجام پاسخ و واکنش قاطع و بازدارنده داشته باشند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر محسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به اینکه روزهای گذشته شاهد حوادث خشونت باری در سرزمین‌های اشغالی بودیم، اظهار کرد: متأسفانه این حوادث منجر به شهادت مظلومانه شهروندان فلسطینی و همچنین جراحت و مجروح شدن بیش از ۴۰۰ نفر شد.

وی بابیان اینکه اشغالگران اقدام به بستن درهای مسجدالاقصی کردند، گفت: آن‌ها با این اقدام به جمیع مسلمانان عالم اعلان‌جنگ کردند، طبیعی بود که این اقدام اشغالگران قدس با واکنش گسترده علما و نخبگان جهان اسلام و به‌تبع آن ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه همراه شود.

به گفته امام‌جمعه نظرآباد واکنش سریع و گسترده مسلمانان و آزادی خواهان جهان به اقدامات اسراییل جنایتکار نشان از این مهم دارد که مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.

حجت‌الاسلام محسن زاده با تأکید بر اینکه شاهد آتش‌افروزی‌های جبهه استکبار در منطقه هستیم، گفت: فتنه‌های تکفیری‌ها، مناقشات مرموز قومی و مذهبی و جنگ‌های نیابتی همه و همه خواست آمریکا و متحدانش است آن‌ها نمی‌خواهند منطقه در آرامش باشد.

فلسطین عامل وحدت جهان اسلام است

وی با تأکید بر اینکه واکنش‌ها نسبت به حوادث اخیر فلسطین قابل‌تأمل است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از فلسطین حمایت می‌کند زیرا ملت مسلمان ما مأمور است تا از همه ملت‌های مظلوم دفاع کند.

امام‌جمعه نظرآباد با تأکید بر اینکه مسئله  فلسطین و مسجدالاقصی از اهمیت ویژه اعتقادی برخوردار است، گفت: مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان عالم بوده است نمی‌توانیم این مسجد مقدس را زیر چکمه‌های نحس و نجس اشغالگران ببینیم.

حجت‌الاسلام محسن زاده با اشاره به اینکه موضوع فلسطین، موضوع اول جهان اسلام است، گفت: فلسطین عامل وحدت جهان اسلام است و مبارزه با رژیم اشغالگر قدس یعنی مبارزه با نظام سلطه، یعنی خنثی کردن طرح‌های کسانی که ادعای ابرقدرتی دارند.

وی در بخش دیگری به برخی تحولات منطقه ازجمله پایان موفقیت‌آمیز عملیات موصل در عراق، توفیقات جبهه مقاومت، شکست خلافت تکفیری، تضمین تمامیت ارضی کشور عراق، موفقیت‌های  جبهه مقاومت در آزادسازی حلب و شرق سوریه، ناکامی عربستان در یمن، شکست طرح شوم آمریکایی خاورمیانه جدید و تجزیه کشورهای اسلامی اشاره کرد.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وی با تأکید بر اینکه همه این‌ها حاکی از گسترش حوزه  نفوذ  ایران اسلامی دارد، گفت: آمریکا مجدداً تحریم‌های جدیدی را مطرح می‌کنند که بین دو مجلس سنا و نمایندگان در حال دست‌به‌دست شدن است و بعید هم نیست که مورد امضا و تائید ترامپ قرار گیرد.

امام‌جمعه نظرآباد با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا ازنظر تنوع و گستردگی جزو کم‌نظیرترین اقدامات عجولانه شیطان بزرگ است، گفت: مذاکرات هسته‌ای هم نتوانست باعث کاهش خصومت و دشمنی آمریکایی‌ها نسبت به‌نظام جمهوری اسلامی ایران شود.

حجت‌الاسلام محسن زاده با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اینکه فرمودند به مذاکرات خوش‌بین نیستیم، گفت: ما باید همواره بر استعدادها و توانمندی‌های داخلی  خودمان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امتیازات فراوانی دارد، گفت: ما رهبری سازش‌ناپذیر داریم، توان دفاعی بالا، انسجام اجتماعی، تواناهایی علمی و دانش بومی، اقتدار و ثبات سیاسی و ملتی صبور داریم از این نعمت‌ها نباید غافل شد.

اهمیت دیدار فرماندهان ارشد سپاه با رئیس جمهور

امام‌جمعه نظرآباد در بخش دیگری به دیدار فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: این دیدار برای حفظ و تقویت، وحدت و انسجام ملی به‌ویژه در سطوح عالی نظام انجام شد و این مهم نقطه عطف و اقدامی شایسته بود.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم وحدت، محبت و اتحاد کلمه را میان خودمان افزایش دهیم، گفت: درحالی‌که مقرر بود مذاکرات تحریم‌ها را از بین ببرد و هر دو طرف به برجام پایبند باشند اما می‌بینیم که ایران پایبند بوده ولی طرف مقابل هیچ پایبندی نداشته است به طوری که مقامات اروپایی و وزارت خارجه آمریکا پایبندی ایران به برجام را تائید کرده‌اند حتی آژانس انرژی اتمی نیز در گزارش‌های متعددی پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات را اعلام کرده است.

حجت‌الاسلام محسن زاده با تأکید بر اینکه انتظار می‌رفت وزارت امور خارجه و دولتمردان به نقض برجام پاسخ و واکنش قاطع و بازدارنده داشته باشند، گفت: سربلندی ملت بزرگ ایران را در مواجه با توطئه‌های جدید امریکا از خدای متعال مسئلت داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 4 =