ایران در رسانه‌های جهان؛ تکرار ادعاهای وزیر کشور بحرین علیه ایران و قطر

اخبار «ایران در جهان» طی ۲۴ ساعت گذشته شامل موضوعاتی از جمله اظهارات نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن در خصوص ایران و تکرار ادعاهای وزیر کشور بحرین علیه ایران و قطر بود.

به گزارش طبس نیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اهم مطالب و اخبار منتشر شده در خصوص ایران ظرف ۲۴ ساعت گذشته به شرح ذیل می‌باشد:

موگرینی: در حاشیه نشست آسه‌آن درباره ایران، سوریه و کره شمالی رایزنی کردم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده در دیدارها با وزرای خارجه آمریکا، روسیه، کانادا، چین و برخی دیگر از حاضران در نشست «آسه‌آن» در فیلیپین، درباره ایران، برجام، سوریه و کره شمالی رایزنی کرده است.

***

حربه اعمال تحریم‌ها علیه یک کشور بی‌نتیجه است

مدیر کل سابق آژانس بین‌‌المللی اتمی از بکاربردن حربه تحریم‌ها از سوی برخی دولت‌ها برای به اصطلاح تغییر رفتار یک کشور انتقاد کرد.

***

ایران به مذاکره مجدد درباره برجام و مسائل هسته‌ای بازگشت نخواهد داشت/ برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم و در نقض آن پیشقدم نخواهیم شد

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه ایران به مذاکره مجدد در مورد برجام و مسائل هسته‌ای بازگشت نخواهد داشت، گفت: ما برای حفظ برجام تلاش می‌کنیم و در نقض آن پیشقدم نخواهیم شد.

***

تکرار ادعاهای وزیر کشور بحرین علیه ایران و قطر

وزیر کشور بحرین در تازه‌ترین اظهارنظر درباره قطر تأکید کرد که این کشور با پناه دادن به عناصر افراطی، تهدیدی برای امنیت شورای همکاری خلیج‌فارس است.

***

قدردانی حماس از موضع اصولی ایران درباره فلسطین

هیأت حماس در ملاقات با وزیر امور خارجه کشورمان در تهران از مواضع اصولی ایران در قبال آرمان فلسطین و مقاومت قدردانی کرد.

***

دولت مستعفی یمن:‌ ایران دشمن اعراب است

نخست‎وزیر دولت مستعفی یمن که مقیم ریاض است، در ادامه ترویج سیاست‌ عربستان، ایران را دشمن کشورهای عربی معرفی کرد.

***

هشدار درباره «بحران دیپلماتیک» پس از اقدام ترامپ به رد برجام

روزنامه آمریکایی در گزارشی ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ رویکردی محتاطانه در قبال برجام، نسبت به ایجاد «بحران دیپلماتیک» برای دولت دونالد ترامپ در صورت اعلام عدم پایبندی ایران به توافق هشدار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + بیست =