تفسیر قرآن در رسانه (صوتی)پ

این نوشتار بر سه محور چیستی تفسیر رسانه‌ای (صدایی / رادیویی)، ذکر نمونه‌هایی از بهترین تفاسیر صدایی (رادیویی) متفاوت از کشورهای مختلف جهان عرب و راه‌های دستیابی به طریق، شیوه و روش مفسران، بیان بهترین شیوه در تهیه و ارائه تفسیر به وسیله صدا (رادیو) برای تمام گروه‌ها سامان یافته است.

چکیده مقاله:
امروزه ابزار رسانه، مهم‌ترین راه برای تبلیغ و نشرآموزه‌های قرآنی و قوانین و شریعت به شمار می‌رود. تفسیر کلام الهی در این بین جایگاه والایی داشته و شایسته است در رسانه به این مهم توجه ویژه‌ای شود. بایسته است تفسیری که در رسانه به ویژه صدا (رادیو) اجرا می‌شود، قوانین و مقررات خاصی جهت آماده‌سازی و تهیه داشته باشد. بدین‌سان ناگزیریم که روش‌های نوین جهت استوارسازی، اتقان و جذابیت این امر برگزینیم. این نوشتار بر سه محور چیستی تفسیر رسانه‌ای (صدایی / رادیویی)، ذکر نمونه‌هایی از بهترین تفاسیر صدایی (رادیویی) متفاوت از کشورهای مختلف جهان عرب و راه‌های دستیابی به طریق، شیوه و روش مفسران، بیان بهترین شیوه در تهیه و ارائه تفسیر به وسیله صدا (رادیو) برای تمام گروه‌ها سامان یافته است. نویسنده بر این باور است که روش‌های تفسیری صدایی (رادیویی)، همچنان نیاز به روش‌ها و سبک‌های نوین دارد که باید همگام با نیاز‌های عصر حاضر برای شنونده و مخاطبان مختلف ارائه گردد.

کلیدواژگان: قرآن، تفسیر، صدا (رادیو)، رسانه، تفسیر رسانه‌ای (صدایی).

نویسندگان:

سید حمید جزایری ,مصطفی احمدی‌فر

دو فصلنامه قرآن و علم – شماره ۱۹,دوره ۱۰، پاییز و زمستان ۱۳۹۵.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =