یمنی‌ها ترفندهای به‌ ظاهر انسان دوستانه نماینده سازمان ملل را ناکام گذاشتند

به اعتقاد کارشناس مسائل جهان عرب، سعودی­‌ها بر این عقیده‌اند که مقاومت مردم یمن، دولت کنونی و ائتلاف این کشور را قدرت خواهد بخشید. یمنی‌ها ترفندهای به‌ظاهر انسان دوستانه نماینده سازمان ملل را ناکام گذاشتند.

عبدالهادی ضیغمی، کارشناس مسائل جهان عرب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص مواضع اخیر انصارالله مبنی بر اینکه جنایات عربستان مردم یمن را مقاوم­تر می‌کند، با اشاره به اینکه یمنی‌ها ترفندهای به‌ ظاهر انسان دوستانه نماینده سازمان ملل را ناکام گذاشته­‌اند، بیان داشت: ائتلاف به رهبری عربستان نه‌ تنها با گذشت دو سال و نیم از تجاوز خود به یمن نتوانست به اهداف از پیش تعیین‌ شده برسد، بلکه امروز یک شکاف بسیار عمیق در این ائتلاف مشاهده می‌شود.

وی با توجه به چالش­‌های ائتلاف سعودی گفت: اختلاف عمیق بین عربستان و امارات در جنوب یمن بر سر تصاحب مناطق استراتژیک از جمله این اختلافات است و از همه بیشتر اختلافات این دو کشور با قطر قابل‌ مشاهده است. وزیر خارجه قطر رسماً اعلام کرده است که عربستان این کشور را مجبور کرد تا در این جنگ شرکت کند و این کار به قطر تحمیل شد.

کارشناس مسائل جهان عرب با تأکید بر شکست تجاوز سعودی به یمن اشاره داشت: بزرگ‌ترین شاهد این مدعا نیز بمباران‌های تأسیسات زیربنایی و کشتن مردم بی‌دفاع یمن از زمین و هوا است. این موارد از جمله جنایاتی است که دشمنان ملت یمن در برابر چشمان باز سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی و سکوت مرگ‌بار آن‌ها انجام می­‌شود. بمباران‌ها مناطق مسکونی، تجمع‌های مردمی و بازارها را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سعودی‌ها اکنون پس از سی ماه در برابر مقاومت مردم یمن نتوانسته‌اند به اهداف از پیش تعیین‌ شده خود برسند، افزود: آن‌ها به کمک استکبار جهانی می‌خواهند ترفندهای جدیدی را علیه مردم یمن بکار گیرند. این ترفندها نیز شامل به دست گرفتن کنترل فرودگاه صنعا و محاصره مردم یمن از زمین، هوا و دریا است. سعودی‌ها به دنبال این هستند که یمنی‌ها نه‌ تنها نتوانند بیماران خود را مداوا کنند، بلکه نتوانند آن‌ها را به خارج از کشور نیز اعزام کنند. آن‌ها علاوه بر بمباران و کشتن مردم با سلاح‌های جنگی، با بیماری به جنگ مردم یمن آمده‌اند و می‌خواهند یمنی‌ها را از پا درآورده و مقاومت آن­ها را بشکنند.

ضیغمی با تأکید بر مقاومت یمنی‌ها گفت: نه‌تنها سخنگوی ائتلاف یمنی‌ها، بلکه مردم کوچه و بازار این کشور نیز اعلام کرده‌اند که هیچ‌وقت تسلیم ترفندهای عربستان نخواهند شد و جنگ را با قدرت تمام ادامه خواهند داد. این موضوع موجب شده که عربستان دچار یک سردرگمی بسیار شدید شود. مشکلات داخلی حکومت سعودی نیز روزبه‌روز در حال افزایش است و در برابر مقاومت مردم یمن به زانو درمی‌آیند.

وی با توجه به اینکه سعودی‌ها بیش از پیش می‌خواهند مردم یمن را محاصره کنند، اشاره داشت: با این حال تاکنون نتوانسته­‌اند مقاومت مردم یمن را که هر روز در حال بیشتر شدن است، بشکنند. سعودی­ها بر این عقیده‌اند که مقاومت مردم یمن، دولت کنونی و ائتلاف این کشور را قدرت خواهد بخشید. یمنی‌ها بیش از پیش ترفندهای به‌ظاهر انسان دوستانه نماینده سازمان ملل را ناکام گذاشته­‌اند و ترفندهای عربستان سعودی را فاش و نقشه‌های آن را نقش بر آب کرده­‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =