آمادگی صهیونیست ها برای عقب نشینی از لبنان

رادیوی رژیم اشغالگر قدس پیش از ظهر دیروز اعلام کرد افسران اسرائیلی که در جنوب لبنان مشغول خدمت هستند طرح هایی را برای عقب نشینی نیروهای خود تهیه کرده اند.

رخدادهای ۲۱ مرداد ۶۳

چکیده:

توسط وزیر سپاه پیام های دوستانه رهبران سوریه و لیبی تقدیم آیت الله خامنه ای شد.

 

هاشمی: اگر روزی ثروت، قدرت، دنیا و هوی و هوس ما را فریب دهد به اسلام خیانت کرده و پا روی ارزش های الهی گذاشته ایم.

 

معاونین آموزش و پرورش طی قطعنامه ای خواستار خرید مدارس استیجاری از سوی بانک مسکن شدند.

 

طارق عزیز: عراق برای برقرای روابط رسمی با آمریکا آماده است.

 

افسران صهیونیست خواستار عقب نشینی از جنوب لبنان شدند.

 

بازگشت وزیر سپاه از لیبی

محسن رفیق دوست وزیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در راس یک هیئت از فرماندهان عالی رتبه سپاه به سوریه و لیبی سفر کرده بود در بازگشت از این سفر دیروز در دیدار با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان پیام های دوستانه حافظ اسد رئیس جمهور سوریه و سرهنگ قذافی رهبر لیبی را تقدیم ایشان کرد.

وزیر سپاه در جریان سفر خود به این کشورها حامل پیام هایی از جانب رئیس جمهور برای روسای دو کشور لیبی و سوریه بود. وزیر سپاه که به اتفاق آقای رحیم صفوی با رئیس شورای عالی دفاع دیدار کرده بود گزارشی از سفر خود و ملاقات های انجام شده را به اطلاع آیت الله خامنه ای رساند.

آقای رفیق دوست بعد از این دیدار در جمع خبرنگاران گفت: در این ملاقات ها تاکید کردیم که بعد از سقوط صدام و آزادی ملت عراق ملت ایران بدون چشمداشت به حتی یک وجب از خاک عراق برای نابودی اسرائیل خواهد جنگید.(۱)

 

هشدار هاشمی نسبت به دنیاطلبی روحانیت

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن و تشیع سراسر استان خراسان، مدرسین، طلاب و محصلین حوزه علمیه مشهد دیدار و گفت و گو کرد.

آقای هاشمی در این دیدار گفت: روحانیت مبارز باید در نظام جمهوری اسلامی پیشتاز انقلاب باشد و اگر بخواهد در مسیر انقلاب و اسلام حرکت کند باید حامی مستضعفان و خصم مستکبران باشد و اگر خدای ناکرده روزی مردم روحانیت را در کنار مستکبران و غارتگران ببینند همه این رشته ها پنبه می شود و  به اسلام و انقلاب ضربه می خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر روزی خدای ناخواسته ثروت، قدرت، دنیا و هوی و هوس ما را فریب دهد آن روز است که ما به اسلام خیانت کرده و پا بر روی ارزش های الهی و اسلامی گذاشته ایم. گفتنی است آقای هاشمی در جریان سفر خود به استان خراسان از سد طرق مشهد و همچنین نیروگاه طوس مشهد نیز بازدید کرد.(۲)

 

برگزاری سمینار معاونین آموزش و پرورش

سمینار معاونین اداری مالی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور طی قطعنامه ای ضمن اشاره به مشکلات بودجه، مسائل رفاهی، زمین وام و مدارس استیجاری خواستار رسیدگی هر چه سریعتر به این مشکلات شد.

در قطعنامه پایانی این سمینار آمده است: پیشنهاد می شود مدارس استیجاری که در اختیار وزارت آموزش و پرورش است و همه ساله مبالغ گزافی بابت مالالجاره پرداخت می شود در صورت تمایل مالک، بانک مسکن آنها را خریداری و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد و آموزش و پرورش نیز هر سال مبلغ مال الاجاره را بابت اقساط خرید ساختمان به بانک بپردازد. گفتنی است طی روزهای گذشته چندین مدرسه استیجاری در تهران از سوی مالکان تخلیه شده است.(۳)

 

آمادگی عراق برای ارتباط رسمی با آمریکا

طارق عزیز وزیر خارجه رژیم بغداد در مصاحبه ای ضمن اشاره به روابط گذشته این رژیم با آمریکا گفت: در صورت آمادگی واشنگتن جهت فروش اسلحه به عراق رژیم بغداد مصمم است روابط سیاسی خود را با واشنگتن به صورت رسمی درآورد.

وی در مصاحبه با روزنامه دولتی ژاپن افزود: عراق از سال پیش روابط خود را با آمریکا بهبود بخشیده اما اگر آمریکا به عراق اسلحه بفروشد روابط رسمی با واشنگتن از سوی عراق به طور مثبتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. طارق عزیز اظهار امیدواری کرد عراق روابط یکسانی هم با آمریکا و هم با شوروی داشته باشد.(۴)

 

آمادگی صهیونیست ها برای عقب نشینی از لبنان

رادیوی رژیم اشغالگر قدس پیش از ظهر دیروز اعلام کرد افسران اسرائیلی که در جنوب لبنان مشغول خدمت هستند طرح هایی را برای عقب نشینی نیروهای خود تهیه کرده اند طرح های یاد شده در اختیار مسئولان سیاسی اسرائیل قرار گرفته است تا تصمیمات لازم در مورد آن اتخاذ شود. رادیو رژیم اشغالگر قدس از قول مشاور وزیر جنگ این رژیم گفت: این طرح ها در اختیار وزیر جنگ قرار دارد و وی در انتظار تشکیل جلسه کابینه برای اتخاذ تصمیمات لازم پیرامون آن است. همزمان با تمایل صهیونیست ها برای عقب نشینی از جنوب لبنان انقلابیون مسلمان نیز با صدور بیانیه ای اعلام کردند از دهم تیرماه گذشته تا ۱۷ مرداد ماه جاری ۳۰ فقره عملیات مسلحانه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنوب لبنان انجام داده اند.(۵)

منابع:

۱. اطلاعات، ۲۱ مرداد ۶۳، ص ۳
۲. اطلاعات، ۲۱ مرداد ۶۳، ص ۳
۳. کیهان، ۲۱ مرداد ۶۳، ص ۲
۴. کیهان، ۲۱ مرداد ۶۳، ص ۲۴
۵. جمهوری اسلامی، ۲۱ مرداد ۶۳، ص ۲

انتهای متن/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 10 =